Svar: 42
Tråde: 15
Tilmeldt: Jun 2007
hejsa
på min pmx kommer der en "skure" lyd fra koblingen.
Er det fjederen der er sløv eller lejerne der er slidt
eller selve koblingen
ps. den siger det også i tomgang derfra.
håber i kan komme med nogle gode forslag til hvad der kan være galt.
Hvorfor gå når man kan køre
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
pmx Skrev:hejsa
på min pmx kommer der en "skure" lyd fra koblingen.
Er det fjederen der er sløv eller lejerne der er slidt
eller selve koblingen
ps. den siger det også i tomgang derfra.
håber i kan komme med nogle gode forslag til hvad der kan være galt.
Er du stensikker på det er fra koblingen og ikke variatoren??
Ellers kunne det godt tyde på, at det er de små fjedre i koblingen der er blevet slappe, eller måske den store ved remskiverne? Det kan også være de 3 små styr, der styrer den yderste remskive der er slidt ned(ikke smurt jævnligt).
Svar: 396
Tråde: 5
Tilmeldt: Jun 2007
Åben og kig.
Det kan være 100 ting, og du ved intet før du har kigget
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar: 42
Tråde: 15
Tilmeldt: Jun 2007
det er derfra
jeg har lige skiftet rullerne men den sagde det også før jeg gjorde dette
de remskiver du snakker om hvad er det for nogle og hvordan smørrer man dem
Hvorfor gå når man kan køre
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
pmx Skrev:det er derfra
jeg har lige skiftet rullerne men den sagde det også før jeg gjorde dette
de remskiver du snakker om hvad er det for nogle og hvordan smørrer man dem
Sådan ser remskiverne ud(dem i midten af billedet):
De 3 små styr ligger i bunden af billedet, og de sidder så på den ydre remskive, og sørger for at den bliver styret ind og ud(og omvendt
). De sidder gemt bag en af de ringe, du ser ved siden af den gule fjeder. De skal bare have en lille klat smørrelse engang imellem. Hvis du giver dem for meget, bliver det slynget ud der hvor remmen kører, og så glider den istedet for at tage fat i remskiverne.
Svar: 42
Tråde: 15
Tilmeldt: Jun 2007
MANGE TAK
jeg skiller det ad idag og kigger nærmere på det tak for hjælpen
Hvorfor gå når man kan køre
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
pmx Skrev:MANGE TAK
jeg skiller det ad idag og kigger nærmere på det tak for hjælpen.
Husk du skal bruge en speciel nøgle til møtrikken der holder koblingen på plads. Og pas på ikke at få den i hovedet, da den store fjeder springer op, når du har løsnet møtrikken.
Remskive.
Svar: 1.831
Tråde: 73
Tilmeldt: Feb 2006
Jps Skrev:Husk du skal bruge en speciel nøgle til møtrikken der holder koblingen på plads. Og pas på ikke at få den i hovedet, da den store fjeder springer op, når du har løsnet møtrikken.
http://www.billig-scooter.dk/galleri/1136.jpg
Remskive.
Hold da op, du har sandelig værktøjet i orden.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Lund Skrev:Hold da op, du har sandelig værktøjet i orden.
Det man nødt til, når man kører PGO
.
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Jps Skrev:Det man nødt til, når man kører PGO .
HAHA
:heheh:
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Kristian12 Skrev:HAHA :heheh:
Jamen, det er rigtigt. Det er ikke en vits :P.
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Jps Skrev:Jamen, det er rigtigt. Det er ikke en vits :P.
Tjae, nu har jeg ikke haft PGO so længe.. Så nu må vi se