Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Du kunne også prøve denne lille opstilling min fysiklærer i Realen kom op med:
En spændingskilde (batteri/spændingsforsyning) en fil, et søm, en tændspole og et tændrør.
(Og Olsenbanden har ikke været med på det her
) )
Ved at bevæge sømmet hen over filen skabes en masse slutte/afbryde sekvenser, der gerne skulle få gnisterne til at springe på tændrøret.
Det kan være en ide at benytte et isoleret håndtag på sømmet, da der godt kan komme nogle rap tilbage fra tændspolen. Brug f.eks. et stykke plastic fra en pose.
Svar: 2
Tråde: 0
Tilmeldt: Jan 2007
Nu er indlægget lidt gammelt.
Dit problem med at den ikke vil starte i regnvej, fugtigt vejr og vand på vejbanen er at der kommer vand i tændrørshætten det sætter sig der hvor hætten og kablet bliver samlet samt der hvor hætten bliver sat på tændrøret det du gør er at du får fat i noget krympeplast og silicone fedt, så fylder du den gummihætte der skal trækkes henover ledningen og tændrørshætten op med siliconefedt og slutter det hele af med det krympeplast, så får du ikke fugt i den mere, det er et problem med de første modeller af K12'eren der kom til landet, der kan muligvis også afhjælpes med en gummiring ring som har en anden udforming end den der sad på den da du købte den kommer an på hvor ny din er.
Det med ikke at vil starte, du skal holde bremse håndtaget inde imens du enten bruger starter motoren eller kickstarteren, der sidder et eller andet oppe ved håndtaget som registrere om det er holdt inde, har dog ikke selv fundet den del der styre det.
Prøv evt. at kigge tændspolen, CDI boksen efter for revner hvor der kan komme fugt ind samt pil dit frontskjold af og kontroller de ledningen. der sidder på modstanden.
Nu skriver du også at du skiftede tændrør hvad nummer står der på det tændrør f.eks. NGK BRX HSA.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
AEL er ikke medlem her mere, så han svarer ikke på indlægget.