Søg Garagen Hej Gæst! Register

Texas chili?
#1
Hej

Så at bilka har en texas chili på tilbud til 8595 kr. Er der nogen som kender noget til denne scooter? Og hvad er jeres udmidlbare mening om den?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Og for dem der ikke kender scooteren, så ser den så'n ud:
Texas Chili scooter


Så den i Bilka Næstved i fredags. Den er flot at se på, men det jo en Kinascooter, og det siger jo lidt om kvaliteten Smil.
Svar
#3
Så må det være sådan en her?
http://www.texas.dk/texas/chili%2030/?partno=90054089
Svar
#4
big7000 Skrev:Så må det være sådan en her?
http://www.texas.dk/texas/chili%2030/?partno=90054089

Nå Jps kom før mig Griner
Svar
#5
Hvad er der enlig af service på scooteren når man køber i bilka?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
big7000 Skrev:Nå Jps kom før mig Griner

:P. Med hensyn til dit spørgsmål om service på scooteren, så går jeg ud fra du bliver henvist til et værksted, der har med 4taktere at gøre Smil. Bilka selv, laver ihvertfald ikke service på den. Smil
Svar
#7
Jps Skrev::P. Med hensyn til dit spørgsmål om service på scooteren, så går jeg ud fra du bliver henvist til et værksted, der har med 4taktere at gøre Smil. Bilka selv, laver ihvertfald ikke service på den. Smil

Okay. Smil

Ville jeg da også håbe for dem der køber dem Udråbstegn
Kunne heller ikke lige forestille mig en blika medarbejder skulle stå og servicer en scooter. Fortvivlethock:
Svar
#8
Citat:Så den i Bilka Næstved i fredags. Den er flot at se på, men det jo en Kinascooter, og det siger jo lidt om kvaliteten

Ja, uden tvivl men...Texas giver 3 års garanti(ikke reklamationsret men garanti) forudsat at alle service overholdes. Kvaliteten af de kinesiske scootere forbedres løbende.
De fleste scootere i dag, bliver fremstillet i Kina/Taiwan, sågar Yamaha YBR 125 fremstilles i Kina og her er kvaliteten næsten på højde med de andre Yamaha modeller. Da det er en "Texas" får man samme vilkår som man ville have haft hvis man havde købt et tilsvarende produkt hos en Texas forhandler eller på nettet hos texas.dk(m.a.o. 3 års garanti).

Jeg har nu 4 PGO til service/fejlsøgning/reparation og 2 Listo(=6 faste kunder) og PGOerne er ubetinget dem der kommer hyppigst. Listoerne kommer kun til planlagt service. Ydermere, har jeg en "kunde" der har købt en TMP(gazelle tror jeg den hedder). Den har nu rundet 2000 km uden antydning af problemer. Plastikkvaliteten er nogenlunde ens på de kinesiske cykler og de billige 2 takter. Man skal op i Aprilia, Piaggio, Peugeot eller lignende for at få plastik der er mere robust.

Jeg synes ikke man skal være bange for at købe en Kina scooter i dag men man skal være indstillet på lidt mere service/vedligeholdelse og dette gælder også Zip som 4 takt(som også fremstilles i Kina). Hvis man selv kan skifte motorolie og justere ventiler og hvis man ikke har brug for en "racer" men økonomisk, stille kørsel, anbefaler jeg, i dag, en 4 takt.
Har man ikke lyst til at rode, ønsker man en scooter med minimums vedligeholdelse(typisk en gang om året), skal man vælge en 2 takt.
"Cykelløs"
gammel, pensioneret, motorcykelmekaniker
Svar
#9
Jeg ville holde fingrende fra Texas, pga. du kan få tilsvarende betydelig billigere. Mener jeg at have set.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Cykelløs Skrev:
Citat:Så den i Bilka Næstved i fredags. Den er flot at se på, men det jo en Kinascooter, og det siger jo lidt om kvaliteten

Ja, uden tvivl men...Texas giver 3 års garanti(ikke reklamationsret men garanti) forudsat at alle service overholdes. Kvaliteten af de kinesiske scootere forbedres løbende.
De fleste scootere i dag, bliver fremstillet i Kina/Taiwan, sågar Yamaha YBR 125 fremstilles i Kina og her er kvaliteten næsten på højde med de andre Yamaha modeller. Da det er en "Texas" får man samme vilkår som man ville have haft hvis man havde købt et tilsvarende produkt hos en Texas forhandler eller på nettet hos texas.dk(m.a.o. 3 års garanti).

Jeg har nu 4 PGO til service/fejlsøgning/reparation og 2 Listo(=6 faste kunder) og PGOerne er ubetinget dem der kommer hyppigst. Listoerne kommer kun til planlagt service. Ydermere, har jeg en "kunde" der har købt en TMP(gazelle tror jeg den hedder). Den har nu rundet 2000 km uden antydning af problemer. Plastikkvaliteten er nogenlunde ens på de kinesiske cykler og de billige 2 takter. Man skal op i Aprilia, Piaggio, Peugeot eller lignende for at få plastik der er mere robust.

Jeg synes ikke man skal være bange for at købe en Kina scooter i dag men man skal være indstillet på lidt mere service/vedligeholdelse og dette gælder også Zip som 4 takt(som også fremstilles i Kina). Hvis man selv kan skifte motorolie og justere ventiler og hvis man ikke har brug for en "racer" men økonomisk, stille kørsel, anbefaler jeg, i dag, en 4 takt.
Har man ikke lyst til at rode, ønsker man en scooter med minimums vedligeholdelse(typisk en gang om året), skal man vælge en 2 takt.

Ingen tvivl om, at kvaliteten bliver bedre og bedre, for hver model kineserne smider på markedet Smil.
At PGO kommer oftere på besøg hos dig, skyldes måske ejernes pillerier? Grin
Og det skal da lige nævnes, at jeg gerne vil ha' fat i en 4 takter, med gear( en Honda CD50 Smil ).
Hvis det skal være en 4taktsscooter, så er det straks sværere.
Svar
#11
Citat:Hvis det skal være en 4taktsscooter, så er det straks sværere.
Hvorfor det, JPS?
Der er mange modeller på markedet og boardet her startede SLK p.g.a. Listoen?
"Cykelløs"
gammel, pensioneret, motorcykelmekaniker
Svar
#12
Cykelløs Skrev:
Citat:Hvis det skal være en 4taktsscooter, så er det straks sværere.
Hvorfor det, JPS?
Der er mange modeller på markedet og boardet her startede SLK p.g.a. Listoen?


Ja, det er jeg klar over Smil. MEN jeg kræver plads på scooteren, og det er der ingen af kinascooterne, der har? De skal op i samme størrelse som Big'en, før jeg skifter til "kina 4takt" Blink med øjet.
Svar


Forum spring: