Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco karburator på listo
#1
Min listo kører meget dårligt. Jeg mistænker karburatoren, og vil derfor købe en ny.
Passer en giantco karburator på en listo? De ser meget ens ud!
Mvh
Anders Lund
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det gør den hvis din Listo er samme model som Giantco Sprint.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#3
Boss Skrev:Det gør den hvis din Listo er samme model som Giantco Sprint.
Hvordan kan jeg tjekke det?
Mvh
Anders Lund
Svar
#4
Altså hvis den ligner Giantco Sprint'en bare med andre fælge, farver, strafferinger etc.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#5
Hvad er der da galt med din listo siden du tror det er karburatoren Spørgsmålstegn
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Boss Skrev:Altså hvis den ligner Giantco Sprint'en bare med andre fælge, farver, strafferinger etc.

Ja min listo ligner giantco'en ret godt. Viste ikke at der fantes flere udgaver af listoen.


big7000 Skrev:Hvad er der da galt med din listo siden du tror det er karburatoren Spørgsmålstegn

Den går meget dårligt. Den er svær at starte, og når den er startet holder den ikke en stabil tomgang. Det går op og ned i gas, og går ofte bare istå. Når jeg kører på den, bliver jeg nogengange nød til at gasse op/ned hele tiden for at holde den i gang, ellers dør den simpelthen bare ud. Det bliver bedre når motoren bliver varm, men aldrig helt godt. Ligeledes er det bedre når vi, som i disse dage, har varmt vejr.

Jeg syntes også at jeg kan mærke at scooteren kører dårligere efter et par minutters kørsel, altså når autochokeren slår fra.

Karburatoren er jo listoens akilleshæl, og syntes alle mine problemer peger i retning af blandingsproblemer.

Indenfor den seneste måneds tid har jeg skiftet følgende på min listo:
- Batteri
- Indsugningsstuds
- Ruller
- Kilerem
- Tændrørshætte
- Tændrør

Desuden har jeg jursteret ventilerne og skiftet olien :-D
Uden det dog har hjulpet på motorgangen.
Mvh
Anders Lund
Svar
#7
AndersLund Skrev:Den går meget dårligt. Den er svær at starte, og når den er startet holder den ikke en stabil tomgang. Det går op og ned i gas, og går ofte bare istå. Når jeg kører på den, bliver jeg nogengange nød til at gasse op/ned hele tiden for at holde den i gang, ellers dør den simpelthen bare ud. Det bliver bedre når motoren bliver varm, men aldrig helt godt. Ligeledes er det bedre når vi, som i disse dage, har varmt vejr.

Jeg syntes også at jeg kan mærke at scooteren kører dårligere efter et par minutters kørsel, altså når autochokeren slår fra.

Karburatoren er jo listoens akilleshæl, og syntes alle mine problemer peger i retning af blandingsproblemer.

Indenfor den seneste måneds tid har jeg skiftet følgende på min listo:
- Batteri
- Indsugningsstuds
- Ruller
- Kilerem
- Tændrørshætte
- Tændrør

Desuden har jeg jursteret ventilerne og skiftet olien :-D
Uden det dog har hjulpet på motorgangen.

Har du haft karburatoren af, skilt ad, renset igennem, og evt skiftet dyserne ? Dumt at købe ny karburator, hvis en rensning kan gøre det...


Dutch
Svar
#8
DutchDK Skrev:Har du haft karburatoren af, skilt ad, renset igennem, og evt skiftet dyserne ? Dumt at købe ny karburator, hvis en rensning kan gøre det...

Har forsøgt, men skruerne på det kina skrammel går i stykke ved første syn af en skruetrækker. Jeg vil forsøge at bore skruerne ud, men vil lige være sikker på at jeg kan få en ny karburator først.
Mvh
Anders Lund
Svar
#9
AndersLund Skrev:Har forsøgt, men skruerne på det kina skrammel går i stykke ved første syn af en skruetrækker. Jeg vil forsøge at bore skruerne ud, men vil lige være sikker på at jeg kan få en ny karburator først.
Hej!

Du kan sagtens bruge en karburator af andet mærke, den skal blot være vacuumstyret - som denne:
http://cityscootershop.dk/product.asp?pr...=10&page=1


Men det tyder på at din karburator "blot" skal have en ordentlig gang trykluft for at blive renset igennem - det er ikke så svært, du skal bare sikre dig at du samler den korrekt :wink:

Hvis skruerne i bundkarret ikke kan skrues ud, da de er bløde. Så kan du tage en papegøjetang o.lign og holde om kraven på skruen og derved få den løsnet. Det har virket på alle de karburatorer jeg har haft mellem fingrene...

Når du får adskilt karburatoren kan du også lige kigge efter om ikke membranen er revnet, hvilket typisk giver dig sådanne symptomer - kan ses herunder:
http://cityscootershop.dk/product.asp?pr...=10&page=1

ELLER, din benzinhane kan være defekt Udråbstegn


-Alle de ting du nævner du har skiftet indenfor en måned, er lige efter bogen, da det alle er sliddele og indsugningsstudsen har det med at blive sprød og revne = falsk luft i motoren.
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: