Søg Garagen Hej Gæst! Register

Turbo/kompressor på 4-takt scootermotor ?
#1
Mit spørgsmål er nok mest i kategorien "Kan man dét?".

Spørgmålet går på om man vil kunne sætte en turbo/kompressor på en 4-takt scooter motor, og om disse kan fåes "små nok" (turbo/kompressor) ?

Når der f.eks. kigges på div. "Turbo-klip" på Youtube.com så er det nogle markante forøgelser som folk har fået på deres MC motore ved at sætte en turbo på, og en bil med turbo/kompressor køre jo på en helt anden måde end en bil uden turbo/kompressor.

Evt. link til dele.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Turbo på en 50ccm motor? Jo, det kan du skam sagtens...

[Image: motorleft20us.jpg]

... men det er vist ikke noget helt trivielt projekt.
Svar
#3
Glem alt om det. Det koster kassen, og du skal have meget forstand på det.

Udover det har jeg indtil videre kun set turbo'er monteret, men aldrig nogen der har kunnet lave ladetryk.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#4
Tak for feedback. Spændende at se billedet.

Spørgsmålet var lige så meget for at få nogle f.eks. links fra lignende projekter som det kunne være spændende at kigge lidt på.
Svar
#5
Runnerdude Skrev:Turbo på en 50ccm motor? Jo, det kan du skam sagtens...


... men det er vist ikke noget helt trivielt projekt.


Billedet viser en 2 takter.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Sputnik Skrev:Mit spørgsmål er nok mest i kategorien "Kan man dét?".

Spørgmålet går på om man vil kunne sætte en turbo/kompressor på en 4-takt scooter motor, og om disse kan fåes "små nok" (turbo/kompressor) ?

Når der f.eks. kigges på div. "Turbo-klip" på Youtube.com så er det nogle markante forøgelser som folk har fået på deres MC motore ved at sætte en turbo på, og en bil med turbo/kompressor køre jo på en helt anden måde end en bil uden turbo/kompressor.

Evt. link til dele.

Det kan man godt, men den skal være meget lille da en 50ccm skal ku spoole turboen op, der findes nogle til nogle bobcats og sån, der er meget små, men forvent ikke at du bare kan finde en uden videre, turboen fylder ikke meget mere end en dåse cola inkl. manifold.
Men det er da et sjovt projekt hvis man har "tid"
Et problem er også at der skal olietryk nok til turboen, og betvivler lidt at en 50ccm sku levere olietryk nok.
Ejer ikke en cykel, så hvordan helvede kan jeg være cyklist..
At jeg er mc'ist er en helt anden snak..
Det andet tager jeg som en forulempelse..
Hader cykler og alt hvad de står for.
Svar


Forum spring: