09-02-2006, 21:28
Jeg vil tro prisen på 7500 inkluderer en komplet cylinder, stempel, topstykke, knast incl. kædetrækket fra krumptappen, ventiler, og alle dimser og pakninger og gummiringe. Men reservedelene ér dyre til 150'eren - bl.a. derfor fraråder han den direkte.
En ny cylinder+stempel+top+pakninger til 110'eren kan gøres for ca 1500,- så det er en helt anden pris.
mekanikeren oplyste, at såfremt man kører maskinen "standard", ja så skal cylinderen sandsynligvis først skiftes efter ca 40-60.000 km i forbindelse med en renovering.
150'eren regner man med går ca 80.000 km før der skal renovering til.
Så du får ikke ret meget mere for den uforholdsmæssigt store merpris.
Eneste han sagde man skulle være obs på med 110'eren var ca hver 3.000 km i forbindelse med eftersyn af ruller/rem/bremser og lignende - at skifte udstødningsboltene ved cylinderen. (det er en udgift på 2x15 kr.) Så slap man for at få problemer med en fastrustet udstødning, som potentielt kunne skade cylinderen under forsøg på at få den af.
110'eren accelererer også bedre end 150'eren - læg mærke til specifikationerne jeg har snippet inde på pgo.dk:
PGO 110
[code]
HK v/omdr: 11.0/7500
Moment v/omdr: 9.0/6250
Boring/slaglængde: 52.0 mm x 50.0 mm
[/code]
PGO 150
[code]
HK v/omdr: 11.0/7250
Moment v/omdr: 11.0/6000
Boring/slaglængde: 57.0 mm x 57.8 mm
[/code]
Motorerne yder det samme rent effektmæssigt. 150'eren har dog lidt mere moment (evne til at holde en given fart ved større modstand), men ikke noget der virkeligt rykker.
Jeg havde også først set mig lun på en 150'er, men efter at have været forbi forretningen flere gange, og læst bl.a. typegodkendelser og pgo.dk, synes jeg ikke 150'eren er merprisen værd.
For dem der er FDM medlemmer, er PGO T-Rex 110 testet i bladet Motor nummer 02/2005. 8)
Tilføjede lige [/code] så den sidste kode-boks også blev vist, Stig
En ny cylinder+stempel+top+pakninger til 110'eren kan gøres for ca 1500,- så det er en helt anden pris.
mekanikeren oplyste, at såfremt man kører maskinen "standard", ja så skal cylinderen sandsynligvis først skiftes efter ca 40-60.000 km i forbindelse med en renovering.
150'eren regner man med går ca 80.000 km før der skal renovering til.
Så du får ikke ret meget mere for den uforholdsmæssigt store merpris.
Eneste han sagde man skulle være obs på med 110'eren var ca hver 3.000 km i forbindelse med eftersyn af ruller/rem/bremser og lignende - at skifte udstødningsboltene ved cylinderen. (det er en udgift på 2x15 kr.) Så slap man for at få problemer med en fastrustet udstødning, som potentielt kunne skade cylinderen under forsøg på at få den af.
110'eren accelererer også bedre end 150'eren - læg mærke til specifikationerne jeg har snippet inde på pgo.dk:
PGO 110
[code]
HK v/omdr: 11.0/7500
Moment v/omdr: 9.0/6250
Boring/slaglængde: 52.0 mm x 50.0 mm
[/code]
PGO 150
[code]
HK v/omdr: 11.0/7250
Moment v/omdr: 11.0/6000
Boring/slaglængde: 57.0 mm x 57.8 mm
[/code]
Motorerne yder det samme rent effektmæssigt. 150'eren har dog lidt mere moment (evne til at holde en given fart ved større modstand), men ikke noget der virkeligt rykker.
Jeg havde også først set mig lun på en 150'er, men efter at have været forbi forretningen flere gange, og læst bl.a. typegodkendelser og pgo.dk, synes jeg ikke 150'eren er merprisen værd.
For dem der er FDM medlemmer, er PGO T-Rex 110 testet i bladet Motor nummer 02/2005. 8)
Tilføjede lige [/code] så den sidste kode-boks også blev vist, Stig