Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til at få en Yamaha Neo til at trille lidt bedre.
#1
Er der slet ikke nogen der kan fortælle mig hvor begrænsningerne sidder på sådan en Neo? (Og hvordan jeg evt. kan gøre noget ved dem).
-har været ude og måle hastigheden i dag - 50km/t i medvind - og ca. 35km/t i modvind! Ked af det

------------------------------------------------------------------------

Jeg har lige købt min først 45 - en Yamaha Neo fra '99. Mit problem er at den på en god dag kan snige sig op på 45km/t, og det er ikke helt tilfredsstillende.
-min kollega som jeg købte den af, fortalte mig at den havde gået noget bedre tidligere - men så havde han fået skiftet cylinder på et tidspunkt, og den var begyndt at gå dårligere (både langsommere og mindre træk). Efter et stykke tid havde han også fået skiftet udstødning, og ja, nu kører den som sagt knap 45! (Han har fået delene skiftet ved mekaniker pga. problemer med maskinen).

Jeg må næsten gå ud fra at den har været ulovlig før - og at de på værkstedet så har sat lovlige dele på den, hvorfor den nu triller knap så godt.
-jeg har haft den skilt af, for at tjekke at der ikke var gået en stempelring eller noget - men det ser ikke ud som om at der er noget galt nogle steder.

Jeg har på forumet læst at der på alle (?) 45'ere er en skive man kan fjerne ved variatoren - men ikke fundet noget konkret omkring Yam Neo. Men som jeg umiddelbart kan forstå det, så er det 'blot' en gearing (hvis man fjerner den ring som trækremmen sidder på) - og ikke rigtig noget jeg kan bruge til noget. Jeg havde forestillet mig at der ville være noget med nogle koniske tandhjul, som der så var en begrænsning på - hvilket måske både kunne give optræk og top hastighed.
-er der noget der ved hvor jeg kan finde sådanne informationer omkring en Neo?
Den udstødning der er kommet på er en Sito Plus - ved ikke om det er en man kan 'pille' ved? Umiddelbart ser det ikke ud som om at man lige skifter forrør - med mindre at man selv skal igang med at svejse.

Håber der er nogle der kan komme med nogle input - for lige nu går det hele lidt for langsomt :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis andre skulle have brug for samme info, kan jeg citere nogle råd jeg fik på et andet forum:


"Der sidder en skive i vario og en halvskidt potte som standard.
Potten kan være med tyndt forrør.
Ud med skiven. På med en anden potte (husk at kigge om der sidder tragte eller andre forsnævringer i den).
Og gerne et andet filterindlæg i luftfilteret. F.eks. Malossi Red Spronge.

Husk at tjekke tændrørsfarven - du skal sikkert lidt op i dysestørrelse.

Er cylinderen original, så er udstødningsporten sikkert kun "halv".
Normalt skal hullet være rundt, men er kun halvmåneformet.

Det giver godt at fræse op med en Dremel. En udstødningspakning kan bruges til at tegne det fulde hul op med.
Tager 1,5-2 timer at fræse hvis det skal blive stort og godt."

Så nu skal jeg bare igang Griner
Svar


Forum spring: