Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nogle vejr'entusiaster' herinde?
#1
Jeg fik en vejrstation i julegave, med regnmål, vindretning, vindhastighed, forudsigelse, trend-visning osv. og er rigtig glad for den. DMI.dk ligger i mine fortrukne for jeg er inde og kigge på lokale vejrudsigter hver dag.

Andre der er lidt entusiastisk hvad vejret angår?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
SLK Skrev:Jeg fik en vejrstation i julegave, med regnmål, vindretning, vindhastighed, forJudsigelse, trend-visning osv. og er rigtig glad for den. DMI.dk ligger i mine fortrukne for jeg er inde og kigge på lokale vejrudsigter hver dag.

Andre der er lidt entusiastisk hvad vejret angår?
Jo da, og har også en baggrund hvor meteorologi var en del af pensummet.

Men har dog kun en gammeldags vejrstation - Jeg åbner havedøren om morgenen så kattene kan komme ud, og når de så kommer ind igen, checker jeg efter om pelsen er hvid, våd, strittende, tør og varm eller en kombination af dette.
Hvid = snevejr.
Våd = regnvejr.
Strittende = stormvejr.
Tør og varm = solskinsvejr.


Dutch
Svar
#3
SLK Skrev:Jeg fik en vejrstation i julegave, med regnmål, vindretning, vindhastighed, forudsigelse, trend-visning osv. og er rigtig glad for den. DMI.dk ligger i mine fortrukne for jeg er inde og kigge på lokale vejrudsigter hver dag.

Andre der er lidt entusiastisk hvad vejret angår?

Lidt er vi vel alle. Det er jo vigtigt at vide, hvordan vejret arter sig, inden vi vover os ud (især om vinteren) på 2 hjul. Jeg har også en vejrstation, men dog ikke med vindretning og regnmål.
Svar
#4
Jeg har kun Inde/udendøres termometer ellers må man kikke ud af vinduet og se om det regner eller sner/hagler evt skal jeg ud på svale gangen og se om vejeret er til regntøj og gummistøvler.
Men ellers er der jo www.dmi.dk som har satelit og radar billeder og bogervejr med private vejr stationer som man kan klikke ind på.
Den var ellers god den med katten om den er våd eller med sne i pelsen Grin ,jeg kunne også godt tænke mig en kat hvids jeg hvade haft en stører lejlighed men den skal jo også kunne komme ud og her er det ikke optimalt.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
#5
DutchDK Skrev:Hvid = snevejr.
Våd = regnvejr.
Strittende = stormvejr.
Tør og varm = solskinsvejr.


Dutch

Og hvis katten slet ikke vil ud, så er fordi der er L....vejr.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Citat:Hvid = snevejr.
Våd = regnvejr.
Strittende = stormvejr.
Tør og varm = solskinsvejr.
Og hvis den/de ikke kommer hjem = tornado ? Blink med øjet

Men selv ligger jeg kun med et elektrisk termometer, hvor føleren er ført ud gennem terrassedøren.

Men naturligvis holder jeg nøje øje med DMI radar
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/radar.htm
og ikke mindst Borgervejr!
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/borgervejr.htm

Dem her kan også give et vink om, hvad vej vejret går
http://wetter.t-online.de/radar.php
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#7
DutchDK Skrev:Jo da, og har også en baggrund hvor meteorologi var en del af pensummet.

Men har dog kun en gammeldags vejrstation - Jeg åbner havedøren om morgenen så kattene kan komme ud, og når de så kommer ind igen, checker jeg efter om pelsen er hvid, våd, strittende, tør og varm eller en kombination af dette.
Hvid = snevejr.
Våd = regnvejr.
Strittende = stormvejr.
Tør og varm = solskinsvejr.
Dutch

Mulige tilføjelser:
Halen helt stiv = frostvejr
Katten kommer slet ikke hjem = hunkat i løbetid i nærheden (uanset vejret)
--
Hilsen Ole
Svar
#8
SLK Skrev:Jeg fik en vejrstation i julegave, med regnmål, vindretning, vindhastighed, forudsigelse, trend-visning osv. og er rigtig glad for den. DMI.dk ligger i mine fortrukne for jeg er inde og kigge på lokale vejrudsigter hver dag.

Andre der er lidt entusiastisk hvad vejret angår?

Jeg interesserer mig for vejret, ikke mindst fordi jeg har en sejlbåd og så er det godt at vide lidt om meteorologi og også følge med på DMI's farvandsudsigter.

For os scooterfolk er deres glatføreside næsten et 'must':
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/glat...gnoser.htm

Desuden arbejder jeg med metrologi (uden eo!), hvor jeg bl. a. arbejder med kalibrering af både temperatur og fugtmåleudstyr på højt, akkrediteret niveau, så jeg kan godt lide at vide hvor meget mine termometre og hygrometre viser forkert.
--
Hilsen Ole
Svar
#9
OlePagh Skrev:For os scooterfolk er deres glatføreside næsten et 'must':
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/glat...gnoser.htm
Enig. Desuden er der www.vintertrafik.dk , som bl.a. oplyser om igangværende/seneste saltning.
Og ja, jeg interesserer mig osse for vejret, da jeg er avisbud, så DMI's side er nærmest 'fast inventar' på min computer Grin
Geely Grand Puma 150 '05 - 107.000 km
Haojin HJ125 '07 - 71.000 km (tidligere MC)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
DMI's lokaludsiger samt borgervejr får også en stemme herfra. Dejligt at kunne sammenligne ens vejrstation med andres på borgervejr.

Da jeg er Post er vejret også vigtigt for mig. Ikke mindst fordi jeg som regel har scooteren på arbejde, kæresten har godt tag på bilen :roll:
Svar
#11
SLK Skrev:Ikke mindst fordi jeg som regel har scooteren på arbejde, kæresten har godt tag på bilen :roll:
Du skulle måske lægge billet ind på Kia Picanto?
Jeg har hørt vedvarende rygter om vanvittige forsikringspræmier for kasko, der skulle blive lanceret den kommende weekend.
En rigtig 'pigebil', hedder det sig, men jeg er nu også interesseret! Blink med øjet
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#12
SLK Skrev:Ikke mindst fordi jeg som regel har scooteren på arbejde, kæresten har godt tag på bilen :roll:

/smider en pakke kiks over til Randers, så SLK kan tørre øjnene.. Blink med øjet

Som jeg ser det, har du tre muligheder :
  • 1) Byt kæresten ud.
    2) Køb en ekstra bil.
    3) Lev med det.
Vælg selv... Griner

Dutch
Svar


Forum spring: