Svar: 105
Tråde: 21
Tilmeldt: Jun 2007
Så kom den på + en hebro kilerem, men syntes dog ikke det har givet noget specielt, men hva, det skal vel lige køres til..
Havde multivaren ude efter jeg havde kørt en lille tur, og kunne se at kileremmen slet ikke kommer ud og køre på den sidste 1 - 1½cm, er det normalt? hvis ikke, hvad skyldes det? - kan det være for stram trykfjeder i koblingen eller noget andet? (det er standard trykfjederen som sidder i, da jeg kunne forstå på flere herinde at den hvide som følger med ikke er så meget værd)
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Janings Skrev:Så kom den på + en hebro kilerem, men syntes dog ikke det har givet noget specielt, men hva, det skal vel lige køres til..
Havde multivaren ude efter jeg havde kørt en lille tur, og kunne se at kileremmen slet ikke kommer ud og køre på den sidste 1 - 1½cm, er det normalt? hvis ikke, hvad skyldes det? - kan det være for stram trykfjeder i koblingen eller noget andet? (det er standard trykfjederen som sidder i, da jeg kunne forstå på flere herinde at den hvide som følger med ikke er så meget værd)
Tror det er din rem. Den værste rem jeg har prøvet var netop en Heborem, alt for hård og stiv, så den ikke tog ordentligt ved - ihvertfald til gadebrug, kan være den er raceminded.
Ellers prøv med nogle tungere ruller, Peugeotmotoren elsker jo at trække, så der skal godt med vægt på - også i en Multivar.
Svar: 105
Tråde: 21
Tilmeldt: Jun 2007
Det er denne rem jeg har fået http://www.speedline.dk/more.php?ItemId=1942
Der fulgte 8,5g ruller med multivaren, dette er standard i buxyen kan jeg læse mig frem til..
Hvad syntes du jeg skulle prøve, 9 - 9,5 eller 10g?
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Janings Skrev:Det er denne rem jeg har fået http://www.speedline.dk/more.php?ItemId=1942
Der fulgte 8,5g ruller med multivaren, dette er standard i buxyen kan jeg læse mig frem til..
Hvad syntes du jeg skulle prøve, 9 - 9,5 eller 10g?
Syns stadig den orig. er det bedste valg, de forstærkede kan næsten ikke undgå at være i et hådere materiale, som går ud over vedhæftningen, og forstærkede remme er jo først nødvendge når der tunes godt op og man er ude i kompromis-området.
Rullevægten lyder meget fornuftig som den er, men prøv da bare at smide nogle andre i - 1 gram tungere fx. - det kunne jo være..
Svar: 105
Tråde: 21
Tilmeldt: Jun 2007
Ok, jeg prøver i morgen at smide nogle 9,5 g ruller fra thansen i og se hvad der sker..
vil også prøve at smide den originale rem i igen..
Svar: 105
Tråde: 21
Tilmeldt: Jun 2007
Har lige prøvet en anden udstødning uden begræsning, og straks kom det optræk som jeg savnede..
Problemet er blot at der er hul i den, hvordan kan man fikse det uden at have et svejse anlæg ved hånden?
kan en gang udstødningspasta klare det?
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Janings Skrev:Har lige prøvet en anden udstødning uden begræsning, og straks kom det optræk som jeg savnede..
Problemet er blot at der er hul i den, hvordan kan man fikse det uden at have et svejse anlæg ved hånden?
kan en gang udstødningspasta klare det?
Det ville aldrig blive det samme. Du kan ikke lappe det med noget, og du skal være en god svejser før at du kan lave hullet 100% tæt. Køb den samme udstødning som du har prøvet(fra ny), hvis du har pengene
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
Energy Skrev:Syns stadig den orig. er det bedste valg, de forstærkede kan næsten ikke undgå at være i et hådere materiale, som går ud over vedhæftningen, og forstærkede remme er jo først nødvendge når der tunes godt op og man er ude i kompromis-området.
Rullevægten lyder meget fornuftig som den er, men prøv da bare at smide nogle andre i - 1 gram tungere fx. - det kunne jo være..
Jae jeg fatter ikke hvorfor folk køber remme der hedder noget fint så¨som Hebo, Polini mv. brug dog den originale og undgå problemer med mistet topfart, rem der glider osv. osv.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Lund Skrev:Jae jeg fatter ikke hvorfor folk køber remme der hedder noget fint så¨som Hebo, Polini mv. brug dog den originale og undgå problemer med mistet topfart, rem der glider osv. osv.
Ja, sålænge den orig. kan holde til presset og ikke springer - og det er muligvis først med langt over 10hk - så er den orig. rem som regel den bedste (bedst bid og vibrationsfri). Fabrikanterne har skam valgt en rem, der virker optimalt.
Så hellere bruge pengene på nogle gode membranbade i carbon/glasfiber.. :wink:
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Prøvede engang en TP rem. Sikke noget hø. Den gav en lavere topfart istedet for at skulle kunne give en højere´. Men den virker måske bedst på et hypertun (over 10HK som Energy, nævner?).
Jeg holder mig til den originale.
Svar: 105
Tråde: 21
Tilmeldt: Jun 2007
Ville lige sige at jeg nu har udskiftet til en Tecnigas knækudstødning, og nu går den pludselig en små 90 stykker hock: .. der er sq meget godt power i de peugeot motorere..
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Janings Skrev:Ville lige sige at jeg nu har udskiftet til en Tecnigas knækudstødning, og nu går den pludselig en små 90 stykker hock: .. der er sq meget godt power i de peugeot motorere..
Tillykke, men pas nu godt på politiet!
|