Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp til Texas Free 50/4
#25
shiyam Skrev:Jeg har prøvet at fjerne den lille skrue ( det sidder oss en med en fjeder på), men det sker ikk noget??

Jeg har prøvet at skrue skruen ud, men der sker ikk rigtigt noget??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
big7000 Skrev:Ved det ikke:
80 når jeg køre ned af bakker. (Måske mere)
70 ud af lige vej
55-60 op af bakker

På vej ned af de store bakker kommer den der til hvor den røde streg er:
http://www.billig-scooter.dk/album_page.php?pic_id=1373

Men det er ikke målt med gps, og er helt sikker på den ikke viser det helt rigtigt.

Tråden har vist taget en anden drejning, mens jeg var her sidst Blink med øjet

Ang. det billede jeg lagde ind. Har fået af vide at det kommer an på karburatortypen for at det virker.

På min virker det ikke... Men har fået en ubegrænset CDI i Bao'en og det har givet godt optræk og 15 km/t på toppen (op mod 70km/t) Fortvivletcooter:
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#27
shiyam Skrev:Hej

Jeg er ny her, og har en texas free 50/4 scooter. det eneste der er på den er at skiven, der sider i den der omdrejningsdims bagpå er pillet af. ( i kan nok godt høre at jeg er kegle til det med teknikken i en scooter)

Men jeg håber på at kunne få den til at køre mere end de 50 den gør nu.

Jeg ved at Emil har lavet en indlæg til Texas der er virkelig fedt.
Men som jeg sagde, er jeg kegle, og skal have skåret det ud i pap, ligesom de guides med billeder, de er til at forstå.

Så hvis nogle lægger inde med billeder til at fjerne begrænsninger, eller bare kan finde ud af at forklare godt på ord, skriv venligst.

Håber på masser af hjælp!


Har ikk været på i lang tid og nøøørj jeg får mig et chok når jeg kigger i forummet...

Anyway, der sidder en ledning på din CDI, den sidder højst sandsynligt nede cved dit batteri under din "fodmåtte" der skulle gerne sidde en lyserød/pink ledning, klip den over og den er ubegrænset i omdrejninger...

Det med kaburator får du ikke det helt store ud a hvis du ikk dyser den en lille smule op og fjerner begrænsningen i luftfilteret, så får du mere bundtræk og nok os et par kilometer i timen mer på speedo, Texas karbu og Sprint karbu er helt forskellige, på en sprint åbner gasspjældet sig helt, på en texas åbner den kun 3/4, der hvor skruen sidder skulle den lille "plade" den sidder på gerne være svejst fast, den tager man en rør tang og bøjer frem og tilbge indtil den falder af, så åbner dit gasspjæld 100% op, det gir lidt mer, men det er fordi der er forskel på studserne på en sprint og en texas, ventilerne er også en anelse større på en texas derfor er karbu begrænset, det er noget med at ellers ville det værre en kopi vare af thansens sprint...


Ska du bruge mere info spør du bar...[/img]
Suzuki Katana LC & Suzuki FZ50 ªKª Spritteren...
Svar
#28
Emil Skrev:ventilerne er også en anelse større på en texas derfor er karbu begrænset, det er noget med at ellers ville det værre en kopi vare af thansens sprint...
Hej!

Det lyder meget mærkeligt at ventilerne på en Texas skulle være større - det er jeg alstå 95% sikker på at de ikke er... Udråbstegn

At Giantco og Texas (og alle de andre) er begrænset forskelligt er blot den måde de forskellige fabrikker har valgt at neddrosle de forskellige scootere og har intet at gøre med "kopiering" Udråbstegn

Desuden er Texas' scooter blevet godkendt af færdselsstyrelsen før Thansens, så det med kopieringen må være lige-omvendt :wink:
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
#29
Emil Skrev:Har ikk været på i lang tid og nøøørj jeg får mig et chok når jeg kigger i forummet...

Anyway, der sidder en ledning på din CDI, den sidder højst sandsynligt nede cved dit batteri under din "fodmåtte" der skulle gerne sidde en lyserød/pink ledning, klip den over og den er ubegrænset i omdrejninger...

Det med kaburator får du ikke det helt store ud a hvis du ikk dyser den en lille smule op og fjerner begrænsningen i luftfilteret, så får du mere bundtræk og nok os et par kilometer i timen mer på speedo, Texas karbu og Sprint karbu er helt forskellige, på en sprint åbner gasspjældet sig helt, på en texas åbner den kun 3/4, der hvor skruen sidder skulle den lille "plade" den sidder på gerne være svejst fast, den tager man en rør tang og bøjer frem og tilbge indtil den falder af, så åbner dit gasspjæld 100% op, det gir lidt mer, men det er fordi der er forskel på studserne på en sprint og en texas, ventilerne er også en anelse større på en texas derfor er karbu begrænset, det er noget med at ellers ville det værre en kopi vare af thansens sprint...


Ska du bruge mere info spør du bar...[/img]

Skal lige være helt sikker i det med gasspjældet: er det den her jeg skal cutte af??
[Image: album_pic.php?pic_id=1388]

lige et nærbilled, dårligt skudt af mig :/
[Image: album_pic.php?pic_id=1389]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Jeps Grin
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#31
MartinAndersen142 Skrev:Jeps Grin

Kay tak xd
Svar
#32
shiyam Skrev:Skal lige være helt sikker i det med gasspjældet: er det den her jeg skal cutte af??
[Image: album_pic.php?pic_id=1388]

lige et nærbilled, dårligt skudt af mig :/
[Image: album_pic.php?pic_id=1389]



Jeps det er den, den forhindrer dit gasspjæld i at åbne helt... hvis du piller din karbu af og kigger ind i dit gasspjæld er det den runde med 2 skruer i, prøv at åbne den med begrænsningen og derefter uden begrænsningen, der kan man se en kæmpe forskel...
Suzuki Katana LC & Suzuki FZ50 ªKª Spritteren...
Svar
#33
Emil Skrev:Jeps det er den, den forhindrer dit gasspjæld i at åbne helt... hvis du piller din karbu af og kigger ind i dit gasspjæld er det den runde med 2 skruer i, prøv at åbne den med begrænsningen og derefter uden begrænsningen, der kan man se en kæmpe forskel...
Hvor sidder karbuen på billedet??
Så jeg er sikker på at jeg tager den rigtigge del af
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
shiyam Skrev:Hvor sidder karbuen på billedet??
Så jeg er sikker på at jeg tager den rigtigge del af


Karbuen (karburatoren) er stort set hele billedet, det er dén du har taget billedet af (en del af den i hvertfald).
Svar
#35
I behøver ikke skære den af !!.. I kan bare bukke den ind indtil den røre tomgangsskruen
Svar
#36
SLK Skrev:Karbuen (karburatoren) er stort set hele billedet, det er dén du har taget billedet af (en del af den i hvertfald).

Er det så der, hvor man skal tage de to store gummirør af, også få den der metal tingest op?
for jeg har lidt svært ved at tage denne skrue af, har godt set en guide, hvori der stod man skulle passe på med den skrue.
[Image: album_pic.php?pic_id=1390]
Svar


Forum spring: