Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera Runner Sp 2006 spørgsmål
#1
Jeg skal ha nye ruller i min Runner fra 2006 og skal vide hvad der er standart og skal også det samme med dyssen da den skal om rulles og om dysses.
Og ha ny udstødning på uden begransning ikke knæk men lige bag ud, skal beholde standart cylender og kaburator og luftfilter ,resten skal der lige ha fjernet div begransninger og nare streger.
Fik jo målt min af dutch i dag og mit spedo passer ikke lige helt og der var noget i udstødningen så den var meget trat og kom først lidt da den var blevet varmet godt efter mange km men trækker ikke lige godt nok.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kig i denne guide Johannes:
Standard rulle oversigt.
Find Gilera, så skulle din model gerne stå der?
Svar
#3
Johannes Johansen Skrev:Jeg skal ha nye ruller i min Runner fra 2006 og skal vide hvad der er standart og skal også det samme med dyssen da den skal om rulles og om dysses.
Og ha ny udstødning på uden begransning ikke knæk men lige bag ud, skal beholde standart cylender og kaburator og luftfilter ,resten skal der lige ha fjernet div begransninger og nare streger.
Fik jo målt min af dutch i dag og mit spedo passer ikke lige helt og der var noget i udstødningen så den var meget trat og kom først lidt da den var blevet varmet godt efter mange km men trækker ikke lige godt nok.
ellers vent så ser vi, hvad der ligger i Smil så kan vi jo bare se, derefter hvad vi skal smide i. ik?
Svar
#4
Rullerne skulle gerne veje 7.5 gr. - som alle andre Piaggiomotorer i std.trim, og sålænge du ikke smider knækpotte på, så behøver du ikke ændre dem.

Hoveddysen skal ligge i området 70-75, når alle begrænsniger er fjernet (inkl. risten mellem luftfilter og karb.).
Svar
#5
Energy Skrev:Rullerne skulle gerne veje 7.5 gr. - som alle andre Piaggiomotorer i std.trim, og sålænge du ikke smider knækpotte på, så behøver du ikke ændre dem.

Hoveddysen skal ligge i området 70-75, når alle begrænsniger er fjernet (inkl. risten mellem luftfilter og karb.).

70-75 ??? Fortvivlethock: Vil det sige at Daniel_A's Liberty er underdyset stadigvæk ?
Der sad en 53'er i, og vi smed en 60 på. Risten blev fjernet. Han har en Sito Plus potte på, og skiven er væk.
Det nye tændrør så ganske godt ud, og havde en fin ring i bunden, og pæn farve på porcelænet, jvnfr. den howto du henviste til på chatten.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
DutchDK Skrev:70-75 ??? Fortvivlethock: Vil det sige at Daniel_A's Liberty er underdyset stadigvæk ?
Der sad en 53'er i, og vi smed en 60 på. Risten blev fjernet. Han har en Sito Plus potte på, og skiven er væk.
Det nye tændrør så ganske godt ud, og havde en fin ring i bunden, og pæn farve på porcelænet, jvnfr. den howto du henviste til på chatten.

Dutch

60 MED risten (for en sikkerheds skyld), og 70-75 UDEN risten.
Så ja, den har da kørt rimeligt magert så...

For at det skal være perfekt, så burde han ofre de 5-600kr. til en rigtig 17.5'er, det giver både optimal gasrespons (hele vejen), og bedre benzinøkonomi.
Svar
#7
Energy Skrev:60 MED risten (for en sikkerheds skyld), og 70-75 UDEN risten.
Så ja, den har da kørt rimeligt magert så...

For at det skal være perfekt, så burde han ofre de 5-600kr. til en rigtig 17.5'er, det giver både optimal gasrespons (hele vejen), og bedre benzinøkonomi.

Det vil sige at han bør sætte risten i igen, med mindre han vil dyse mere op.
Han syntes selv at maskinen gik bedre, her på Søndagturen, og som sagt, tændrøret så ganske flot ud, da vi checkede det nede i Karrebæksminde. Det er så den DO karburator som sidder standard, der er på maskinen.

Dutch
Svar
#8
DutchDK Skrev:Det vil sige at han bør sætte risten i igen, med mindre han vil dyse mere op.
Han syntes selv at maskinen gik bedre, her på Søndagturen, og som sagt, tændrøret så ganske flot ud, da vi checkede det nede i Karrebæksminde. Det er så den DO karburator som sidder standard, der er på maskinen.

Dutch

Jeps, enten eller.

Han har vel kørt den med halv gas - hvor den får nok at leve af ?, For jeg tvivler på den kunne køre med fuld gas over længere tid uden at tage skade af det.

Et tydeligt tegn på for lille hoveddyse er, at den ikke reagerer på det sidste af gassen, og derfor kører bedst ved omkring halv gas. Man skal kunne høre/mærke at den tager flere rpm. når man giver den det sidste af gassen, det er ikke nok at den brøler mere - det er bare luften man hører.
Svar
#9
Energy Skrev:60 MED risten (for en sikkerheds skyld), og 70-75 UDEN risten.
Så ja, den har da kørt rimeligt magert så...

For at det skal være perfekt, så burde han ofre de 5-600kr. til en rigtig 17.5'er, det giver både optimal gasrespons (hele vejen), og bedre benzinøkonomi.

Der sidder en DO i i forvejen (standard), men ellers en DELLORTO 17,5MM PHVA som Speedline har, f.eks.?
Som Dutch selv er inde på så tændrøret ellers fint ud da vi var nået til Karbæksminde. Men jeg smider da en 70'er dyse i i morgen, nu kan jeg jo skille skidtet ad efter Dutch har vist mig det.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Daniel_A Skrev:Der sidder en DO i i forvejen (standard), men ellers en DELLORTO 17,5MM PHVA som Speedline har, f.eks.?
Som Dutch selv er inde på så tændrøret ellers fint ud da vi var nået til Karbæksminde. Men jeg smider da en 70'er dyse i i morgen, nu kan jeg jo skille skidtet ad efter Dutch har vist mig det.
Check lige op på om du skal til at lave manuel chokerhåndtag, eller om du kan bruge din eksisterende autochoker med den karburator..
Energy ved det nok.

Dutch
Svar
#11
DutchDK Skrev:Check lige op på om du skal til at lave manuel chokerhåndtag, eller om du kan bruge din eksisterende autochoker med den karburator..
Energy ved det nok.

Dutch

Han skal bare vælge model med autochoke, så passer alt lige over.

Ellers skal Speedline-Sputte nok hjælpe, hvis i får fat i ham.. :wink:
Svar
#12
DutchDK Skrev:Check lige op på om du skal til at lave manuel chokerhåndtag, eller om du kan bruge din eksisterende autochoker med den karburator..
Energy ved det nok.

Dutch

Ja, ellers skriver jeg lige en mail til Speedline.dk og spørg dem... Scooter-shoppen har dog en til EL-choker, også DO, ser jeg. Link
Svar


Forum spring: