Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spøjs "Scooter"
#25
Energy Skrev:Hvis det ska være rigtig hurtigt og billigere, så var det nok bedre med en Peugeot Ludix med en vandkølet Piaggiomotor på. De gearmaskiner hænger håbløst bagefter vaiomotorene, uanset hvor meget de pumper dem. Fx. tog jeg suverænt en RS'er med 16hk med Nrg'en i sprint sidste år... Griner

Boss Skrev:Det er jo fordi variosystemet holder effekt kurven lige, så den har max heste hele tiden (Hvis man kan finde ud af at indstille)

Gearmaskiner når kun deres topeffekt 1 gang for hvert gear, samt at de har de dødepunkter i hver gear.

I er hyret til Team B-S Racing.

I fordeler selv indsatsen i værkstedet og på banen mellem jer.

Nu må I have mig undskyldt, jeg skal lige ringe til Flemming Østergård og få ham til at sponsere os. Blink med øjet

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
- Men det er stadig en fornøjelse at køre med gear, synes jeg.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#27
DutchDK Skrev:Får det også til at den har 4 gear, men en automat kobling (slyng kobling ?).

("Tempi Motore : 4" og "Cambio : Automatico" )

Dutch
Mit italienske er heller ikke for godt, men jeg husker da alle cambio-biksene i Italien, når man skulle veksle til noget lir. Jeg går derfor ud fra, at cambio betyder veksel/gearkasse på en scooter. Hvis I kigger på Lion 250'eren, så står der: Cambio:5, hvilket jeg tillader mig at tolke som 5 gear. Jeg kan ikke se, at 5 skulle have noget med en kobling at gøre. Tempi Motore:4, tolker jeg som 4-takter, da der ud for Piaggios 2-taktere står Tempi Motore:2. Men som sagt, det er kun et hurtigt gæt :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#28
kragen Skrev:Mit italienske er heller ikke for godt, men jeg husker da alle cambio-biksene i Italien, når man skulle veksle til noget lir. Jeg går derfor ud fra, at cambio betyder veksel/gearkasse på en scooter. Hvis I kigger på Lion 250'eren, så står der: Cambio:5, hvilket jeg tillader mig at tolke som 5 gear. Jeg kan ikke se, at 5 skulle have noget med en kobling at gøre. Tempi Motore:4, tolker jeg som 4-takter, da der ud for Piaggios 2-taktere står Tempi Motore:2. Men som sagt, det er kun et hurtigt gæt :wink:

Du kan altid overbevise mig ihvertfald Blink med øjet Du forbløffer mig hvergang.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#29
kragen Skrev:Mit italienske er heller ikke for godt, men jeg husker da alle cambio-biksene i Italien, når man skulle veksle til noget lir. Jeg går derfor ud fra, at cambio betyder veksel/gearkasse på en scooter. Hvis I kigger på Lion 250'eren, så står der: Cambio:5, hvilket jeg tillader mig at tolke som 5 gear. Jeg kan ikke se, at 5 skulle have noget med en kobling at gøre. Tempi Motore:4, tolker jeg som 4-takter, da der ud for Piaggios 2-taktere står Tempi Motore:2. Men som sagt, det er kun et hurtigt gæt :wink:

Du har nok ret..

Tempi Motore = Motorens "slag".
Cambio = Veksle = udveksling = gear kasse.

Men automatgear og kædetræk... Hvorfor så ikke smide et standard lukket vario/remtræk system på ? Specielt hvis maskinen skriger efter at blive kørt både on og off road, som jeg synes designet her gør. For at citere Asterix "De er gale, de romere..."

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Så skulle det da være den første motor af den slags med automatgear. Hvad man kan se af motoren, så ligner den grangiveligt den samme type som bla. sidder på Regal Raptor og Madass - nemlig den kendte Honda CD/Dax lisensmotor.

Jeg tror nærmere der har været en "sætternisse" på spil.
Svar
#31
Den er skam kun beregnet til gadebrug som øjenimponator (du har da heller ikke sans for design, siden hvornår har italiensk design haft noget med praktisk at gøre :P ). Off-roaderne står på den anden side.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#32
Boss Skrev:Det er jo fordi variosystemet holder effekt kurven lige, så den har max heste hele tiden (Hvis man kan finde ud af at indstille)

Gearmaskiner når kun deres topeffekt 1 gang for hvert gear, samt at de har de dødepunkter i hver gear.

Ja, nemlig.
Svar
#33
Energy Skrev:Så skulle det da være den første motor af den slags med automatgear. Hvad man kan se af motoren, så ligner den grangiveligt den samme type som bla. sidder på Regal Raptor og Madass - nemlig den kendte Honda CD/Dax lisensmotor.

Jeg tror nærmere der har været en "sætternisse" på spil.
Du har nok ret, et eller andet sted, har der været en sætternisse på spil. I den franske annonce står der ganske rigtig 4 vitesses, og det betyder 4 gear Fortvivlethock:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Energy Skrev:4 vitesses betyder da 4 gear ? Der er sikkert automatkobling i den, som der jo er på mange af de motorer - og på den gamle Honda Dax.

Kragen> Jeg quoter lige mig selv... :P
Svar
#35
Boss Skrev:Kinesere plejer ellers at være stenhårde hele vejen rundt fordi de er lavet til at transportere 15+ personer. :P



De har vil også nogle tunge kæledyr, de tager med 8)

[Image: 1327.jpg]


På denne her scooter, er der køletaske til hamburgere og øl :wink:


[Image: 1328.jpg]
Svar


Forum spring: