Søg Garagen Hej Gæst! Register

Mystisk problem på en BiG Max
#13
Lund Skrev:Har du haft dit komplette skjold på hans scooter for at prøve?


Nej, det var det eneste jeg ikke tænkte på Fortvivletlap: . Men som sagt, så kommer det på i løbet af ugen, når han kommer forbi igen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Lund Skrev:Nå så må den gamle komme med ideer, er de to rørsplit styr i blokken? Hvis ikke kan det være det der driller, hvad med griberhjulet på krumtappen, sidder den i den rette afstand som den skal eller er der forvildet sig nogle skiver imellem eller for langt gliderør? Er der meget slør i bøsningen hvor kickakslen går gennem skjoldet? Hvis i med ny bøsning eller kickaksel. PGO har en fandens kicksystem :twisted:

Jeg har tænkt mig at splitte hele skidtet ad, når han dukker op igen. Men først skal det lige prøves med mit skjold på hans. Smil Og ja, PGO's kicksystem, er ikke det bedste.

Skjoldet han kører med er splinternyt med nye dele i, så der skulle ikke være noget der. Og når man hiver ned i kickstarteren før montering, er der ingen problemer med "tilbageslag".
Svar
#15
Lund Skrev:Der er ikke forskel på dækslerne, lige et sidespor, jeg kan se pointene er væk, hvorfor kan man så ikke rette? Den funktion manglede jeg da min computer hikkede og to halvfærdige indlæg røg afsted.

Jeg regner med at SLK, får det lavet inden længe, så i kan rette jeres indlæg.
Svar
#16
Jps Skrev:Jeg har tænkt mig at splitte hele skidtet ad, når han dukker op igen. Men først skal det lige prøves med mit skjold på hans. Smil Og ja, PGO's kicksystem, er ikke det bedste.

Skjoldet han kører med er splinternyt med nye dele i, så der skulle ikke være noget der. Og når man hiver ned i kickstarteren før montering, er der ingen problemer med "tilbageslag".

Målene kan svinge meget hvis noget af det er uoriginalt, hvad med styre stifterne er de der?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#17
Lund Skrev:Målene kan svinge meget hvis noget af det er uoriginalt, hvad med styre stifterne er de der?

Ja de er, og fabrikationsnumrene(reservedelsnummer??) på skjoldene er ens.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Jps Skrev:Ja de er, og fabrikationsnumrene(reservedelsnummer??) på skjoldene er ens.

Hvor er de numre?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#19
Lund Skrev:Hvor er de numre?

De sidder inde i skjoldet.
Svar
#20
Jps Skrev:De sidder inde i skjoldet.
Ok dem har jeg egentlig aldrig lagt mærke til.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#21
Mon ikke bare medbringerskiven på vario'en rager for langt ud ? Måske der ligger noget skiveværk på krumtapsaksel som laver for stor totallængde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Energy Skrev:Mon ikke bare medbringerskiven på vario'en rager for langt ud ? Måske der ligger noget skiveværk på krumtapsaksel som laver for stor totallængde.

Også det jeg vil undersøge, når han dukker op Smil.
Svar
#23
Har rodet med "Max'en " igår. Det var den skide fjeder til kickstarteren der var åndsvag(uoriginal). Efter at have sat en original i hans nye skjold, var der ingen problemer. Men det sjove er jo så, at jeg køre rundt med den fjeder der blev taget fra "Max'en's" skjold, og den virker perfekt på min Smil.

Noget vi så også kiggede på var bremsecaliperen. Han fortalte at han ikke kunne forstå at når han bremsede så blokerede klodserne forhjulet, så det ikke kunne dreje rundt, men fik på en eller anden måde løsnet det så meget at han kunne køre videre.

Han lod så være med at bruge forbremsen, så hjulet ikke blokerede mere. Men da jeg fik trukket scooteren op på arbejdsbænken, kunne jeg godt mærke at den var svær at skubbe/trække. Det viste sig at stemplet i caliperen var godt rusten, og der er sikkert også en masse skidt samlet omkring det, så det satte sig fast og blokerede hjulet.

Nå men det egentlige problem er: Hvordan søren får jeg de bremseklodser af den caliper, så man kan komme til stemplet?? Det er jo ikke den samme som på BiG'en. Der sidder nogle små clips, der holder de bakker på plads, men ligemeget hvad jeg prøvede på, kom de ikke af. Ked af det

Nogen fiduser til hvordan de kommer af?? Angående stemplet i caliperen, skal der nok et nyt i, vil jeg mene??
Svar


Forum spring: