Svar: 119
Tråde: 3
Tilmeldt: Nov 2005
Jeg er lidt bange for at vi også er begyndt at ryste :roll:
Vi er nemlig bange for at du ikke vil lade biggen runde de 100.000
IMHO, kan det ikke svare sig at investere mere end højst en tusse om året på en gammel hund.
Begynder man at skulle investere 2 eller mere med hurtig rækkefølge skal man spørge sig selv om det måske ikke er bedre at holde der og spare sammen til en ny. Køber man den på afbetaling over ca. 2 år har man en ny og pålidelig scooter et pænt stykke tid og man kan garanteret få lidt for den gamle hvis man sælger den i stumper, skjoldene for sig, karboen for sig, udstødningen for sig, hjul for sig, kaliber for sig o.s.v. Man kunne risikere at få 2 tusser for den men en smule tålmodighed
Og nej, remmen kan godt "give" sig en smule men må ikke ryste som du beskriver det(medmindre du overdriver gammel dreng :wink: )
"Cykelløs"
gammel, pensioneret, motorcykelmekaniker
Svar: 396
Tråde: 5
Tilmeldt: Jun 2007
Remmen ryster som regelt relativ meget.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Cykelløs Skrev:Jeg er lidt bange for at vi også er begyndt at ryste :roll:
Vi er nemlig bange for at du ikke vil lade biggen runde de 100.000
IMHO, kan det ikke svare sig at investere mere end højst en tusse om året på en gammel hund.
Begynder man at skulle investere 2 eller mere med hurtig rækkefølge skal man spørge sig selv om det måske ikke er bedre at holde der og spare sammen til en ny. Køber man den på afbetaling over ca. 2 år har man en ny og pålidelig scooter et pænt stykke tid og man kan garanteret få lidt for den gamle hvis man sælger den i stumper, skjoldene for sig, karboen for sig, udstødningen for sig, hjul for sig, kaliber for sig o.s.v. Man kunne risikere at få 2 tusser for den men en smule tålmodighed
Og nej, remmen kan godt "give" sig en smule men må ikke ryste som du beskriver det(medmindre du overdriver gammel dreng :wink: )
Nu har jeg jo holdt Big'en igang så længe, så skal den også holde det sidste stykke op til de 100.000. Men jeg har været ved at opgive den, her på det sidste. Den har jo kostet mig en lettere brugt bil/mc på de 6 år, den har trillet rundt på vejene .
Og remmen, ja den ryster lige lovlig meget, vel og mærke i tomgang.
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Nu skal du ikke give op JPS! Kæmp til de sidste 100.000km!
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
SÅ kører Big'en sørme, for alvor .
Har været ude på en 75 km lang testtur, med en hastighed på mellem 40-55 km/t, og det forløb fint stille og roligt. Dog ryster den stadig , MEN det er miniminiminimalt. .
Den trækker fint fra 0 og opefter, også på den bakke hvor den rystede a' helveg til. De minimale rystelser tilskriver jeg at kobling og rem er nye, og vario'en lettere brugt.
Så nu kan jeg komme til træf på Big'en, istedet for SI'en .
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
Jps Skrev:Så nu kan jeg komme til træf på Big'en, istedet for SI'en . hock: Så SI'en kommer slet ikke til træf ?? Sq lige før jeg aflyser turen så...
Eller også så må vi omkring dig, på vej derned, sætte B-S Touring streamer på SI'en, og så parkerer jeg sq Neo'sen i din garage, og kører Lollandsdelen af Hyggeturen på SI'en..
NOOOOOOOOOOOOT!
Dutch
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
Jps Skrev:Men den er jo meeeeget laaaangsom, set i forhold til Neo'en.
Det er der råd for - Vi hakker stemplet, planer topstykket, smider en anden gearing på, blueprinter det hele, og monterer en knækudstødning på, borer studsen op, samt omdyser karburatoren... Og så vejer jeg jo ikke ret meget i forhold til dig. Tror den vil være en glimragende sprint maskine bagefter... Eller ikke ??!?
Dutch
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
DutchDK Skrev:Det er der råd for - Vi hakker stemplet, planer topstykket, smider en anden gearing på, blueprinter det hele, og monterer en knækudstødning på, borer studsen op, samt omdyser karburatoren... Og så vejer jeg jo ikke ret meget i forhold til dig. Tror den vil være en glimragende sprint maskine bagefter... Eller ikke ??!?
Dutch
Udemærket forslag Dutch . Men det ville være synd at ødelægge motoren. Så hellere en tunet motor, som den jeg havde på, for et par år siden. 65 km/t, ligeud af landevejen .
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
DutchDK Skrev:Det er der råd for - Vi hakker stemplet, planer topstykket, smider en anden gearing på, blueprinter det hele, og monterer en knækudstødning på, borer studsen op, samt omdyser karburatoren... Og så vejer jeg jo ikke ret meget i forhold til dig. Tror den vil være en glimragende sprint maskine bagefter... Eller ikke ??!?
Dutch
Jeg har aldrig helt forstået hvad ''blueprinter'' enlig betyder? :?
Hvad gør man enlig når man ''blueprinter'' Motoren
Og hvad er si'en for en?
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
big7000 Skrev:Jeg har aldrig helt forstået hvad ''blueprinter'' enlig betyder? :?
Hvad gør man enlig når man ''blueprinter'' Motoren
Og hvad er si'en for en?
Blueprintning, det ved Energy noget om . Og SI'en er denne :
SI'en.
Svar: 2.425
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2007
Jps Skrev:Blueprintning, det ved Energy noget om . Og SI'en er denne :
SI'en.
Så må jeg håbe han ser mit indlæg.
Den er fed, kan godt li de hvide farver. :thumpup:
Kan godt forstå dutch er skuffet over du ikke kommer på den.
|