Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvilken dyse skal jeg bruge ?
#1
Hej jeg har en hot 50 som vist er fra 2004.
hvis jeg sætter et power filter på og har pillet skiven
og måske finder en cdi uden begrænsning, hvilken dyse skal der så i.
der er vist en standard i nu.

Og hvis jeg sætter et tunudstødning på.

På forhånd tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
5-10 nr. op, afh. af luftfiltertype og udstødning.
Svar
#3
hvor meget tror du det vil give i km/t

kan du anbefale et luftfilter eller udstødning.

træls at mit speedometerkabel hele tiden glider ud af speedometer-drevet. er det svært at skifte. det er mega nedern at ikke kan se hastigheden.
Svar
#4
Du har stadig ikke skiftet navn Græder Nå men.. Der sidder altså ikke en begrænset CDI i hotten. Power luftfilter giver noget mere ryk i din hot og måske en 5 - 10km/t på toppen. Men det larmer sku for meget syntes jeg! Så smæk en Gianelli Go udstødning på(Uden begræsning i forrøret) og den koster de 500 til 900kr. Hvis du graver lidt dybere ned i scooteren og piller din karburator af også studsen. Så vil du måske støde på en lille rund tragt der ligger over membranen. Den skal blot fjernes da den begrænser en HELT masse. Du kan også købe nogle Carbon plader til membranen så kan den tage lidt flere omdrejninger.

Jeg tror der sidder en dyse #74 i fra standart. Hvis du smækker et powerluft filter på, så skal du nok op i se 78 - 80 - 82 stykker. Du kan også få en 17.5mm DellOrto karburator på, den giver også en masse. Men det der giver mest er en ny tun 70cc cylinder og en anden udstødning samt ny karburator.
Svar
#5
Kristian112 Skrev:Hej jeg har en hot 50 som vist er fra 2004.
hvis jeg sætter et power filter på og har pillet skiven
og måske finder en cdi uden begrænsning, hvilken dyse skal der så i.
der er vist en standard i nu.

Og hvis jeg sætter et tunudstødning på.

På forhånd tak.

Glem powerfilter, den sorterer kun cykler og andre store partikler fra, hvis du skal have et ordentligt powerfilter der stadig kan sortere småpartikler fra, koster den kassen. Adskillige 100 kr sedler og skal flere af dem skal så påføres luftfilterolie for at virke optimalt.

Vedr. udstødning så er TP Powered kongen hvad angår sportspotter, den ligner en original, er lavet af noget godt materiale så derfor har den lang levetid.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
arbejder stadig på at skifte brugernavn.


okay, men tak for de gode råd, men jeg vil helst ikke have større cylle og stempel i.
men hvis jeg sætter ny karburator i, fjerner den lille tragt (hvis den er der), og sætter udstødning på, og powerfilter,... skal der så en anden dyse i?

og hvilke ruller kan der så anbefales at der skal i.

i må gerne skive nogle links til diverse ting, som udstødning, karburator o.s.v.
Svar
#7
Kristian112 Skrev:arbejder stadig på at skifte brugernavn.


okay, men tak for de gode råd, men jeg vil helst ikke have større cylle og stempel i.
men hvis jeg sætter ny karburator i, fjerner den lille tragt (hvis den er der), og sætter udstødning på, og powerfilter,... skal der så en anden dyse i?

og hvilke ruller kan der så anbefales at der skal i.

i må gerne skive nogle links til diverse ting, som udstødning, karburator o.s.v.

Hvorfor skifte karburator? Jeg har gennem flere år kørt PGO både med std og 70CC cylinder og har aldrig skiftet karburator, det er ikke nødvendigt. Hvis du vil undgå at have bøvl med scooteren, så fjern begrænsningerne og pil fingrene fra luftfilteret, det giver ikke en klap at skifte filter ud over at motoren æder alverdens skidt og deraf unødig slid på bla. cylinder. TP Powered forhandles af bla. Speedline, den er dyrere end andre potter, men er det også vært.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#8
okay men hvilke ruller skal jeg komme i hvis jeg skal have det bedste optræk.
Svar
#9
Kristian112 Skrev:okay men hvilke ruller skal jeg komme i hvis jeg skal have det bedste optræk.

Det kan man ikke svare på da det er meget forskelligt fra variator til variator, prøv dig frem, andet er der ikke at sige til det, det koster lidt penge indtil man ved hvilke er bedst.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
okay
Svar
#11
En ny karburator .. Tja men fordi den så får et noget mere fart og ryk. Det er ikke sikkert at en tun cylinder bliver nok kølet med en 12mm karburator derfor kan sætte sig. Jeg ville satme ikke turde og smække en helt ny tun cylinder i og køre med en 12mm karburator. Har haft en ven der gjorde det samme. Den kørte skam fint de først 100km også sætte den sig. Jeg tror at du skal have omkring de 5.0 - 5.5 grams ruller i, det plejer at gøre tricket.
Svar
#12
Kristian12 Skrev:En ny karburator .. Tja men fordi den så får et noget mere fart og ryk. Det er ikke sikkert at en tun cylinder bliver nok kølet med en 12mm karburator derfor kan sætte sig. Jeg ville satme ikke turde og smække en helt ny tun cylinder i og køre med en 12mm karburator. Har haft en ven der gjorde det samme. Den kørte skam fint de først 100km også sætte den sig. Jeg tror at du skal have omkring de 5.0 - 5.5 grams ruller i, det plejer at gøre tricket.

Jeg har i den tid hvor jeg arbejdede mest med scootere monteret over 50 sportscylindre og ikke en satte sig, man skal da bare inddyse korrekt og det er fløjtende ligegyldigt om det er 12 eller større karburator Jps har bla. kørt et halv hundrede tusinde med original karburator, Kristian12 mener du stadig den kan sætte sig??
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: