Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco, blyfri 95 eller 92?
#1
Hej. Er der nogen af jer der ved om det har meget og sige om det er blyfri 92 eller 95. syntes at den har mistet sit sej træk efter jeg har tanket 92! Op af bakke taper den pusten. og det syntes jeg ikke den gjorde før.

Hvor tit skal man egenligt skifte motor olie og hvad er det for en slags??
...??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den kører også bedst på Blyfri 95 Smil

Du kan se i din manual hvor tit det skal skiftes og jeg mener det er en 15w/40 eller 10w/40 olie. Du kan bruge den samme som man bruger til bil, fordi koblingen på en scooter ikke er i oliebad.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#3
Olien i motoren (Fuldsyntetisk 10W-40 4-takt iflg. manualen) skal skiftes for hver 2.000 km og gear olien for hver 5.000. Jeg skifter for hver 3.000 km, hvilket iflg. mit værksted er fuld tilstrækkeligt - husk at tjekke oliestanden for hver 500 km. Der er kun 0.7 liter at give af i, så selv et lille forbrug, giver store udslag på oliepinden. HUSK! at oliestanden måles UDEN at skrue oliepinden ned i gevindet!!!! og olien skal dække det skraverede på oliepinden helt.

Agilityen kan køre på både 92 og 95+, men de fleste er indstillet til at køre på 95, og min kører også bedst på 95. Den er iøvrigt meget "sart", når det gælder benzin, den kan "smage" forskel på de forskellige mærker Fortvivlethock: så prøv forskellige benzinselskabers 95 oktan :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Jeg har kørt på 92 siden vinteren var overstået (den kolde del af den, ikke den våde vi befinder os i nu Ond ) Det vil sige tæt på 3.000 km.
Jeg går raskt væk 47-51 km/l i det daglige 30 km brug (forstads-bykørsel) og har bøvl med at holde den nede under 45 på nålen, så helt tosset kan det ikke være.

Det er også som om jeg går længere på literen ved 45 end ved 40, hvor jeg prøver at holde mig. (reelt hhv. 40 og 35)

Visse stationer har dog uskiltet 95 i begge haner! Fortvivlethock:
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#5
Okay. Jeg tror jeg vil prøve og tanke et andet sted. Det er sjovt nok første gang jeg tanker OK benzin på den.
For den starter og køre perfekt. men når man rammer nogle lange bakker kommer den helt ned på 35. Hvor den ellers aldrig kommer under 45!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
det lyder lidt som noget man skal prøve, jeg har lige købt mig en Agility og kører på 92, jeg mente ikke at man skulle kunne mærke forskel på 92 og 95. Men det lader til jeg må revidere min opfattelse. Min sprøjter frisk ud af landevejen med 65 km/t og dør på bakkerne 35 km/t
Jeg mente at det måske er fordi den ikke er kørt til, den har lige rundet 250 km
Svar
#7
200km er riigeligt Smil Mener bestemt ikke det har noget med sagen at gøre.
Svar
#8
den får noget stærkere mam næste gang der skal fyldes på om et par måneder :P den snuser kun til tanken har jeg fundet ud af. Herlig ting.
Svar
#9
lada1200 Skrev:Hej. Er der nogen af jer der ved om det har meget og sige om det er blyfri 92 eller 95. syntes at den har mistet sit sej træk efter jeg har tanket 92! Op af bakke taper den pusten. og det syntes jeg ikke den gjorde før.

Hvor tit skal man egenligt skifte motor olie og hvad er det for en slags??
...??

Det har intet at sige.. der skal du op i en motor med en højere kompression der kræver en benzin der er mere "bankefast"
Men en idé er at tanke på statoil, deres "grønne benzin" der er sprit i, og så slipper du for at spæde op med karburatorsprit, dog er det nok en god idé at spæde lidt til når temp. når ned omkring 5' og derunder.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
tolund Skrev:det lyder lidt som noget man skal prøve, jeg har lige købt mig en Agility og kører på 92, jeg mente ikke at man skulle kunne mærke forskel på 92 og 95. Men det lader til jeg må revidere min opfattelse. Min sprøjter frisk ud af landevejen med 65 km/t og dør på bakkerne 35 km/t
Jeg mente at det måske er fordi den ikke er kørt til, den har lige rundet 250 km
Min lavede næsten det samme nummer lige efter 'jomfrudommen' var blevet fjernet.

Ikke at jeg kørte 65, for det kunne jeg ikke. Grundet en ret slap vario fedtede den en del, så jeg op ad bakke næsten bibeholdt omdrejningerne men gik godt ned i hastighed.

Sikkert en 'skade' helt tilbage fra første store serviceeftersyn. Da faldt min tophastighed (lovlig) fra 35 til 30 Fortvivlethock:
(Bagklogskab er jo en eksakt videnskab Blink med øjet )
Værkstedet kunne ikke se, at det var et problem. De gjorde i hvert fald ikke noget ved det de følgende gange maskinen var inde, selv om jeg gjorde opmærksom på den mærkbart lavere tophastigheed. Ond

Og det nye værksted, der skiftede 'noget' derinde, var åbenbart ikke opmærksom på det. Ved seneste eftersyn, blev det så ordnet, så jeg nu kan få nålen over 60, skulle jeg lyste så.
Økonomien har også fået endnu et spark opefter.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
#11
jeg har lige været på værkstedet og bestille tid til eftersyn på min og jeg ville gerne have justeret på kaburatoren, det virker som om den tøver, den får for lidt mam. Helt af pommeren til når den er kold. Det er et problem der er mange der døjer med fik jeg af vide og det vil blive løst.
Svar


Forum spring: