Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sådan renser / skifter du luftfilteret på Listo / Giantco
#1
For at skifte eller rense luftfilteret på din scooter, skal du ikke bruge andet end en stjerneskruetrækker.

Fjern følgende skruer:
[Image: 87.jpg]

Så kan du fjerne låget:
[Image: 88.jpg]

Luftfilteret skal være pæn, hel og fri for snask og andet skidt.
Du kan vædde luftfilteret i olie eller spray lidt WD40 på ydersiden, det er dog ikke nødvendigt.
Du kan rengøre det med en børste, støvsuger eller en kompressor, hvis du har dette.

Her er et billede uden luftfilter:
[Image: 89.jpg]

Håber du kunne bruge guiden.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kan man ikke bare tage indlægget og lægge det i noget vand, også presse skidtet ud? Og derefter lade det lufttørre i stuetemperatur.

EDIT: Jeg tænkte "noget vand har aldrig skadet nogen" også gik jeg ud og vaskede mit filter. Der kom en masse skidt ud, og det tænkte jeg ikke lige mere over. Så kom jeg i tanke om man plejer at vaske sit hår i shampoo :P Smil Så jeg smurte det ind i hårshampoo og der røg endnu mere skidt ud. Nu har jeg tænkt mig at lade det lufttørre i mit værelse.
Svar
#3
Du må have Ribe's mest velduftende Luftfilter Griner Griner
Svar
#4
Hehe, det skal jo bare "svuppes" lidt i benzin, og derefter tørre i 10min. - og så lidt 2-T olie klemt ind i filteret.
Svar
#5
Renere blev det i hvert fald :P Skal det virkelig dyppes i benzin og 2-takts olie?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Chr1stoffer Skrev:Renere blev det i hvert fald :P Skal det virkelig dyppes i benzin og 2-takts olie?

Det kan renses i benzin ja, og olien er til at fange de små støvpartikler, der ellers ville være drønet med ind i karburatoren.

Den eneste grund til at de i instruktionsbogen advarer mod at bruge benzin til rensning, er brandfaren, filteret kan sagtens holde til det - det bliver jo i forvejen snasket til i benzin.
Svar
#7
Nå så må jeg hellere få købt noget 2-takts olie. Jeg troede ellers det ville mindske luftgennemstrømningen, men det er måske så lidt at det ikke mærkes.
Svar
#8
Chr1stoffer Skrev:Nå så må jeg hellere få købt noget 2-takts olie. Jeg troede ellers det ville mindske luftgennemstrømningen, men det er måske så lidt at det ikke mærkes.

Det skal self. ikke fyldes ud med 2T olie, du klemmer det overskydende olie ud, så det kun er impregneret i filteret.
Svar
#9
Nej nej selvfølgelig ikke, men sådan noget olie er da noget klistret stads som ville stoppe en del luft, ville jeg tro. Men hvis det ikke påvirker det særlig meget så dypper jeg det da lidt i olie og klemmer det ud.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Chr1stoffer Skrev:Nej nej selvfølgelig ikke, men sådan noget olie er da noget klistret stads som ville stoppe en del luft, ville jeg tro. Men hvis det ikke påvirker det særlig meget så dypper jeg det da lidt i olie og klemmer det ud.

Man bruger også filterolie på crossmaskiner, så det skal du ikke være nervøs for.
Svar
#11
Her er det så, at jeg spørger til mit filter.

Det er af papirtypen, hvor de andre her ser ud til at være 'skumgummi'-typen.

I min manual står der udtrykkeligt, at der ikke må benyttes olier el. lign.
på den anden side kom der noget tyndt, klart stads ud, da jeg trykluftede det en gang.
Svar
#12
walker1 Skrev:Her er det så, at jeg spørger til mit filter.

Det er af papirtypen, hvor de andre her ser ud til at være 'skumgummi'-typen.

I min manual står der udtrykkeligt, at der ikke må benyttes olier el. lign.
på den anden side kom der noget tyndt, klart stads ud, da jeg trykluftede det en gang.

Sådan et skal bare blæses rent med trykluft. Hvis det bliver meget vådt (olie/vand olign.) er det ødelagt, da fibrene i papiret falder sammen og derved ikke filterer mere.
Svar


Forum spring: