Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tornado Piver (Gearing smadret ?)
#1
Hej

Jeg lagde mærke til idag at min tornado er begyndt at pive fra baghjulet, og når man giver gas mens den står på støttefoden giver den nærmest et klang nede fra omkring gearingen, hvad kan der mon være sket ?

Kan det være bagbremsen der måske er færdig, eller er gearingen smadret ?

Mvh
Ronni
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Muligvis din gearing eller et leje i din gearing. Prøv at skille det ad og kig..
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#3
Hej

Jeg har lige efterfyldt gearolie, og motor olie, og nu piver den ikke mere ?

Gad vide om den lækker gearolie?

Mvh
Ronni
Svar
#4
Det må du jo bare holde øje med, hvis det bare sådan ligepludselig forsvinder... Ja så gør den nok. Men det er jo normal at det bliver brugt op. Man skal bare huske og fylde op igen ..
Svar
#5
Jeg troede faktisk ikke den brugte gearolie, det ligger jo i et lukket rum, og bliver kun brugt til at smøre gear med.


Men må hellere lige få det skiftet her om et par dage og skiftet pakning til skruen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
dark0n3 Skrev:Jeg troede faktisk ikke den brugte gearolie, det ligger jo i et lukket rum, og bliver kun brugt til at smøre gear med.


Men må hellere lige få det skiftet her om et par dage og skiftet pakning til skruen


Tror sku den bruger lidt alligevel... Smil
Svar
#7
Det er sq meget lidt så...men kan godt være jeg fik kværnet pakningen da jeg skiftede, den var alligevel lidt mør
Svar
#8
dark0n3 Skrev:Det er sq meget lidt så...men kan godt være jeg fik kværnet pakningen da jeg skiftede, den var alligevel lidt mør

Det ved jeg ikke Smil Men det vigtigste er jo at den ikke piver mere og at den virker ikke ? :P
Svar
#9
Både og, jeg vil gerne have fundet ud af hvad problemet er med den, den skulle jo gerne komme til at køre ligeså langt som JPS'ses big Blink med øjet

Mvh
Ronni
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Du har vel ikke fyldt den op vel? Det må du ikke. Max 100 - 110 ml.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#11
Nej nej, så dum er jeg heller ikke!

Men efter som der var knap 250-300 cl på da jeg skiftede så vil der nok ikke ske noget ved en 130-140 cl.

Jeg ved jo ikke hvor meget der er rendt af.
Svar
#12
Hej

Hm Jeg begynder at tro det måske er remmen der glider og giver den pive lyd ?

Det sker kun ved igangsætning, der er intet når den først kører, jeg skal lige have hevet varioskjold af og kigget hvordan det ser ud derinde, men det bliver først en dag hvor det ikke pisser ned.

Mvh
Ronni
Svar


Forum spring: