Søg Garagen Hej Gæst! Register

Vand vinter og fugt
#25
LETSINDIG Skrev:Hvis du tager strøm fra tændspolen ( lej lidt med ledningen) vil der komme en gnist i tændrør, eller et lap over fingrene :-) hver gang strømmen afbrydes.
Gør der det må du længere tilbage for at finde fejlen, her tænker jeg på CDI box stik mm.

hvordan tager strøm fra ledningen.

Skal jeg stikke plus ledningen fra multimeteret i i tændrørskablet for at se om der sker noget (og så minus på stel), eller mener du seriøst :twisted: at jeg skal holde tændrøret i hånd og så forsøge at starte min moped.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Du kunne også prøve denne lille opstilling min fysiklærer i Realen kom op med:
[Image: album_pic.php?pic_id=408]

En spændingskilde (batteri/spændingsforsyning) en fil, et søm, en tændspole og et tændrør.
(Og Olsenbanden har ikke været med på det her Smil) )

Ved at bevæge sømmet hen over filen skabes en masse slutte/afbryde sekvenser, der gerne skulle få gnisterne til at springe på tændrøret.

Det kan være en ide at benytte et isoleret håndtag på sømmet, da der godt kan komme nogle rap tilbage fra tændspolen. Brug f.eks. et stykke plastic fra en pose.
Svar
#27
Takker for den gode tegning, det viser sig nu at det slet ikke var tændspolen det er galt (godt man fik købt en ny Ond ), men højst sandsynlig CDI boksen.

Nogen der har en ide til, hvad man skal måle på den :roll: . Er det volt, Ohm eller amp.

Har tænkt mig at se om der er strøm på samtlige tilgange for så må det jo være der den er gal.

Nogen gode forslag? Spørgsmålstegn
Svar
#28
Nu er indlægget lidt gammelt.

Dit problem med at den ikke vil starte i regnvej, fugtigt vejr og vand på vejbanen er at der kommer vand i tændrørshætten det sætter sig der hvor hætten og kablet bliver samlet samt der hvor hætten bliver sat på tændrøret det du gør er at du får fat i noget krympeplast og silicone fedt, så fylder du den gummihætte der skal trækkes henover ledningen og tændrørshætten op med siliconefedt og slutter det hele af med det krympeplast, så får du ikke fugt i den mere, det er et problem med de første modeller af K12'eren der kom til landet, der kan muligvis også afhjælpes med en gummiring ring som har en anden udforming end den der sad på den da du købte den kommer an på hvor ny din er.

Det med ikke at vil starte, du skal holde bremse håndtaget inde imens du enten bruger starter motoren eller kickstarteren, der sidder et eller andet oppe ved håndtaget som registrere om det er holdt inde, har dog ikke selv fundet den del der styre det.

Prøv evt. at kigge tændspolen, CDI boksen efter for revner hvor der kan komme fugt ind samt pil dit frontskjold af og kontroller de ledningen. der sidder på modstanden.

Nu skriver du også at du skiftede tændrør hvad nummer står der på det tændrør f.eks. NGK BRX HSA.
Svar
#29
AEL er ikke medlem her mere, så han svarer ikke på indlægget.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: