Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skiven i Variatoren
#1
Er der nogen som kan give mig en detaljeret beskrivelse af, hvorfor knallerten tager mere benzin når den har skiven på end når den er fjernet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
CyberMac Skrev:Er der nogen som kan give mig en detaljeret beskrivelse af, hvorfor knallerten tager mere benzin når den har skiven på end når den er fjernet.


En af årsagerne er, at den kører med højere omdrejninger med skiven i end uden, og derved sluger mere benzin.

Ikke så detaljeret fortalt, men dog en forklaring på det Smil.
Svar
#3
Hvorfor har forhandlerne så ret til at skrive at de kører 50km/l?

De kører jo ikke i nærheden af det når skiven er i?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#4
Jo, hvis du kører 10-15 km/t kan den måske godt køre det.

Forhandlerens opgivelse er det maksimalt opnåelige, ikke hvad du får ud af det med bundgas...

Rexman
Svar
#5
MartinAndersen142 Skrev:Hvorfor har forhandlerne så ret til at skrive at de kører 50km/l?

De kører jo ikke i nærheden af det når skiven er i?
Det forhandleren opgiver, er det tal, producenten opgiver. Producenten får tallet efter en EU-normprøvetest (så og så meget vægt - by/landevej osv.). EU-testen foretages af gode grunde med 45 udgaven. 30'er udgaven (pga. den danske lovgivning) er den samme, bortset fra begrænsningen af topfarten. Den ringere benzinøkonomi kan derfor ikke lastes producenten/forhandleren, men alene den danske stat. Forhandleren bør dog gøre opmærksom på forholdet jvf. gældende regler -herunder købeloven, såfremt der er en væsentlig forskel og/eller især, hvis kunden har gjort opmærksom på, at km/l er et væsentligt parameter for valg af kørtøj. Har man gjort opmærksom på, at de 50 km/l i gennemsnt jvnf. gældende test metoder er afgørende for netop dit valg af pågældende køretøj, så kan man i princippet lade købet gå tilbage (vildledning). Her gælder det således ikke, at henvise til en test, foretaget med en anden konfiguration, end den man køber :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Princippet ligger også i, at scooteren bruger samme mængde benzin, med ringen i eller ej.
Problemet er så bare at den ikke flytter sig særlig meget, ligegyldig om det er bundgas eller hvad det er.

Så hvis man kører 1 time bundgas på en lang vej lovligt, så måske eksempelvis 30 km/l, fordi den køre 30 km/t.
Så hvis begrænsningen er ude og man kører 1 time bundgas med 50 km/t, så har man kørt 50 km/l fordi den har brugt samme mængde benzin.

Ergo er det mere økonomisk.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#7
kragen Skrev:Den ringere benzinøkonomi kan derfor ikke lastes producenten/forhandleren, men alene den danske stat.

:bruce: Den Danske Stat :whip: :bruce:

Og så siger de at VI skal spare på CO2'en!

Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt Griner
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#8
MartinAndersen142 Skrev::bruce: Den Danske Stat :whip: :bruce:

Og så siger de at VI skal spare på CO2'en!

Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt Griner
Er du masochist :whip: Staten via Folketinget er også dig - hvis du stemmer!

Apropos dobbeltmoral, så kunne du vel aldrig finde på at fjerne katalysatoren på din knallert for at køre lidt hurtigere - vel?

Jeg kan dog trøste dig med, at der i øjeblikket arbejdes med en forslag om at gøre begrænsningerne vanskeligere at fjerne, herunder helt at droppe begrænsningerne ved hjælp af droslingen med en skive i variatoren, der forøger benzinforbruget Fortvivlethock: Det må da gøre dig glad Grin Den mest sandsynlige løsning, vil nok være at arbejde videre på et system, der svarer til en elektronisk spærre, lidt á la det vi kender fra cdi'en. Samtidig ønsker man, at systemet skal integreres på en sådan måde, at det ikke "uden stort besvær og teknisk kunnen" vil kunne brydes Ked af det Der arbejdes også på et forslag om halv- eller helårlige syn på knallerter og klistermærker med synsdato på nummerpladen, som vi kender det fra svenske biler Fortvivlethock: Fortvivlethock:

Så alt i alt må man jo sige, at det går den vej, du ønsker :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#9
Jeg har set nogle af de nye scootere der blev præsenteret på messer.
Der er bl.a. udstødning og karb m.m. monteret med special bolte og special størrelser som ikke findes som normal værktøj.
Dvs. det er umuligt at skille ad uden at udøve grov vold, medmindre man er forhandler og har købt et sæt special værktøj.
Det er også en måde at sørge for at div. begrænsninger ikke kan fjernes.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Boss Skrev:Princippet ligger også i, at scooteren bruger samme mængde benzin, med ringen i eller ej.
Problemet er så bare at den ikke flytter sig særlig meget, ligegyldig om det er bundgas eller hvad det er.

Så hvis man kører 1 time bundgas på en lang vej lovligt, så måske eksempelvis 30 km/l, fordi den køre 30 km/t.
Så hvis begrænsningen er ude og man kører 1 time bundgas med 50 km/t, så har man kørt 50 km/l fordi den har brugt samme mængde benzin.

Ergo er det mere økonomisk.

Jeg mener at ringen bremser scooteren.
Måske bliver den målt i Kina uden ring og kører 50km\L
Men i danmark tænker de mere på at begrænse farten,
til de 30km\t og så glemmer man ,at måle benzinøkonomi.
Så vi for vi scootere I danmark der kører 20KM\L med skive i.
Og derved lever danmark ikke op til EU´s miljø-målsætning Fortvivletlap:
Vi burde skrive til EU-miljøkomisær, og hive Danmark for domstolen Idé
Idé :ill: :clap:
Svar
#11
MartinAndersen142 Skrev::bruce: Den Danske Stat :whip: :bruce:

Og så siger de at VI skal spare på CO2'en!

Moral er godt, men dobbeltmoral er dobbelt så godt Griner

Spare på CO2 udslippet ??? ja så følgelig skal man det. Brug fuldsyntetisk olie lavet på planter. Og tank BIO95 Fra Statoil.

Noget andet jeg har grinet af en del er de koncerter der er afholdt rundt omkring på jorden, for at gøre opmærksom på den globale opvarmning. Hvad med om de tænkte på hvor meget CO2 udslip de var skyld i imens de koncerter stod på.
Svar
#12
chipmand Skrev:Spare på CO2 udslippet ??? ja så følgelig skal man det. Brug fuldsyntetisk olie lavet på planter. Og tank BIO95 Fra Statoil.

Noget andet jeg har grinet af en del er de koncerter der er afholdt rundt omkring på jorden, for at gøre opmærksom på den globale opvarmning. Hvad med om de tænkte på hvor meget CO2 udslip de var skyld i imens de koncerter stod på.

Sådan kan man altså ikke sige, koncerterne er jo med til,
at skabe global opmærksomhed, på problemet.
Det ville jo svare til at man ikke gik til demostration ,fordi man ikke vil slide på skosålerne
Koncerterne får sikkert mere opmærksomhed end FN Miljø-konferencer.
Og når man går til koncert bruger man jo ikke strøm fra sit hus\lejlighed så alt i alt en
miljøbesparelse.
Svar


Forum spring: