Søg Garagen Hej Gæst! Register

Malossi multivar på buxyen
#1
Så kom den på + en hebro kilerem, men syntes dog ikke det har givet noget specielt, men hva, det skal vel lige køres til..

Havde multivaren ude efter jeg havde kørt en lille tur, og kunne se at kileremmen slet ikke kommer ud og køre på den sidste 1 - 1½cm, er det normalt? hvis ikke, hvad skyldes det? - kan det være for stram trykfjeder i koblingen eller noget andet? (det er standard trykfjederen som sidder i, da jeg kunne forstå på flere herinde at den hvide som følger med ikke er så meget værd)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Janings Skrev:Så kom den på + en hebro kilerem, men syntes dog ikke det har givet noget specielt, men hva, det skal vel lige køres til..

Havde multivaren ude efter jeg havde kørt en lille tur, og kunne se at kileremmen slet ikke kommer ud og køre på den sidste 1 - 1½cm, er det normalt? hvis ikke, hvad skyldes det? - kan det være for stram trykfjeder i koblingen eller noget andet? (det er standard trykfjederen som sidder i, da jeg kunne forstå på flere herinde at den hvide som følger med ikke er så meget værd)

Tror det er din rem. Den værste rem jeg har prøvet var netop en Heborem, alt for hård og stiv, så den ikke tog ordentligt ved - ihvertfald til gadebrug, kan være den er raceminded.
Ellers prøv med nogle tungere ruller, Peugeotmotoren elsker jo at trække, så der skal godt med vægt på - også i en Multivar.
Svar
#3
Det er denne rem jeg har fået http://www.speedline.dk/more.php?ItemId=1942

Der fulgte 8,5g ruller med multivaren, dette er standard i buxyen kan jeg læse mig frem til..

Hvad syntes du jeg skulle prøve, 9 - 9,5 eller 10g?
Svar
#4
Janings Skrev:Det er denne rem jeg har fået http://www.speedline.dk/more.php?ItemId=1942

Der fulgte 8,5g ruller med multivaren, dette er standard i buxyen kan jeg læse mig frem til..

Hvad syntes du jeg skulle prøve, 9 - 9,5 eller 10g?

Syns stadig den orig. er det bedste valg, de forstærkede kan næsten ikke undgå at være i et hådere materiale, som går ud over vedhæftningen, og forstærkede remme er jo først nødvendge når der tunes godt op og man er ude i kompromis-området.

Rullevægten lyder meget fornuftig som den er, men prøv da bare at smide nogle andre i - 1 gram tungere fx. - det kunne jo være.. Smil
Svar
#5
Ok, jeg prøver i morgen at smide nogle 9,5 g ruller fra thansen i og se hvad der sker..

vil også prøve at smide den originale rem i igen..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har lige prøvet en anden udstødning uden begræsning, og straks kom det optræk som jeg savnede..

Problemet er blot at der er hul i den, hvordan kan man fikse det uden at have et svejse anlæg ved hånden?

kan en gang udstødningspasta klare det?
Svar
#7
Janings Skrev:Har lige prøvet en anden udstødning uden begræsning, og straks kom det optræk som jeg savnede..

Problemet er blot at der er hul i den, hvordan kan man fikse det uden at have et svejse anlæg ved hånden?

kan en gang udstødningspasta klare det?

Det ville aldrig blive det samme. Du kan ikke lappe det med noget, og du skal være en god svejser før at du kan lave hullet 100% tæt. Køb den samme udstødning som du har prøvet(fra ny), hvis du har pengene Smil
Svar
#8
Energy Skrev:Syns stadig den orig. er det bedste valg, de forstærkede kan næsten ikke undgå at være i et hådere materiale, som går ud over vedhæftningen, og forstærkede remme er jo først nødvendge når der tunes godt op og man er ude i kompromis-området.

Rullevægten lyder meget fornuftig som den er, men prøv da bare at smide nogle andre i - 1 gram tungere fx. - det kunne jo være.. Smil

Jae jeg fatter ikke hvorfor folk køber remme der hedder noget fint så¨som Hebo, Polini mv. brug dog den originale og undgå problemer med mistet topfart, rem der glider osv. osv.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#9
Lund Skrev:Jae jeg fatter ikke hvorfor folk køber remme der hedder noget fint så¨som Hebo, Polini mv. brug dog den originale og undgå problemer med mistet topfart, rem der glider osv. osv.

Ja, sålænge den orig. kan holde til presset og ikke springer - og det er muligvis først med langt over 10hk - så er den orig. rem som regel den bedste (bedst bid og vibrationsfri). Fabrikanterne har skam valgt en rem, der virker optimalt.
Så hellere bruge pengene på nogle gode membranbade i carbon/glasfiber.. :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Prøvede engang en TP rem. Sikke noget hø. Den gav en lavere topfart istedet for at skulle kunne give en højere´. Men den virker måske bedst på et hypertun (over 10HK som Energy, nævner?).

Jeg holder mig til den originale. Smil
Svar
#11
Ville lige sige at jeg nu har udskiftet til en Tecnigas knækudstødning, og nu går den pludselig en små 90 stykker Fortvivlethock: .. der er sq meget godt power i de peugeot motorere..
Svar
#12
Janings Skrev:Ville lige sige at jeg nu har udskiftet til en Tecnigas knækudstødning, og nu går den pludselig en små 90 stykker Fortvivlethock: .. der er sq meget godt power i de peugeot motorere..

Tillykke, men pas nu godt på politiet!
Svar


Forum spring: