Søg Garagen Hej Gæst! Register

Maling af udstødninger.
#1
Jeg har brugt min aften på at snuse noget op som man kan male sin udstødning med. Jeg faldt over et produkt som hedder Senotherm Pejsemaling, de anbefaler det også til udstødninger. Man kan købe det på spayflaske og ikke mindst på dåse så man kan bruge en pensel.
Ligeså snart det møjvejr stopper indkøber jeg det og maler min udstødning. Har flere steder læst at det skulle holde rigtig godt over 2 år hørte jeg. Jeg smider lige et link hvor jeg indtil videre har fundet det til en billig pris. Men ellers prøv i det lokale byggemarked.

Senetherm Pejsemaling
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den jeg har fået fat i er varmefast op til 650 grader, men har egentlig ikke rigtig nogen ide om hvor varm sådan en udstødning bliver?
Men at man kan få den på dåse er en stor fordel, jeg er ikke så vild med at male med spray, det er jo ikke så sundt Blink med øjet
TruckStar
Svar
#3
T Skrev:Den jeg har fået fat i er varmefast op til 650 grader, men har egentlig ikke rigtig nogen ide om hvor varm sådan en udstødning bliver?
Men at man kan få den på dåse er en stor fordel, jeg er ikke så vild med at male med spray, det er jo ikke så sundt Blink med øjet

Jeg mener at svanehalsen kan blive op til 7-800 grader varm, og den bagerste del(selve potten), omkring 5-600 grader. Jeg malede min i sommeren 2005, med en sort varmefast maling(650 grader), og ca. en 1 måned efter, var malingen(især på svanehalsen) næsten forsvundet, trods 4 lag maling. Den eneste måde til at få malingen til at blive siddende, er at slibe den helt ned til den bliver blank, og så give den en 4-6 lag maling(enten 650 eller 850 grader's maling). Eller bruge det Chipmand linker til Smil.
Svar
#4
Jeg vil også købe den som ikke er spay. Har talt med en der har malet sin udstødning med det & en pensel efter hva han siger kan det ikke ses at man evt. har malet med pensel. Grunden er at der er så tynd at det løber fint sammen. Og fik i samme omgang en advarsel, man skal passe på ikke at få det på tøjet eller evt fliser det er ikke til at få af igen.
Svar
#5
chipmand Skrev:Jeg vil også købe den som ikke er spay. Har talt med en der har malet sin udstødning med det & en pensel efter hva han siger kan det ikke ses at man evt. har malet med pensel. Grunden er at der er så tynd at det løber fint sammen. Og fik i samme omgang en advarsel, man skal passe på ikke at få det på tøjet eller evt fliser det er ikke til at få af igen.

Ku være man skulle smide lidt penge, efter det produkt. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Man kunne også starte med et godt gammelt råd taget fra en af mine ATV importører. Det er endda billigt:
Udstødningsrør -Rustbeskyttelse: -Godt gammelt smederåd:
Man pensler med fordel udstødningsrørene med linolie. Når rørene bliver varme optager jernet kulstof fra linolien. Desuden polymerer linolien og danner linox, der virker som en skal. Så ruster rørene aldrig og let rustne rør bliver fine igen........
( -hvor let kan det være..!!)
Husk at: linolieklude kan selv-antænde. - så brænd kluden med det samme eller vask den ud med opvaskemiddel.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#7
Lige det med linolie kunne jeg huske har været oppe og vende før:
http://billig-scooter.dk/viewtopic.php?t...ht=linolie
Svar
#8
Til dem der læser det gamle topic, så vil jeg fraråde at bruge WD40. Det kan, har jeg hørt, i kombination med den høje varme, gøre metallet sprødt.
TruckStar
Svar
#9
http://billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=502

Jeg malede mit for knap et halv år siden, med noget jeg købte ved Thansen. Holder stadig ok. Har endag kørt i sne, regn slud sand.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: