Søg Garagen Hej Gæst! Register

DSB.. Dem kan man regne med ?
#1
For nogen tid siden sendte jeg et spørgsmål til DSB om, hvad man som scooterkører gør, hvis man ønsker at bevæge sig fra en landsdel til en anden.

Nedenatående ses svaret.
(Det tog dem 10 dage at nå frem til dette)

---

Kære **** ******** (antallet af prikker stemmer intetsteds overens med mit reelle navn!)

Tak for din e-mail af 21. oktober 2007.

Det er ikke muligt at medbringe en scooter i toget. I henhold til DSB's rejseregler kan passagerer i DSB tog gratis tage genstande med, som de let selv kan bære. Dette bagages mål må ikke overskrider 100 x 60 x 30 cm, og skal placeres over eller under passagerens egen plads eller på de indrettede områder.

Desuden må der ikke medtages bagage, hvor øvrige passagerer kan risikere, at blive tilsmudsede.

En anden grund til at en scooter ikke kan medbringes i toget, skyldes den brandfare, som en scooter udgør.

Med venlig hilsen

---

Den såkalde politiske elite (læs: Christiansborg) har en lign. indstilling. Motoriseret, 2-hulet transport uden reel registreringsafgift er en niche, der alene er anvendelig i byen.

Nedenfor ses De Radikales svar på stort set samme spørgsmål. (De Radikale var, udover Henriette Kjær (Konservative), de eneste, der gad svare! (FØR valget var udskrevet, ganske vist). Hvad Henriette svarede kan næsten ikke gengives på tryk Ked af det Men i får det alligevel nederst.
Og man kan så spekulere over, om den gode Kjær ved, at hastighedsbegrænsningen på både Storebælt og Øresund altså kun er 110? (I tunnelen til Peberholm endda kun 90!)

---

Kære ****** ******
Tak for din henvendelse. Jeg forstår godt din frustration over mulighederne for knallertkørere. I Radikale Venstre ligger det os meget på sinde at transporten i Danmark skal være så miljøvenlig som overhovedet muligt og derfor arbejder vi ihærdigt for at forbedre den kollektive trafik og mulighederne for cyklister. Knallertkørere ligger her i en gråzone, fordi der er tale om en relativt lille gruppe. En forbedring af den kollektive trafik (tog, færger mv.) vil dog også være en forbedring for knallertkørere, idet mulighederne for at komme til og fra Sjælland forbedres. Dvs. forholdene forbedres både hvis man kører på knallert til en "endestation" for knallerter og tager toget resten af vejen eller hvis man ønsker sin knallert med på en færge.

---

Tak for din mail. Jeg er dog ikke enig med dig. Det er ikke
af politiske årsager, at en knallert ikke må køre på motorvejen, men af
sikkerhedsmæssige årsager. Og det vil da være fuldstændig uansvarligt, at lade
knallerter køre på motorvejen. Du må højst køre 45 km/t. og så er det da helt
uholdbart at ligge inden mellem tonstunge lastbiler, der kører 80 km./t og biler
der kommer susende med op til 130 km./t.

En knallert har sine fordele i bytrafik, hvor det er
nemt at komme omkring, nemt at parkere o.s.v., men skal du over lange
strækninger der inkludere motorvej, må du bruge offentlig
transport.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Må man ikke kører på scooter over storbæltsbroen ?
Jaja kom bare med det hvis i syns det et dumt spørgsmål.

Men hvis nu man vil fra sjælland til jylland må man så ikke kører hele vejen ? eller skal man på en færge eller sådan noget ved storebælt ?
Svar
#3
ScooterGrisen Skrev:Må man ikke kører på scooter over storbæltsbroen ?
Jaja kom bare med det hvis i syns det et dumt spørgsmål.

Men hvis nu man vil fra sjælland til jylland må man så ikke kører hele vejen ? eller skal man på en færge eller sådan noget ved storebælt ?

Hvis du vil have din knallert over Storebælt, skal du enten kende en fisker, der vil sejle den over, eller entrere med en vognmand med kassevogn eller trailer :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Der blev oprettet en transportbus lige efter at broen var færdig, til at fragte cyklister og knallerter over. Men den blev hurtigt lukket igen, da det åbenbart ikke kunne løbe rundt rent økonomisk= ikke ret mange der benyttede det.
Svar
#5
kragen Skrev:Hvis du vil have din knallert over Storebælt, skal du enten kende en fisker, der vil sejle den over, eller entrere med en vognmand med kassevogn eller trailer :?

Hvis ikke man kender en fisker, kan man måske finde håb hos http://www.mols-linien.dk Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
SLK Skrev:Hvis ikke man kender en fisker, kan man måske finde håb hos http://www.mols-linien.dk Blink med øjet


De har vist for vane, at afvise scootere. Bare spørg Dutch. :wink:
Svar
#7
Står her knallert/EU-knallert medtages gratis ved køb af billet til en person.

Det koster 170 for en tur fra kalundborg til århus (2timer40minutter) og man skal reservere.
Står man skal være der senest 15minutter før som gående(scooter).

Her kan man se hvor færgerne er

[Image: side25.gif]

Det kan godt være man ikke må få scooter med hvis man ikke har reserveret billet måske.
Svar
#8
Jps Skrev:De har vist for vane, at afvise scootere. Bare spørg Dutch. :wink:
Pga. ren og skær nysgerrighed, har jeg haft en aldeles ubehøvlet samtale med Molbolinien. Jeg spurgte, om det var muligt at få en knallert med over gratis ved køb af personbillet. Svaret var, "Ja, selvfølgelig - det fremgår jo af prislisten, som jeg bare kunne læse på hjemmesiden". Mit svar: " Nu ligger landet sådan, at jeg ikke lige kan komme på nettet, det er derfor, jeg ringer". Svar: " Nå!". Næste spørgsmål: " Er det muligt, at reservere plads til en knallert, da jeg har hørt, at de tit nægtes medtaget?". Svar: "NEJ, det er ikke muligt at reservere plads til cykler og knallerter - medmindre altså - det er invalideknallerter". Nyt spørgsmål: "Hvad skal jeg så gøre, for at være sikker på, at jeg kan komme over med min knallert?". Svar: " Køb en billet (meget dyrere!) til en motorcykel, den kan der nemlig godt reserveres til" Fortvivlethock: Nyt spørgsmål: " Hvis jeg køber en billet, og reserverer til en motorcykel, er jeg så sikker på, at det vil blive accepteret ved færgen, når jeg møder op med en knallert?". Svar: "Næ, det kunne man ikke altid garantere 100%, da reservationen jo egenmtlig ikke gælder en knallert - vel". Nyt spørgsmål: " Når der nu kan reserveres plads til en motorcykel, hvorfor kan der så ikke reserveres plads til en knallert/cykel - har det måske noget at gøre med prisen?". Svar: "Tjah, næh, det kan man bare ikke". Spørgsmål: " HVORFOR SÅ!, og hvad skal jeg gøre, for at være sikker på, at jeg kommer med over med min knallert?". Svar: " Denne samtale fører vist ikke til noget - FARVEL" - KLIK, RØRET PÅ :twisted:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
kragen Skrev:Pga. ren og skær nysgerrighed, har jeg haft en aldeles ubehøvlet samtale med Molbolinien. Jeg spurgte, om det var muligt at få en knallert med over gratis ved køb af personbillet. Svaret var, "Ja, selvfølgelig - det fremgår jo af prislisten, som jeg bare kunne læse på hjemmesiden". Mit svar: " Nu ligger landet sådan, at jeg ikke lige kan komme på nettet, det er derfor, jeg ringer". Svar: " Nå!". Næste spørgsmål: " Er det muligt, at reservere plads til en knallert, da jeg har hørt, at de tit nægtes medtaget?". Svar: "NEJ, det er ikke muligt at reservere plads til cykler og knallerter - medmindre altså - det er invalideknallerter". Nyt spørgsmål: "Hvad skal jeg så gøre, for at være sikker på, at jeg kan komme over med min knallert?". Svar: " Køb en billet (meget dyrere!) til en motorcykel, den kan der nemlig godt reserveres til" Fortvivlethock: Nyt spørgsmål: " Hvis jeg køber en billet, og reserverer til en motorcykel, er jeg så sikker på, at det vil blive accepteret ved færgen, når jeg møder op med en knallert?". Svar: "Næ, det kunne man ikke altid garantere 100%, da reservationen jo egenmtlig ikke gælder en knallert - vel". Nyt spørgsmål: " Når der nu kan reserveres plads til en motorcykel, hvorfor kan der så ikke reserveres plads til en knallert/cykel - har det måske noget at gøre med prisen?". Svar: "Tjah, næh, det kan man bare ikke". Spørgsmål: " HVORFOR SÅ!, og hvad skal jeg gøre, for at være sikker på, at jeg kommer med over med min knallert?". Svar: " Denne samtale fører vist ikke til noget - FARVEL" - KLIK, RØRET PÅ :twisted:


Sikken behagelig samtale du der havde, Kragen Smil. Ikke just noget, der fremmer Molsliniens image (hvis de da har et).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har lige ringet til mols linien.
Hun sagde at hvis man købe en billet så kan man altid få scooteren med, scooteren er det mindste problem den skal de nok få plads til men at nogen gange sejler de med farligt gods også må de ikke have så mange mennesker med.
Så hvis man reservere en billet på nettet så kan man altid få scooteren med sådan sagde hun men hvis man ikke reserverede en billet så var der nogen gange ikke plads også skulle man så vente til den næste afgang.

Og man skal stadig dukke på senest 15minutter før afgang ligesom gående selvom man har scooter med.
Svar
#11
Jeg har været med til Ebeltoft 2 gange uden noget som helst bøvl!

En af hjemturene gik så fra Århus til Kalundborg. Her havde jeg den krævede reservation (kun på den forbindelse skal selv passagerer have reservation!). Heller ingen problemer der, når lige undtagesm, at færgen måtte vende om efter 20 minutter, da en passager fik et ildebefindende.

(Hm. diverse bornholmerbåde kræver muligvis også reservation for alle. ?)
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#12
Problemet er bare, at du IKKE kan reservere til en knallert Ond Prøv selv på deres hjemmeside :wink:

Farligt gods eller ej, så er det ikke en undskyldning for ikke at tage netop en knallert med. Så kunne man med lige så god ret sige, at pga. farligt gods, kan vi ikke have så mange passagerer ombord, derfor må alle, undtagen føreren, stige ud af bilen, og vente på en anden færge Fortvivlethock:
Godaw, du!
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: