Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco venus strømproblem
#1
Hej

Jeg har en Giantco Venus, og imorges da jeg skulle køre på arbejde, ville den ikke starte.

Da jeg slog alarmen fra var lyden nærmest ikke eksisterende, og el-starteren virkede heller ikke.

Den har stået stille siden onsdag aften, med alarm slået til, så 6 dage uden at blive brugt, bortset fra en kammerat der lige skulle prøve den i 30 sekunder. Kan den lille tur (startet med el-starter) sammen med det faktum at den har holdt stille så længe, dræne batteriet totalt?

Jeg kunne heller ikke starte den med kickstarteren, hvilket jeg altid burde? Eller hvad?

Jeg er totalt uvidende omkring scootere, da jeg sprang let og elegant over alt det ræs da jeg var yngre, og nu blot kører på en der er lovlig til og fra arbejde Grin.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Solv Skrev:Hej

Jeg har en Giantco Venus, og imorges da jeg skulle køre på arbejde, ville den ikke starte.

Da jeg slog alarmen fra var lyden nærmest ikke eksisterende, og el-starteren virkede heller ikke.

Den har stået stille siden onsdag aften, med alarm slået til, så 6 dage uden at blive brugt, bortset fra en kammerat der lige skulle prøve den i 30 sekunder. Kan den lille tur (startet med el-starter) sammen med det faktum at den har holdt stille så længe, dræne batteriet totalt?

Jeg kunne heller ikke starte den med kickstarteren, hvilket jeg altid burde? Eller hvad?

Jeg er totalt uvidende omkring scootere, da jeg sprang let og elegant over alt det ræs da jeg var yngre, og nu blot kører på en der er lovlig til og fra arbejde Grin.


Hvis du har fjern-start tændt, og F.eks slukker motor ved at slå sidestøtteben ud.
Vil batteriet blive tømt, startspærre vil blokere for alt start, indtil du oplader batteriet,eller sætter nyt i
Gør det til en vane at kikke,efter om benzinmåller er tændt ,når du forlader din scooter.
Eller lad hver med at bruge Fjernstart.
Svar
#3
Lige præcis det der er sket, tak.
Svar
#4
Solv Skrev:Lige præcis det der er sket, tak.


Næsten alle giantco ejere kommer ud for det.
Det er en klassiker Griner :trumpet:
Svar
#5
Hej Giantco ejer, Jeg har for nylig haft min scooter på værksted ved T-Hansen, hvor jeg fik repretion som er svarende til 4 service & som kostede mig næsten 2900,00 kr. Grunden til værksteds besøget var at den tabte strøm & at jeg til sidst ikke kunne starte det på el-starten. Når jeg kørte begyndte den at hugge i det ( ligesom når en bil løber tør for benzin ) & så taber den fart & dør. Jeg fik privat en mekaniker til at se på den i stedet for at sende den på værksted. Vi fandt ud af at røret ved udsugningsstudsen ikke var monteret på plads, så samtidig ville mekanikeren lige se om der var vand i kaburatoren & der var intet vand. Vi fandt 3 fejl, den ene var at metalparkingen ved indsugningsstudsen var flækket & det masive gummi var mørnet samt at den metalpind i karburatoren som bliver skubbet ned når man gasser op & sprøjter benzin ind i i systemet var rustet fast. Som det sidste viste det sig at friskluftsrøret var gennemtæret. Jeg fik købt nye dele hjem & fik det skiftet & til at starte med ladede jeg batteriet op & derefter ville den godt starte på el-starten, men efter nogle dage begyndte den på samme problem igen. Jeg snakkede med mekanikeren ved T-hansen som sagde at det kunne være flere ting som kunne være skyld i, at batteriet blev tappet for strøm. Den tappede batteriet når alarmen var slået til, så mekanikeren sagde at jeg kunne prøve at af afmontere alarmen, da alarmen kunne være defekt & derfor tappe batteriet & der næst fra reserven & måske derfor at den ikke ville starte på el-starten. Så nu har jeg afmonteret alarmen, men stadig uden at løse problemet. De påstod atl der var skiftet batteri da den var på værksted, men det tvivler jeg på, men kan jo ikke bevise det modsatte. Er der nogen som kan hjælpe????
R.Jensen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: