Svar: 42
Tråde: 15
Tilmeldt: Jun 2007
Hej skal et stempel køres til ligesom en cyllender altså på samme måde med gas og kilometer
Min knallede lige en ring efter 500 km lort.
:twisted:
pmx
Hvorfor gå når man kan køre
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
pmx Skrev:hej skal et stempel køres til ligesom en cyllender altså på samme måde med gas og kilometer
min knallede lige en ring efter 500 km lort.
:twisted:
pmx
Det korte svar. JA
Svar: 42
Tråde: 15
Tilmeldt: Jun 2007
tak for hurtigt svar sidder du og kigger mig over skulderen he he
det skulle man tro med din reaktions evne
Hvorfor gå når man kan køre
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
pmx Skrev:tak for hurtigt svar sidder du og kigger mig over skulderen he he
det skulle man tro med din reaktions evne
Det nemlig rigtigt. :P Jeg er jo nødt til at holde øje med jer.
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
pmx Skrev:Hej skal et stempel køres til ligesom en cyllender altså på samme måde med gas og kilometer
Min knallede lige en ring efter 500 km lort.
:twisted:
pmx
Har lige set det billede af det kværnede stempel du har uploadet.. (
http://www.billig-scooter.dk/album_page.php?pic_id=1275 )
Jeg er RET sikker på, udfra den skramme på siden af stemplet, at du er nok nødt til enten at investere i en ny cylle, eller få boret og honet den gamle cylle op, før du kan regne med at et nyt stempel vil slutte tæt.
Dutch
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
DutchDK Skrev:Har lige set det billede af det kværnede stempel du har uploadet.. ( http://www.billig-scooter.dk/album_page.php?pic_id=1275 )
Jeg er RET sikker på, udfra den skramme på siden af stemplet, at du er nok nødt til enten at investere i en ny cylle, eller få boret og honet den gamle cylle op, før du kan regne med at et nyt stempel vil slutte tæt.
Dutch
jeg giver dig ret, men hva hjælper det. når det er ham der har cyl(og kan se det på den) :roll:
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Er skaden på udstødningssiden el. indsugningen ?
Svar: 42
Tråde: 15
Tilmeldt: Jun 2007
Energy Skrev:Er skaden på udstødningssiden el. indsugningen ?
udstødnings siden hvorfor??????
Hvorfor gå når man kan køre
Svar: 42
Tråde: 15
Tilmeldt: Jun 2007
DutchDK Skrev:Har lige set det billede af det kværnede stempel du har uploadet.. ( http://www.billig-scooter.dk/album_page.php?pic_id=1275 )
Jeg er RET sikker på, udfra den skramme på siden af stemplet, at du er nok nødt til enten at investere i en ny cylle, eller få boret og honet den gamle cylle op, før du kan regne med at et nyt stempel vil slutte tæt.
Dutch
der er Intet på cyllenderen overhoved ingen gang et hak eller noget jeg fatter det ikke men det er jo også en stål cyllender.
da jeg vendte udstødningen på hoved kom ringen ud i stumper he he
jeg er bare for heldig
den kører igen faktisk kun 30 min efter jeg kom hjem var den på vejen igen og den kører fint. god krompration og det hele.
Hvorfor gå når man kan køre
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
pmx Skrev:udstødnings siden hvorfor??????
Det siger lidt om hvad der evt. kan have være hændt. hvis det var indsugningssiden, kunne det være noget, der var suget ind.
Når det nu er udstødningssiden, kan det være pga. at stemplet måske har udvidet sig for hurtigt i forhold til cyl. - også det man kalder "koldstart" - altså man har fyret den af, inden motoren blev helt gennemvarm.
Det kan også være for varm udstødningsgas, grundet af en for lille hoveddyse.
Tredie mulighed, kan være for dårlig olie (lav brændværdi), der ikke har kunnet bære stemplet omkring udstødningsporten hvor belastningen jo er højest.
Hvordan ser stempeltoppen ud ? - Grå, brun, elller sort ?
Og har krydspinden fået en blålig farve ?
Svar: 42
Tråde: 15
Tilmeldt: Jun 2007
Energy Skrev:Det siger lidt om hvad der evt. kan have være hændt. hvis det var indsugningssiden, kunne det være noget, der var suget ind.
Når det nu er udstødningssiden, kan det være pga. at stemplet måske har udvidet sig for hurtigt i forhold til cyl. - også det man kalder "koldstart" - altså man har fyret den af, inden motoren blev helt gennemvarm.
Det kan også være for varm udstødningsgas, grundet af en for lille hoveddyse.
Tredie mulighed, kan være for dårlig olie (lav brændværdi), der ikke har kunnet bære stemplet omkring udstødningsporten hvor belastningen jo er højest.
Hvordan ser stempeltoppen ud ? - Grå, brun, elller sort ?
Og har krydspinden fået en blålig farve ?
stempel toppen er sort
krydspinden er som ny ingen misfarvning.
jeg har sat en 76 dysse i ny og puttet lidt olie i benzinen
/ PMX
Hvorfor gå når man kan køre
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Udmærket !.. :wink:
Du skulle måske lige have haft rundet kanterne på udstødningsporten, med noget smergellærred. Det forhindrer rivninger ved porten - også hvis man fyrer for hurtigt af.
Det gør jeg ved alle cylindere inden de kommer på - faktisk også skyllekanalerne, så får ringene ikke småridser ved de første km., og holder derfor længere.