Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min cpi oliver city har nogle problemer
#1
# Nybegynder # Heh

hej jeg har en oliver city, som jeg har nogle små problemer med.


1. Der går 100000 år for jeg kan starte den med kick. omkring 30-40 kick før den starter.
og pedal glider.

2. min elstarter, den er død, den siger lyd men tænder ikke, har opladt og købt nyt batteri det samme problem.


3. Den drypper olie, fra cylinder, efter jeg har fået den skift, hos msp tuning, den siger sådan en underlig lyd, tror det er kompressionen eller hvad det hedder.

Hvordan kan jeg ordne disse problemer. Tak Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
zizou Skrev:# Nybegynder # Heh

hej jeg har en oliver city, som jeg har nogle små problemer med.


1. Der går 100000 år for jeg kan starte den med kick. omkring 30-40 kick før den starter.
og pedal glider.

2. min elstarter, den er død, den siger lyd men tænder ikke, har opladt og købt nyt batteri det samme problem.


3. Den drypper olie, fra cylinder, efter jeg har fået den skift, hos msp tuning, den siger sådan en underlig lyd, tror det er kompressionen eller hvad det hedder.

Hvordan kan jeg ordne disse problemer. Tak Grin

1. Det kunne godt lyde som chokeren, der er gået i stykker og "pedal glider" mener du at når du har "sparket" kickstarteren i bund, vil den ikke rigtig op igen?

De andre problemer kan jeg ikke hjælpe dig med
Svar
#3
Ja som haughbolle siger, det er nok automat chokeren der er gået i stykker. Den koster de 50 - 100 kroner og er lige til at montere. Og når du siger at kickstarteren glider.. Hmm Ja men tro er det enten selve kick starter pedalen hvor dens gevind er smadret. Eller det kan også være det inde i vario skjoldet. Åben og kig, tag nogle billeder af det og post dem.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#4
Kristian12 Skrev:Ja som haughbolle siger, det er nok automat chokeren der er gået i stykker. Den koster de 50 - 100 kroner og er lige til at montere. Og når du siger at kickstarteren glider.. Hmm Ja men tro er det enten selve kick starter pedalen hvor dens gevind er smadret. Eller det kan også være det inde i vario skjoldet. Åben og kig, tag nogle billeder af det og post dem.

En choker til Popcorn koster ca. 400, så det er lidt dyrere, og jeg havde også et problem med kickstarteren, det var fordi at der sad en ting (har ingen anelse om hvad den hedder) med sådan nogle "dutter", som kickstarteren skulle tage fat i, men de var smadret!
Svar
#5
h_haugbolle Skrev:En choker til Popcorn koster ca. 400, så det er lidt dyrere, og jeg havde også et problem med kickstarteren, det var fordi at der sad en ting (har ingen anelse om hvad den hedder) med sådan nogle "dutter", som kickstarteren skulle tage fat i, men de var smadret!

At en choker koster 400! Hvor satan har du set det henne? :O

http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?ac...t_id=55976

Her er den til 200kr.. Mener sku jeg har set den til 130kr engang.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Kristian12 Skrev:At en choker koster 400! Hvor satan har du set det henne? :O

http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?ac...t_id=55976

Her er den til 200kr.. Mener sku jeg har set den til 130kr engang.

Til Amal karburatorer?

Det er en Mikuni på Popcorn, og priser var ved Thansen
Svar
#7
h_haugbolle Skrev:Til Amal karburatorer?

Det er en Mikuni på Popcorn, og priser var ved Thansen


De har den ikke på hjemmesiden. Jeg kan ihvertfald ikke finde den. Men næsten alle karburatorer bruger den samme choker.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#8
Kristian12 Skrev:De har den ikke på hjemmesiden. Jeg kan ihvertfald ikke finde den. Men næsten alle karburatorer bruger den samme choker.

Det ved jeg ikke. Jeg købte bare en choker hos Thansen.

Men tilbage til topic igen ;D
Svar
#9
Kristian12 Skrev:Ja som haughbolle siger, det er nok automat chokeren der er gået i stykker. Den koster de 50 - 100 kroner og er lige til at montere. Og når du siger at kickstarteren glider.. Hmm Ja men tro er det enten selve kick starter pedalen hvor dens gevind er smadret. Eller det kan også være det inde i vario skjoldet. Åben og kig, tag nogle billeder af det og post dem.


ja, men jeg ved ikke hvordan min fjeder skal sidde... det ser lidt svært ud.. damn...

tak
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
zizou, pas nu på med hvor mange penge du bruger på den.

Det er en CPI Smil
Svar
#11
zizou Skrev:1. Der går 100000 år for jeg kan starte den med kick. omkring 30-40 kick før den starter.
og pedal glider.

2. min elstarter, den er død, den siger lyd men tænder ikke, har opladt og købt nyt batteri det samme problem.


3. Den drypper olie, fra cylinder, efter jeg har fået den skift, hos msp tuning, den siger sådan en underlig lyd, tror det er kompressionen eller hvad det hedder.

1. Ny gribehjul til kickstarter. http://www.thansen.dk/product.asp?c=1226...1681974409

2. Den siger en lyd ligesom "kliiiiick" ? Hvis den gør kan det være, fladt batteri (Alt under 12-13 volt)?
Dødt startrelæ (Muligvis den der laver lyden).
Død startermotor.
- Men det kommer an på hvordan den gør og ter sig.

3. Tror du det er pga. for høj kompression? Er den indstillet din scooter?
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#12
Boss Skrev:1. Ny gribehjul til kickstarter. http://www.thansen.dk/product.asp?c=1226...1681974409

Ligepræcis den jeg snakkede om!
Svar


Forum spring: