Søg Garagen Hej Gæst! Register

Problem jeg ikke ved hvad er.
#1
Hej. Jeg ved ikke helt hvad problemet er, men min scooter kan ikke trække særlig godt her til morgen. Jeg kørte hjem uden problemer og så lige pludselig begyndte den at sige meget underligt og gå ned i fart. Den måde den gik ned i fart mindede om når man løber tør for benzin, men tanken er halvt fuld. Det lyder som om et eller andet sidder løst og jeg kan højst køre 25 på flad vej, mod de normale 50 km/t. Hvis jeg køre hurtigere begynder den at larme og hvis jeg ikke slipper speederen går motoren ud.

Hvis I har et bud på hvad der kan være galt så skriv endelig.

Mvh Mads
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har faktisk prøvet det før! Ved mit tilfælde var det tændrørs hætten der sad løst :P Prøv lige og se om den sidder korrekt!
Svar
#3
RumagentSpiff Skrev:Hej. Jeg ved ikke helt hvad problemet er, men min scooter kan ikke trække særlig godt her til morgen. Jeg kørte hjem uden problemer og så lige pludselig begyndte den at sige meget underligt og gå ned i fart. Den måde den gik ned i fart mindede om når man løber tør for benzin, men tanken er halvt fuld. Det lyder som om et eller andet sidder løst og jeg kan højst køre 25 på flad vej, mod de normale 50 km/t. Hvis jeg køre hurtigere begynder den at larme og hvis jeg ikke slipper speederen går motoren ud.

Hvis I har et bud på hvad der kan være galt så skriv endelig.

Mvh Mads

Evt en varmesætning.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#4
Hvad er en varmesætning?
Svar
#5
RumagentSpiff Skrev:Hvad er en varmesætning?
Det er hvis du har kørt med for mager en blanding, hvormed der ikke har været nok køling til din cylinder.

Så har stemplet udvidet sig mere end cylinderen, og dermed enten skrabet mod cylindervæggen, eller "sat sig" i et øjeblik. Dette medfører at cylinderen og stemplet ikke passer sammen mere, så trykket (kompressionen) ikke kan holdes. Kort fortalt, benzin/luftblandingen fiser forbi stemplet og ned i motorblokken, når stemplet går op.

Du er nødt til at have topstykket og cylinderen af, for at checke om det er dette der er galt.

Hvis du er heldig, kan du nøjes med en ophoning af cylinderen, og et nyt stempel og stempel ringe.

Hvis du er uheldig, så skal du have boret cylinderen op, honet den, og et nyt stempel + stempel ringe.

Hvis du er meget uheldig, så skal du have en ny cylinder og et nyt stempel + stempel ringe.

Hvis du er ekstremt uheldig, så skal du have en af de tre ovenstående, og på et senere tidspunkt ny krumtap, fordi der har røget et stykke stempelring ned i krumtaphuset, og det på et tidspunkt så smadrer noget dernede.

Men i alle tilfælde, så skal du have topstykke og cylinder af, for at checke efter.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det lyder ikke rart.
Svar
#7
RumagentSpiff Skrev:Det lyder ikke rart.
Det er det heller ikke, hvis man er en cylinder eller et stempel.. Blink med øjet

Som ejer, er det et irritationsmoment, men det kan klares med lidt penge, og så er det jo egentlig ikke så slemt. Blink med øjet

Dutch
Svar
#8
Men kan det være sket hvis det eneste jeg har gjort er at fjerne ringen fra varioen? Det gjorde jeg for over 2000 km siden.
Svar
#9
RumagentSpiff Skrev:Men kan det være sket hvis det eneste jeg har gjort er at fjerne ringen fra varioen? Det gjorde jeg for over 2000 km siden.
Ja, det kan det godt. Har du også fjernet begrænsningerne i udstødning, eller skiftet til en anden udstødning, og ikke dyset op, så er den næsten sikker.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nej. Kun ringen.
Svar
#11
Hvad er det for en du har?
"Cykelløs"
gammel, pensioneret, motorcykelmekaniker
Svar
#12
PGO G-Max
Svar


Forum spring: