Svar: 12
Tråde: 3
Tilmeldt: Jun 2007
Så har jeg netop idag hentet min nye PGO Ligero og har kørt lidt rundt idag.
Men forhandleren har snakket om at de første 300 km skulle jeg bruge til at køre den til. Jeg må altså ikk give fuld gas før, da det vil give motoren bedre levevilkår i længden.
Han sagde at i og med at jeg har fået en anden variator sat i, så sku jeg holde den omkring 30 km/t indtil jeg runder de 300 km.
Er det noget som nogen kan bekræfte? eller kan man bar give den gas fra start af.
Indtil nu har jeg holdt igen for at være på den sikre side og indimellem i få sekunder ladet den få fuld gas.
Har ledt en del her på forummet, men synes ikk jeg har fundet et konkret svar på det som jeg søger.
Alle der kan vejlede mig til hvordan den skal køres til er mere end velkommen til at svare.
På forhånd tak!
Svar: 12
Tråde: 3
Tilmeldt: Jun 2007
Er der slet ingen der kan vejlede mig?
Ingen der har været igennem det samme?
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Det skader ihvertfald ikke, at følge hans råd.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
two-shot Skrev:Er der slet ingen der kan vejlede mig?
Ingen der har været igennem det samme?
Forhandleren har sådan set ret. Ingen tvivl om at motoren har godt af en tilkørsel. Så hans råd er fint nok, men jeg gav fuld gas med jævne mellemrum, da jeg tilkørte min fra ny af.
Dvs. Jeg kørte så vidt jeg husker, 100 km med 25 km/t, 100 km med 35 km/t, 50 km med 40-45 km/t og så 50 km med 50 km/t. Og med jævne mellemrum fik den fuld gas et kort øjeblik(50 -100 meter), og så helt ned på 0, og gassede så op til de nævnte tilkørselshastigheder.
Man kan jo selv bestemme hvor langt man gider køre i tilkørselsperioden. Men det er nu min måde at gøre det på, da jeg også bruger den, når der kommer ny cylinder på.
Svar: 656
Tråde: 18
Tilmeldt: May 2007
Da jeg købte min nye Speedfight,
sagde forhandleren at:
0-50 km: 10 km/t
51-150km: 20 km/t
151-250: 30 km/t
Jeg ved ikke om jeg ville følge det råd 100 %, men
jeg vil ihvertifald ikke give fuld gas fra starten. / og hele tiden
Peugeot Speedfight 2 <3
Årgang 2007 / 17/07/07
Svar: 12
Tråde: 3
Tilmeldt: Jun 2007
Det vil jeg gøre så.. Der er da ingen tvivl om at jeg vil holde igen her i starten og derved forlænge motorens holdbarhed...
Tak for de gode svar..!
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
two-shot Skrev:Det vil jeg gøre så.. Der er da ingen tvivl om at jeg vil holde igen her i starten og derved forlænge motorens holdbarhed...
Tak for de gode svar..!
Husk olieskift efter tilkørslen. Eller hvis du er lige så paranoid som jeg, så skifter du olie halvvejs gennem tilkørslen, og igen bagefter. Jo mindre metalfnuller der er i blokken mens den tilkøres, destobedre IMHO.
Dutch
Svar: 227
Tråde: 8
Tilmeldt: Dec 2006
Nu er ligeroen en 2-takter, så der er ikke meget olie i blokken
Men skift da gearolien i bagtøjet når den er kørt til. 110ml og ikke mange kroner.
Rexman
Svar: 2.345
Tråde: 38
Tilmeldt: Apr 2007
Rexman Skrev:Nu er ligeroen en 2-takter, så der er ikke meget olie i blokken
Men skift da gearolien i bagtøjet når den er kørt til. 110ml og ikke mange kroner.
Rexman
My bad.. Havde for mig at det var en 4T.
Det ikke lige som i gamle dage med DX1'eren. :oops:
Dutch