Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nyt Lovforslag?
#37
pexman Skrev:At køre stærkere skulle sidestilles med mordforsøg.
5 år i skyggen ville nok, skabe lidt :respekt: for medtrafikkanter :heheh:
Nu er der ikke noget i straffeloven, der hedder mord, så mordforsøg kan der ikke blive tale om :wink: Straffeloven opererer med drab (forsætligt og uforsætligt; også kaldet manddrab og uagtsomt manddrab). Hvis man kører som en sindssyg, eller har drukket, og "kommer til" at kører en ned, og vedkommende dør, så vil man kunne straffes for uagtsomt drab efter Straffelovens §241 med op til 8 år - hvis det ikke er blevet skærpet. Er det pga. almindelig uagtsomed, straffes man med bøde eller fængsel op til 4 måneder. Kører man en ihjel med vilje, er det derimod forsætligt drab (mandrab), og det giver op til livstid i boksen.

Selve det, at køre for stærkt, kan aldrig betragtes som forsøg på drab.

Nu er der heller ingen beviser for, at længere straffe sænker kriminaliteten - så om folk får et, to eller fem år, ændrer ikke meget andet, end befolkningens behov for hævn.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
kragen Skrev:Nu er der ikke noget i straffeloven, der hedder mord, så mordforsøg kan der ikke blive tale om :wink: Straffeloven opererer med drab (forsætligt og uforsætligt; også kaldet manddrab og uagtsomt manddrab). Hvis man kører som en sindssyg, eller har drukket, og "kommer til" at kører en ned, og vedkommende dør, så vil man kunne straffes for uagtsomt drab efter Straffelovens §241 med op til 8 år - hvis det ikke er blevet skærpet. Er det pga. almindelig uagtsomed, straffes man med bøde eller fængsel op til 4 måneder. Kører man en ihjel med vilje, er det derimod forsætligt drab (mandrab), og det giver op til livstid i boksen.

Selve det, at køre for stærkt, kan aldrig betragtes som forsøg på drab.

Nu er der heller ingen beviser for, at længere straffe sænker kriminaliteten - så om folk får et, to eller fem år, ændrer ikke meget andet, end befolkningens behov for hævn.

Nej men det betyder jo nogen for trafikmentaliteten, om man for en lille bøde
eller bliver sat i fængsel for sine forseelser.
Her i københavn er der tit vædeløb gemmen gaderne, fart og egoisme hænger sammen.
I mit indlæg lobby´er jeg bare for
" At alle kommer helskindet hjem, efter en tur på vejen"
Og ikke ligger på hospital\kirkegård, efter et møde med fartdjælven :twisted:
Svar
#39
Struerboen Skrev:Hvad er der egentlig i vejen med tingene som de er ?
Jeg har aldrig fattet hvorfor man absolut SKAL vride en højere tophastighed ud af scooteren.
Da jeg havde min PGO T-Rex 50, passede de ca 45 - 50 km/t mig da ganske fint.
Jeg oplevede sjældent/aldrig nogen problemer mellem biler og mig.

Så det kan godt være jeg er gammeldags, men hvorfor er det lige en 16 års gut (eller ældre) absolut vil have scooteren til at løbe mellem 60 og 90 eller højere ???
Synes da netop at dem som gør den slags, er med til at øge de spændinger som åbenbart kan være mellem biler og scootere.
Hvis bilister ofte oplever scootere med høj hastighed, ja så forventer de det jo altid.
Hvor imod hvis nu alle holdte sig indenfor de grænser der er i dag, ja så ville bilister jo affinde sig med det.

Efter min opfttelse er 60 og 90 også for meget. Men synes egentlig det ville være fornuftigt hvis man kunne køre 45 km/t på en knallert "30" ude på cykelstien - evt. kun på udvalgte strækning eller hvis man havde x antal års erfaring eller tog en prøve eller lignende.
Vi har jo allerede knallert 45 men problemet er her, at man ikke må køre på cykelstien. Jeg tror trafiksikkerheden ved de hastigheder er meget større ved at have knallerter på cykelstien.
Svar
#40
Citat:$1. Drop diverse motorbegrænsninger.

og gør mindste hastigheden for scootere til 100km/t så det er muligt at følge med trafikken på landevejene, det er helt klart efter min erfaring mere farligt at blive overhælet af kæmpe lastbiler og sindsyge billister der er 2cm fra en, end at bare følge med ude på vejen.


Citat:$2. Lovpligtige forstærket bremser og dæk.

enig, ihvertfald er dækkene ikke iorden på giantco'en, så der er vel også problemer på nogle andre scootere.


Citat:$3. Lovpligtig kørekort til knallerter og alle slags scootere.

(små scootere)
for 16-18 årige. og 18+ skal kunne henvende sig et eller andet sted og lære tingene hvis de vil.
(store scootere)
det samme som altid.


Citat:$4. Opsæt påbudte hastighedsskilte gældene for knallerter og alle slags scootere.

scootere skal køre hvor bilerne kører i byen, og med samme hastighed.


Citat:$5. Stadig ingen kørsel på motorveje.

jep.


Citat:$6 Kørsel på alle cykelstier lovligt med påbudt hastighedsskilte.

hmm syntes det er sindsygt at cyckler og scootere kører det samme sted idag.

Citat:$7. opsæt automatiske hastighedskontroller beregnet til knallerter og scootere.

nok for dyrt at indføre.


bare mine tanker Smil
Svar


Forum spring: