Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krumtapsmontering på Piaggio motor ( Hiper 2)
#1
Jep jeg poster lige denne så i kan se hvordan man kan gøre når man skal have en tap i. ( hvis man har rette værktøj vel at mærke)

Guiden er lidt lang og kan tage lidt tid at loade men den er det hele værd.
Det er sådan piaggio ANBEFALER samt lehmann gør


Efter glas blæsningen var gevind lidt trælse så de blive lige ordnet

[Image: DSC05087.jpg]


Lejet var fuld af fedt, så det skulle lige udmonteres med en lille fin skruetrækker.
[Image: DSC05088.jpg]
Det blev fjernet og lejet lagt på min lækre RHQ tap:
[Image: DSC05089.jpg]
Efter piaggio kongen ( Morten Aka. Lehmann)'s anvisninger så slåes lejet forsigtigt på inderste ring mens tappen holdes mod flæsket( jeg har ingen flæsk så slog nærmest direkte på ryg søjlen)

[Image: DSC05090.jpg]
Så varmes blokken op til den er så varm at når man spytter så koger det væk på 3 sek.
Dette er der ikke noget billede af da det er gået tabt Ked af det

tappen dumpes i, og blokken køler af
[Image: DSC05092.jpg]
Så er blokken ved at være kold igen: så jeg tunede lige noget kobberfedt på 8 rustfrie umbraco skruer, ( det skal jo laves ordentligt)

[Image: DSC05098.jpg]
Pakfladen blev smurt med Hydrogel.
[Image: DSC05099.jpg]Processen af at varme den lille blok halvdel sprang jeg over men den er den samme som med den store. Så der er ikke et billede af dette.

Når den lille blok halvdel er så varm at spyt forsvinder på få sekunder så er den klar til at blive lagt på plads. Alle 8 skruer monteres, HUSK at krydsspænde
[Image: DSC05100.jpg]
Pakningen er kommet ud fra fladen efter den er spændt.
[Image: DSC05101.jpg]
[Image: DSC05102.jpg]
Når du står med blokken her kan tappen køre lidt træls, dette afhjælpes ved at tage et rør der passer ind over gevindet og slå til begge sider. Så den ryger ud af spænd og kan slaske rundt
Ifølge mine erfaringer så skal disse 3 huller lige undersænkes når der skal inner rotor på.

[Image: DSC05103.jpg]
Så det gjorde jeg lige:
[Image: DSC05104.jpg]




Så er der den lækre simmerring som i tændings siden ikke må komme mere end 12 mm ind. HUSK DET!
[Image: DSC05107.jpg]

Henning var yderst tilfreds med digital skydelærer!
Så er vi færdige som sådan men den skulle lige tunes med lidt teflon!
[Image: DSC05109.jpg]

Håber det kan bruges

Tak til http://www.stalkerzone.dk/gyffe

Ved godt den ligger frit på nettet men det er mig der har lavet den, og billigscooter kan vel også få glæde af den.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Guiden overgår min tekniske forstand, men jeg er ikke i tvivl om at det er en flot og udførlig guide med mange gode billeder.
Det er altid velset når nogen bruger tid på at hjælpe andre.

Jeg smider en 'tommelfinger' i din retning for denne flotte guide :thumpup:
Svar
#3
Rigtig fin guide !
Svar
#4
Guiden er faktisk gammel efterhånden men kom i tanke om den ville passe sig fint ind her på BS også som den ligger på både Stalkerzone.dk og mopedgallery.dk
Svar
#5
Fin guide Grin

Havde engang en Piaggio Skipper 150cc, jeg brugte også den metode ved udskiftning af krumtappen. Det er faktisk den eneste rigtige måde at montere den på ...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Apropos lejemotering.. : http://video.google.com/videoplay?docid=...2973&hl=en
Svar
#7
Energy Skrev:Apropos lejemotering.. : http://video.google.com/videoplay?docid=...2973&hl=en

Skide smart Grin, da jeg skiftede havde jeg lidt problemer med at få dem på :twisted:
Svar
#8
Den guide skal jeg nok få brug for når der skal smides en ny tap i runneren Smil
Svar
#9
jeg kan fortælle at jeg brugte denne guide sidste år, da mit krumtapsleje gik en tur på min Piaggio Zip 4T 2004.

Denne guide sparede mig 3.500,- i mekaniker rep.. :=)
(Prisen var overslag fra den lokale forhandler)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Kunne det ikke være en hjælp, at lægge krumtap i fryseren først, så vil den krympe så meget at lejet dumper på næsten af sig selv.
Men ellers en fin guide, den bliver mange meget klogere af.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#11
LETSINDIG Skrev:Kunne det ikke være en hjælp, at lægge krumtap i fryseren først, så vil den krympe så meget at lejet dumper på næsten af sig selv.
Men ellers en fin guide, den bliver mange meget klogere af.

Arrh, har prøvet og der skulle faktisk rimelig meget til at få det på
Svar
#12
LETSINDIG Skrev:Kunne det ikke være en hjælp, at lægge krumtap i fryseren først, så vil den krympe så meget at lejet dumper på næsten af sig selv.
Men ellers en fin guide, den bliver mange meget klogere af.

Det gjorde jeg også i starten, men syns det er unødvendigt når det nu er så let uden at varme op.
Den trækker sig ikke så meget sammen, at lejet bare falder ned af sig selv.
Svar


Forum spring: