Svar: 99
Tråde: 18
Tilmeldt: Jul 2007
Nogle der ved, hvilke begrænsninger man kan tage i en Ligero?
Jeg har købt en, hvor kun skiven er pillet, men vil gerne have den til at rende lidt mere.
Har hørt at man kan lukke blindrøret ved at svejse det sammen, eller sådan noget .
men det lyder ikke så let, og slet ikke da jeg ingen svejser har. Så ville lige hører om der er nogle lette begræsninger man kan tage, så den lige giver lidt mere fart.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Jimmyy Skrev:Nogle der ved, hvilke begrænsninger man kan tage i en Ligero?
Jeg har købt en, hvor kun skiven er pillet, men vil gerne have den til at rende lidt mere.
Har hørt at man kan lukke blindrøret ved at svejse det sammen, eller sådan noget . men det lyder ikke så let, og slet ikke da jeg ingen svejser har. Så ville lige hører om der er nogle lette begræsninger man kan tage, så den lige giver lidt mere fart.
Skift udstødningen ud med en tunudstødning, der ligner den originale. Sådan en kan du få for omkring 600 kr.. Måske hos
www.kgi.dk ? Cylinderen er jo også en slags begrænsning
så skift den ud med en 47mm TP Trophy(ca 850 kr) eller andet mærke. Og til sidst kan du skifte den originale variator ud, med f.eks en Malossi Multivar(ca. 500 kr), så er du godt kørende
.
Svar: 99
Tråde: 18
Tilmeldt: Jul 2007
Den skal ikke tunes, det har jeg næsten kun haft problemmer med, med en anden scooter .
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Jimmyy Skrev:Den skal ikke tunes, det har jeg næsten kun haft problemmer med, med en anden scooter .
Hvis du fjerner begrænsningerne, er det lig med tuning
. At jeg forslog du skifter udstødningen var fordi, så har du den lovlige intakt til, hvis reklamebilerne eller mc'erene ser sig sure på dig.
Svar: 99
Tråde: 18
Tilmeldt: Jul 2007
Ja men fjernebrænsninger er gratis .. d:
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Jimmyy Skrev:Ja men fjernebrænsninger er gratis .. d:
Det er rigtigt ja(hvis man selv kan gøre det). Altså lige indtil du bliver nuppet. Så skal du betale ved kasse 1
.
Svar: 99
Tråde: 18
Tilmeldt: Jul 2007
Tjaa men det samme skal man også meed tun + de tager delene og den larmer mere med tun ..
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Jimmyy Skrev:Tjaa men det samme skal man også meed tun + de tager delene og den larmer mere med tun ..
Det er ikke sikkert. Når du tænker tun, er det lig med powerluftfilter og knæk. Du kan sagtens putte en tun udstødning på(Som ikke er knæk) også larmer den IKKE en tand mere en før men køre hurtigere! Jeg har selv malossi sport 70ccm tun cylinder på og en gianelli go udstødning samt en 17.5mm karburator. Den larmer slet ikke mere en før. Dejlig stille og flyver afsted.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Min big larmer ligeså meget/lidt, som en lovlig. En lovlig scooter kører med nogle helvedes høje omdrejninger, på grund af alle de begrænsninger den er udstyret med. Hvorimod en afdroslet er mere afdæmpet. Og som Kristian12 skriver, skal man undgå powerfilter og knækudstødninger for det
LARMER.
Svar: 99
Tråde: 18
Tilmeldt: Jul 2007
Okay, men mit spørgmål blev ikke rigtigt besvaret
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Hvorfor ikke? Der sidder en begrænsning i udstødning, sikkert også i membranen og måske enda i luftfilteret. Men du får nok ikke så meget ud af det.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Jimmyy Skrev:Okay, men mit spørgmål blev ikke rigtigt besvaret
Blindrør, ring i vario, katasylator ovenpå udstødningen(også kaldet røgvender)iform af en rund sort plastikdims, hvor der går et tyndt rør ned på udstødningen, dut i luftfilterkassen(bagpå den), en plade med et lille rundt hul mellem studs og membranen. Det var lige, hvad jeg kunne komme i tanke om.