Søg Garagen Hej Gæst! Register

Optimal opsætning på standard Peugeot Buxy
#1
Hvad ville være den mest optimale opsætning til min Buxy?

Jeg vil gerne holde cylinderen standard, og også udstødningen (har en original fra Peugeot på, som er sprit ny, med det der kompressionsrør som stikker ud)

Havde forestille mig følgende :

Malossi Multivar (nogen som ved hvad de ruller vejer som følger med?)
http://www.speedline.dk/more.php?ItemId=271

Til denne skal jeg vel have 8 grams ruller i, da scooteren er standard.

Og så skal den også have en ordentlig kilerem (da den som sidder på nu, er fra thansen - ved ikke hvor god denne er)

http://www.speedline.dk/more.php?ItemId=514

Har jeg overset noget, eller er der andet i ville gøre for at få det optimale ud af en standard opsætning?

Jeg ligger mest vægt på optrækket, ringen i varioen er pillet, så topfarten burde være rigeligt (så kørekortet ikke forsvinder Blink med øjet )
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis du ikke ønsker at skifte cylinder eller udstødning tror jeg da det ville være fint, selv om det endtlig ikke rigtigt ville give noget(måske en smule Smil ).
Svar
#3
Ja - ok, hvis det ikke giver noget, så er der måske ikke meget ide i det..

Havde forventet at få et bedre og mere jævnt optræk med ovenstående opsætning ..
Svar
#4
Janings Skrev:Ja - ok, hvis det ikke giver noget, så er der måske ikke meget ide i det..

Havde forventet at få et bedre og mere jævnt optræk med ovenstående opsætning ..

Altså jeg vil jo ikke stå her og sige at det ikke gør, måske vil det, måske vil det ikke. Men hvis det var mig ville jeg starte med en anden udstødning eller Karburator, måske en cylinder. Men min egen mening er at jeg ikke tror det ville gi´ noget rigtigt.
Svar
#5
Peugeotmotoren trækker i forvejen ret godt i forhold til mange andre, og det foregår også ved relative lave rpm., derfor giver udstødning ikke det store, og den orig. cylinders skylletider er også ret skrappe, så en tuncyl. ikke giver så meget som på andre motorer. En Multivar er altid god for det jævne træk og holdbarhed, så det er absout ikke en dum investering i det lange løb.
Remmen ville jeg købe i orig. det er den med bedst bid, Malossi remmene fx. er for hårde og bider først ordentlig når de er varmet godt op.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Super - takker for svar .. vil køre med mit nuværende setup i noget tid, og så må se om der skal indkøbes Smil
Svar
#7
Sidder lidt og savler over en knækudstødning til Buxyen alligevel, for den ser fanme godt ud med sådan en..

Man kunne vil indkøbe denne, der står endda at den er lovlig hvis man bi-beholder begrænsningen i forrøret : http://www.speedline.dk/more.php?ItemId=856

[Image: BUXY.jpg]
Svar
#8
Det er muligt at den udstødning er lovlig, men sådan ser politiet ikke altid på det. For dem er en knækudstødning lig med en tunudstødning. De ser jo først begrænsningen, når scooteren er splittet ad. Og selvom den er godkendt i hoved og rumpe Smil, så vil de nok gerne beholde den alligevel?? Men det kan de så ikke, ifølge loven på området.
Svar
#9
Ja, kan godt følge dig.. æv Ked af det det ser ellers godt ud Blink med øjet ..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jps Skrev:...For dem er en knækudstødning lig med en tunudstødning. De ser jo først begrænsningen, når scooteren er splittet ad. Og selvom den er godkendt i hoved og rumpe Smil, så vil de nok gerne beholde den alligevel?? Men det kan de så ikke, ifølge loven på området.
Det er rigtigt, at hvis du har et EU-certifikat, og du ikke har pillet ved den, så må politiet pænt montere skidtet igen. MEN, de har et lille ekstra trick i ærmet, de kan bruge, nemlig reglen om, at knallerten ikke må larme "unødigt meget" Spørgsmålstegn Det kan de så vælge at fortolke som, at den larmer mere, end en original potte, og derfor larmer unødigt (mere ende den behøver), og dermed er ulovligKed af det Det betyder dog ikke, at de må konfiskere lydpotten, men at de kan "bede dig om" at montere en anden lydpotte, der opfylder "støjkravet", før du atter kan køre lovligt. Såfremt du vælger at ignorere "anvisningen", og bliver stoppet igen og igen med samme begrundelse, kan du i yderste konsekvens risikere at miste hele din knallert, udover store bøder.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
kragen Skrev:Det er rigtigt, at hvis du har et EU-certifikat, og du ikke har pillet ved den, så må politiet pænt montere skidtet igen. MEN, de har et lille ekstra trick i ærmet, de kan bruge, nemlig reglen om, at knallerten ikke må larme "unødigt meget" Spørgsmålstegn Det kan de så vælge at fortolke som, at den larmer mere, end en original potte, og derfor larmer unødigt (mere ende den behøver), og dermed er ulovligKed af det Det betyder dog ikke, at de må konfiskere lydpotten, men at de kan "bede dig om" at montere en anden lydpotte, der opfylder "støjkravet", før du atter kan køre lovligt. Såfremt du vælger at ignorere "anvisningen", og bliver stoppet igen og igen med samme begrundelse, kan du i yderste konsekvens risikere at miste hele din knallert, udover store bøder.


Det er bl.a. derfor, jeg kører med en potte der ligner en standard, og derved heller ikke larmer unødigt. F.eks mødte jeg en Suzuki FZ50 igår, med en hjemmelavet potte, og han drønede forbi den lokale politistation, flere gange. Jeg ved ikke om det var for at provokere, men for søren hvor den larmede. Han kunne ligeså godt ha' kørt uden udstødning Smil.
Svar


Forum spring: