Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kinroad får -måske- for meget luft. Hvad kan jeg gøre?
#1
Hej! Smil

Ja, har sat et billuftfilter på min chopper, som jeg iøvrigt er rigtig glad for. Problemet er, at den ligesom "holder igen", når man rigtig giver gas. Den har fået en god brummende lyd, men vil tro at luftfilteret er så stort, at der intet modstand er overhovedet. Det gør jo, at den får en forkert blanding af benzin & luft, og det koster jo trækkraft.

På min kabu er der to skruer:

[Image: DSC00935.jpg]

Da jeg er helt ny knallertejer, aner jeg ikke hvilken en af dem, der er benzin- & luftskruen. Jeg vil tro den med fjeder er en tomgangskrue, ikke sandt? Men hvad gør den lille skrue så. Er det benzinskruen? Jeg har prøvet at dreje på den, og den går henholdsvis op og ned i tomgang, afhængig af hvilken vej man drejer den.

Den anden mulighed kan selvfølgelig være, at den ikke kan komme af med møget. Har allerede boret et 5mm hul i bagenden på den, men skal jeg mon bore flere?

På forhånd tak for svarene!

mvh
XSTREM.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Der skal en større hoveddyse i. Det nytter ikke noget at stille på luftskrue, da den ikke har nogen funktion over 3000rpm.
Med det filter, kan du heller ikke køre i regnvejr, og brummelyden passer bedre til en tunet motor - el. i det mindste en, der har noget "godaw" i motoren - ikke en lovlig/afdroslet motor.
Svar
#3
Aha.
Hvor sidder hoveddyssen? Skal man åbne kabu?

Hvorfor kan jeg dog ikke køre i regnvejr?

Men vil nu alligevel gerne vide, hvad de to skruer gør..
Svar
#4
Xstrem Skrev:Aha.
Hvor sidder hoveddyssen? Skal man åbne kabu?

Hvorfor kan jeg dog ikke køre i regnvejr?

Men vil nu alligevel gerne vide, hvad de to skruer gør..

Du skal have bunden af karburatoren af, for at komme ind til hoveddysen (den sidder i midten og er den største).

Åbne luftfiltre kan ikke holde vandet ude, derfor kommer der vand i karburator i regnvejr.

Den ene skrue (tomgangsskruen, der sidder vandret ) hæver bare gasspjældet helt mekanisk når den skrues ind, så tomgangen bliver højere.

Den lille skråtstillede skrue (blandingsskruen) doserer luft og benzin i tomgangsområdet, så motoren går jævnt i tomgang, og starter ordentligt.
Svar
#5
Okay. Mange tak for svaret!
Jeg vil så kigge på den dyse. Er det bare en man udskifter sådan uden videre? Skal man bare gå ind til f.eks. T-Hansen og bede om en dyse? I så fald, hvad hedder den dyse? Har den et bestemt mål?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: