Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stempel på en PMX
#1
Hej skal et stempel køres til ligesom en cyllender altså på samme måde med gas og kilometer


Min knallede lige en ring efter 500 km lort.

:twisted:

pmx
Hvorfor gå når man kan køre
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
pmx Skrev:hej skal et stempel køres til ligesom en cyllender altså på samme måde med gas og kilometer


min knallede lige en ring efter 500 km lort.

:twisted:

pmx


Det korte svar. JA Smil
Svar
#3
tak for hurtigt svar sidder du og kigger mig over skulderen he he

det skulle man tro med din reaktions evne
Hvorfor gå når man kan køre
Svar
#4
pmx Skrev:tak for hurtigt svar sidder du og kigger mig over skulderen he he

det skulle man tro med din reaktions evne


Det nemlig rigtigt. :P Jeg er jo nødt til at holde øje med jer.
Svar
#5
pmx Skrev:Hej skal et stempel køres til ligesom en cyllender altså på samme måde med gas og kilometer


Min knallede lige en ring efter 500 km lort.

:twisted:

pmx
Har lige set det billede af det kværnede stempel du har uploadet.. ( http://www.billig-scooter.dk/album_page.php?pic_id=1275 )

Jeg er RET sikker på, udfra den skramme på siden af stemplet, at du er nok nødt til enten at investere i en ny cylle, eller få boret og honet den gamle cylle op, før du kan regne med at et nyt stempel vil slutte tæt.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DutchDK Skrev:Har lige set det billede af det kværnede stempel du har uploadet.. ( http://www.billig-scooter.dk/album_page.php?pic_id=1275 )

Jeg er RET sikker på, udfra den skramme på siden af stemplet, at du er nok nødt til enten at investere i en ny cylle, eller få boret og honet den gamle cylle op, før du kan regne med at et nyt stempel vil slutte tæt.

Dutch

jeg giver dig ret, men hva hjælper det. når det er ham der har cyl(og kan se det på den) :roll:
Svar
#7
Er skaden på udstødningssiden el. indsugningen ?
Svar
#8
Energy Skrev:Er skaden på udstødningssiden el. indsugningen ?


udstødnings siden hvorfor??????
Hvorfor gå når man kan køre
Svar
#9
DutchDK Skrev:Har lige set det billede af det kværnede stempel du har uploadet.. ( http://www.billig-scooter.dk/album_page.php?pic_id=1275 )

Jeg er RET sikker på, udfra den skramme på siden af stemplet, at du er nok nødt til enten at investere i en ny cylle, eller få boret og honet den gamle cylle op, før du kan regne med at et nyt stempel vil slutte tæt.

Dutch


der er Intet på cyllenderen overhoved ingen gang et hak eller noget jeg fatter det ikke men det er jo også en stål cyllender.

da jeg vendte udstødningen på hoved kom ringen ud i stumper he he

jeg er bare for heldig

den kører igen faktisk kun 30 min efter jeg kom hjem var den på vejen igen og den kører fint. god krompration og det hele.
Hvorfor gå når man kan køre
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
pmx Skrev:udstødnings siden hvorfor??????

Det siger lidt om hvad der evt. kan have være hændt. hvis det var indsugningssiden, kunne det være noget, der var suget ind.

Når det nu er udstødningssiden, kan det være pga. at stemplet måske har udvidet sig for hurtigt i forhold til cyl. - også det man kalder "koldstart" - altså man har fyret den af, inden motoren blev helt gennemvarm.

Det kan også være for varm udstødningsgas, grundet af en for lille hoveddyse.

Tredie mulighed, kan være for dårlig olie (lav brændværdi), der ikke har kunnet bære stemplet omkring udstødningsporten hvor belastningen jo er højest.


Hvordan ser stempeltoppen ud ? - Grå, brun, elller sort ?

Og har krydspinden fået en blålig farve ?
Svar
#11
Energy Skrev:Det siger lidt om hvad der evt. kan have være hændt. hvis det var indsugningssiden, kunne det være noget, der var suget ind.

Når det nu er udstødningssiden, kan det være pga. at stemplet måske har udvidet sig for hurtigt i forhold til cyl. - også det man kalder "koldstart" - altså man har fyret den af, inden motoren blev helt gennemvarm.

Det kan også være for varm udstødningsgas, grundet af en for lille hoveddyse.

Tredie mulighed, kan være for dårlig olie (lav brændværdi), der ikke har kunnet bære stemplet omkring udstødningsporten hvor belastningen jo er højest.


Hvordan ser stempeltoppen ud ? - Grå, brun, elller sort ?

Og har krydspinden fået en blålig farve ?


stempel toppen er sort

krydspinden er som ny ingen misfarvning.

jeg har sat en 76 dysse i ny og puttet lidt olie i benzinen

/ PMX
Hvorfor gå når man kan køre
Svar
#12
Udmærket !.. :wink:

Du skulle måske lige have haft rundet kanterne på udstødningsporten, med noget smergellærred. Det forhindrer rivninger ved porten - også hvis man fyrer for hurtigt af.
Det gør jeg ved alle cylindere inden de kommer på - faktisk også skyllekanalerne, så får ringene ikke småridser ved de første km., og holder derfor længere.
Svar


Forum spring: