Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco Sprint let tunet
#1
Hej anskaffet mig en Giantco Sprint nok af samme grund som alle andre der gør det (billig scooter)
men vil lige høre om det jeg have tænkt mig er det rigtige!!!!!

1.) fjerne ringen i Variator.
2.) sætte en #94 dyse i.
3.) sætter et powerfilter på.

Er det ikke nok? den skal bare køre omkring de 50-60km/t eller er der ikke de 3 ting man skal
gøre vil gerne høre om i har en mening.
P.s. Kan jeg gøre alt dette den første dag den kommer hjem?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Unifox Skrev:Hej anskaffet mig en Giantco Sprint nok af samme grund som alle andre der gør det (billig scooter)
men vil lige høre om det jeg have tænkt mig er det rigtige!!!!!

1.) fjerne ringen i Variator.
2.) sætte en #94 dyse i.
3.) sætter et powerfilter på.

Er det ikke nok? den skal bare køre omkring de 50-60km/t eller er der ikke de 3 ting man skal
gøre vil gerne høre om i har en mening.
P.s. Kan jeg gøre alt dette den første dag den kommer hjem?

Kan nok ikke betale sig at få powerfiltre på.
Sålænge din blandningskrue på kaburator, ikke er skruet helt ud Udråbstegn
Måske den kan tåle tungre ruller, hvis din cdi er ubegrænset
En standart cdi til gianto sprint slukker motor ved ca 55 km\t.
Nok også en rimelig fart til bykørsel Frækhyy:
Svar
#3
tilbage igen et par dage siden jeg skrev men ok så jeg skal altså fjerne cdi'en
hvad med dysen er det nødvendig??
og vil en udstødning fra protuna virke lidt
Svar
#4
Unifox Skrev:tilbage igen et par dage siden jeg skrev men ok så jeg skal altså fjerne cdi'en
hvad med dysen er det nødvendig??
og vil en udstødning fra protuna virke lidt

Hvis du fjerner CDén så kører du da tivertilfald ikke mere.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#5
Unifox Skrev:tilbage igen et par dage siden jeg skrev men ok så jeg skal altså fjerne cdi'en
hvad med dysen er det nødvendig??
og vil en udstødning fra protuna virke lidt

1 Du skal købe en ny cdi hos protuna og bytte den ud med din begrænset cdi. (Scooteren kan ikke køre uden.)
2 Ville være en god ide (men ikke nødvendigt) at skifte til en 90+ dyse, prøv dig frem til du finder den der passer bedst.
3 Udstødningen fra protuna giver ikke noget, kun larm det samme gælder powerluft filter.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
pexman Skrev:En standart cdi til gianto sprint slukker motor ved ca 55 km\t.
Nok også en rimelig fart til bykørsel Frækhyy:

Min kørte til 60 med orginal cdi.
Svar
#7
Lund Skrev:Hvis du fjerner CDén så kører du da tivertilfald ikke mere.


Ja lund du kan stadig underholde os med din nyjyske humor :heheh:

Mente selvfølig at udskifte standard, CDI med udbegrænset fra Protuna
Svar
#8
big7000 Skrev:Min kørte til 60 med orginal cdi.


Til alle nybegyndere Udråbstegn
En Giantco sprint, har et 10 tommers speedometer, på 12 tommer hjul Udråbstegn
Derfor viser det 10-15%for meget Fortvivletlap:
Svar
#9
pexman Skrev:Til alle nybegyndere Udråbstegn
En Giancot sprint, har et 10 tommers speedometer, på 12 tommer hjul Udråbstegn
Derfor viser det 10-15%for meget Fortvivletlap:

det er der tænkt på, derfor den lavere dækprofil :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
xander79 Skrev:det er der tænkt på, derfor den lavere dækprofil :wink:


HEJ natteravn
Sander er det til jl verson ,den nye giantco sprint ?

Burde hellere lave speedometer, alle giantco ejere bliver jo nød til ,at sætte cykelcomputer på for at vide hvornår, de skal til service, eller skifte feks gearolie :wink:
Svar
#11
pexman Skrev:Ja lund du kan stadig underholde os med din nyjyske humor :heheh:

Mente selvfølig at udskifte standard, CDI med udbegrænset fra Protuna

Nå for søren, jeg er ikke så god til det gætteri.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#12
Okay så skal altså udskifte cdi'en troede bare man kunne fjerne/skille de 2ledninger fra hinanden
syntes jeg har set her på hjemmesiden.
hmmm.
Svar


Forum spring: