Søg Garagen Hej Gæst! Register

Det her lyder ikke godt for T.Hansen !!!!
#37
Måske skulle T-Hansen sælge scootere, på samme måde som software sælges. Her kommer man effektivt uden om købeloven. Uanset, at du rapporterer fejl i software, og de bliver rettet, så vedbliver der at eksistere fejl, og du kan rapportere og levere tilbage så ofte du vil, uden noget sker. I nogle tilfælde, retter de end ikke de fejl du rapporterer. Du får måske at vide, at det bare ikke virker til din computer - og du kan ikke få pengene retur.

Jeg arbejder dagligt med fejlrapporteringer - og de svar vi giver, er omtrent identiske med T-Hansens. Vi er uenige med køber i at noget er galt. Vi kan faktisk ikke se det. (Men tro mig - vi ved godt det er galt, og kan godt se det). Men, når softwarefolkene ikke kan rette fejlen, er svaret som hos T-Hansen. At intet er galt. De fleste fejl er stokastiske, og vi kan altid sige, at vi ikke har set det, eller at det må være noget specielt hos dem. Ofte lader vi kunderne spille tid med at selv finde fejlen - hvorefter vores opgave så blot er at rapportere tilbage, at det ikke er vores fejl, men noget andet der har årsagen.

Det er imidlertid hellerikke altid vores fejl. F.eks. lykkedes det vores softwarefolk, at lave et lille program, der alene kopierede en fil. Programmet var på ca. 5 - 6 linier. Oversætteren gjorde ikke arbejdet godt nok, og programmet kopierede ikke filen korrekt. Det eneste som stod, var den skulle læse fra filen, og skrive ud på en anden fil, og der blev brugt rutinerne til binære filer. Ingen kunne se fejl, andet end på programmets funktion.

Man står her også som softwarevirksomhed næsten magtesløse, da arbejdet er stor, når man erkender man må skifte til ny compiler. Alt, skal skrives om - og der er ingen chance for, at det alligevel fungerer.

Mit indtryk er, at det er normalt i softwarebranchen at opføre sig på samme måde som T-Hansen. Der er reelt ikke hverken garanti, reklamationsret, eller nogle former for at få fejlene repareret indenfor et endeligt antal gange, eller år. Og penge gives ikke retur.

Jeg har brokket mig over min Microsoft Explorer browser i mange år, der har slettet adskillige tekster der er tastet ind. Her skyldes det tydeligvis dårlig programmering. Alligevel, er fejlen aldrig rettet. Problemet er, at i nogle tilfælde, kan bestemte taster slette hele testen. Det afhænger af forskellige tasks hastighed i forhold til hinanden, og hvad de laver.

Mon ikke at T-Hansen, kunne nøjes med at "leje" scooterne ud - på samme måde, som man udlejer software? For at leje scooterne, skal man betale et engangsbeløb på scooterens pris. Og herefter, kan man leje den så meget man vil. Når man ikke ønsker den mere, må man godt smide den ud.

Eller, man kunne sælge den med 3 måneders garanti på motoren, som "brugt", og med to hundrede kroners rabat. Kørt 0.0 kilometer totalt.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
whisper Skrev:Jeg arbejder dagligt med fejlrapporteringer - og de svar vi giver, er omtrent identiske med T-Hansens. Vi er uenige med køber i at noget er galt. Vi kan faktisk ikke se det. (Men tro mig - vi ved godt det er galt, og kan godt se det). Men, når softwarefolkene ikke kan rette fejlen, er svaret som hos T-Hansen. At intet er galt. De fleste fejl er stokastiske, og vi kan altid sige, at vi ikke har set det, eller at det må være noget specielt hos dem. Ofte lader vi kunderne spille tid med at selv finde fejlen - hvorefter vores opgave så blot er at rapportere tilbage, at det ikke er vores fejl, men noget andet der har årsagen..

Føj.. Du/i
Må fandeme have en dårlig smag i munden..
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar
#39
Tror bare folk er nogle idioter!

billige knallerter = Meget arbejde/veligeholdels

dyre knallerter = drift sikre/gennemtestet


Man kan vel tænke selv?
man får jo ikke alverden for 7k kr eller 17k vel?

men self skal t-hansen lige gennem gå deres maskiner før de smider dem efter kunderne..

jeg handler jo lidt i holbæk og roskilde afdelingerne og det sker tit jeg ser dem "klar" gøre knallerterne ... ikke altid opmundrene at se på nogle går dårligt i tomgangen, eller har svært med at starte...

det tager jo ikke andet end 4 min max at skrue på en tomgangskruen men kunden (har jeg oplevet) ikke særlig meget forstand på maskinen. jeg så oveni købet en dame der sidder sig op på maskinen få knallerten tænd/i gang for derefter at holde bagbremsen inde sammen tide med hun forsøger at køre der fra.
der synes jeg da godt lige t-hansen folkne lige kunne bruge 2 min på at forklare....

en anden ting jeg oplevede var en ung knægt der kom ind og ville have lavet sin knallert.. den havde tabt udstødningen han fik at vide han skulle komme igen en anden dag.. og det var efter han havde kørt 20km for at komme derind..

T-hansen så kører det (ikke) for dig
Svar
#40
sukedk2001 Skrev:Tror bare folk er nogle idioter!

billige knallerter = Meget arbejde/veligeholdels

dyre knallerter = drift sikre/gennemtestet


Man kan vel tænke selv?
man får jo ikke alverden for 7k kr eller 17k vel?

Jeg er SLET ikke enig her.
Det kan da ALDRIG være køberens skyld, at forhandler sælger en varer så billigt at én gang til reparation, så mister de på det? (eller i hvertfald bliver meget dyr for dem)

Thansen har selv sat prisen på 17.000kr,- på den omtalte scooter!
Det der med at man har købt noget billigt så må man jo også forvente kvalitet osv efter det, ja selvfølgelig, men service skal da følge lige så meget med en scooter til 17.000kr,- som een til 30.000kr,-

Om de to i indslaget er berettiget til at få en ny scooter/penge igen, er svært at sige eftersom jeg ikke kan stole på at Basta viser samtlige sider af historien, men det kan da aldrig blive de to købers problemer at Thansen har solgt dem billige scootere, og derfor ikke har 'råd' til at servicere dem ordentligt, modsat hvis de havde købt nogle endnu dyrer.
Svar
#41
Stokastiske fejl Fortvivlethock: Når jeg henvender mig til et autoriseret værksted, forventer jeg fagligehed og kompetens, når værkstedet forlanger fuld timeløn. Stokastiske forsøg er i bund og grund intet andet, en et fint ord for, at man ikke aner, hvad der er galt, eller hvordan man skal afhjælpe fejlen. Man forsøger sig derfor frem på må og få, uden at have begreb om, hvad udfaldet måtte blive(stokastisk forsøg :wink: ) Det er en metode, der kan anvendes i laboratorier, ikke en metode, jeg vil/skal betale for. Når kunder så tillige får bundet en løgn på ærmet, så er det ikke kun købeloven, man kommer i konflikt med, men også straffeloven samt "markedsføringsloven". Jeg hopper bevidst over de moralsk/etiske aspekter i fremgangsmåden.

Om en vare er billig eller dyr, har i denne sammenhæng intet med legaliteten at gøre. Reglerne gælder, uanset pris og avance.

Jeg skal heller ikke gøre mig til dommer i den omtalte udsendelse om thansen, men fem ting står ihvertilfælde uimodsagt:
1. Knallerten havde en defekt (skyld er her underordnet)
2. Knallerten blev ikke repareret
3. Gentagne reparationer (måske de føromtalte stokatiske forsøg?)
4. Anslået reparationstid iflg. thansen: et par timer (ved en erfaren mekaniker)
5. Leveringstid på en alm. reservedel: 6 måneder

Alene punkt 5, burde udløse panderynker.

Når thansen endvidere fremturer med at oplyse kunder om, at "garantien" er betinget af, at alm. service udføres på eget værksted - ikke at forveksle med garantireparationer - og at disse "tvunge" alm. serviceftersyn ikke udføres gratis, ja så har thansen (og andre) en meget dårlig sag.

Jeg kan kun give xander79 ret: Føj...
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
sukedk2001 Skrev:Tror bare folk er nogle idioter!

billige knallerter = Meget arbejde/veligeholdels

dyre knallerter = drift sikre/gennemtestet


Man kan vel tænke selv?
man får jo ikke alverden for 7k kr eller 17k vel?

For 7000,- knallert forventer jeg en knallert der kan køre hver dag så fremt man vedligeholder den og ikke selv har pillet ved noget man ikke er helt inde i.

For 17000,- forventer jeg en knallert der er bygget af det pureste guld, eller sagt på en anden måde, jeg forventer en knallert der bare kører og starter ALTID..

i mine ører er 17000,- alt for mange penge for en knallert, du kan købe en kineser mc for det halve Fortvivlethock:
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar
#43
xander79 Skrev:i mine ører er 17000,- alt for mange penge for en knallert, du kan købe en kineser mc for det halve Fortvivlethock:

Kommer så en del an på hvad man skal bruge sin knallert til, vil jeg sige. Komfort og gode styreegenskaber findes jo slet ikke på en 7000kr knallert.

Forleden så jeg en spritny Corvette, der ikke kunne starte pga. fladt batteri. Så prisen hænger ikke altid sammen på en firkantet måde.
Svar
#44
xander79 Skrev:For 7000,- knallert forventer jeg en knallert der kan køre hver dag så fremt man vedligeholder den og ikke selv har pillet ved noget man ikke er helt inde i.

For 17000,- forventer jeg en knallert der er bygget af det pureste guld, eller sagt på en anden måde, jeg forventer en knallert der bare kører og starter ALTID..

i mine ører er 17000,- alt for mange penge for en knallert, du kan købe en kineser mc for det halve Fortvivlethock:

hvis man køber en cpi beder man altså også om der kommer fejl..

tror energy/boss har rodet meget med det, når nogle kunder er kommet ind med dem..
det er en fesen scooter!
men ja kan godt se det er bare dårlig kundeservice.. men så må man jo ofre lidt mere på en kinøjser af bedre kvalitiet

ja 7k er mange penge! og 17k er enu flere!

min runner havde en ny pris på 21k først efter 26.000 km røg lejerne

har set cpi`er hvor lejerne er røget efter 8000km
så tror der er en hel del forskel på kvaliteten...

igen det er bare min mening!!!
Svar
#45
sukedk2001 Skrev:hvis man køber en cpi beder man altså også om der kommer fejl..

tror energy/boss har rodet meget med det, når nogle kunder er kommet ind med dem..
det er en fesen scooter!
men ja kan godt se det er bare dårlig kundeservice.. men så må man jo ofre lidt mere på en kinøjser af bedre kvalitiet

ja 7k er mange penge! og 17k er enu flere!

min runner havde en ny pris på 21k først efter 26.000 km røg lejerne

har set cpi`er hvor lejerne er røget efter 8000km
så tror der er en hel del forskel på kvaliteten...

igen det er bare min mening!!!

Tror såmænd godt vi kan blive enige om at der er forskel på kvaliteten.
Det som jeg, og nok også andre vedhæfter os ved, er at servicen fra forhandler skal jo stadigvæk følge med scooteren, uanset om den så koster 7000kr,- eller 21.000kr,- Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Energy Skrev:Kommer så en del an på hvad man skal bruge sin knallert til, vil jeg sige. Komfort og gode styreegenskaber findes jo slet ikke på en 7000kr knallert.

Forleden så jeg en spritny Corvette, der ikke kunne starte pga. fladt batteri. Så prisen hænger ikke altid sammen på en firkantet måde.

Joo det jeg mener er at for 7000,- kan man forvente at den kan det den skal og ikke andet..
Og selvfølgelig kun hvis den bliver vedligeholdt og serviceret.
Kvalitet skal man nok ikke forvente.
Og gode køreegenskaber og komfort, skal man nok slet ikke forvente.

For 17000,- knallert forventer jeg at der er god kørekomfort, at knallerten er solid og driftstabil (noget man absolut ikke kan sige gør sig gældene ved Cpi)
Og her kan man selvfølgelig også kun forvente at knallerten er 95% stabil såfremt den bliver serviceret og vedligeholdt.
Men fejl i tide og utide burde på ingen måde ku ske på en knallert til den pris.

Og kender udmærket Cpi'erne, lige meget hvor meget du justerer op piller så vil de aldrig køre ordentligt, enten kører de godt når de er kolde, eller også kører de godt når de er varme, nok den eneste knallert jeg har roddet med som opfører sig så sært.
Giantco er for så vidt en ret god knallert på trods af at den koster langt mindre, det eneste de egentlig døjer med, er el fejl (lys der ikke virker, horn der ikke virker, alarmer der går i "baglås") og så selvfølgelig krom belægning der falder af. Men ellers er det faktisk en fin knallert til prisen.


Indlægget var ikke ment som at et dyrt køretøj aldrig kan gå istykker, for selvfølgelig kan det dét,
Men man må forvente at når man betaler så mange penge, så skal det altså også være klippe stabilt, og ikke som med Cpi, have problemer hvergang at der er bare antydning af fugt i vejret.
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar
#47
Ouha, det er ikke så godt for dem.
Svar
#48
kragen Skrev:Når thansen endvidere fremturer med at oplyse kunder om, at "garantien" er betinget af, at alm. service udføres på eget værksted - ikke at forveksle med garantireparationer - og at disse "tvunge" alm. serviceftersyn ikke udføres gratis, ja så har thansen (og andre) en meget dårlig sag.


hvad er reglerne på dette område? jeg har overvetjet at købe en giantco scooter hos thansen, men er lidt skræmt væk af de groteske "service"-priser de kører med. jeg var dernede i dag for at høre helt præcist hvad det koster og her er hvad de sagde:

3md/1000 km: 500 kr
6 md/3000 km: 800 kr
12 md/6000 km: 1000 kr
18 md/9000 km: 800 kr

(derudover havde de et service efter 24 md/12000 km til 1000 kr, men hvorfor betale det når der kun er reklamationsret i netop 24 md???)

for de service blir det 3100 kr på halvandet år! jeg har ikke haft scooter før men det lyder sgu som rigtig mange penge for en scooter til 7000 kr!!! men mit spørgsmål er om det egentligt er lovligt? reklamationsretten må vel gælde i to år uanset hvad? selvom jeg er en mongol til at reparere ting burde jeg vel selv kunne ordne eventuelle problemer(inkl reservedele) for under 3100 på halvandet år?

jeg har set basta udsendelsen, men efter at have læst denne tråd er jeg nu ikke så afskrækket: ham der har tunet scooteren ligger vel lidt som han har redt, og ja det er nederen for de andre der har ventet et halvt år, men ligegyldig hos hvilken forhandler man kigger vil der vel være nogle utilfredse kunder.
Svar


Forum spring: