Svar: 130
Tråde: 25
Tilmeldt: May 2006
Hej Scooterfolk
Der bliver snakket så meget her på forumet, om større dyse i nummer dit og dat. jeg har en PGO DR. Big, min kæreste, og min Søn har begge en PGO Comet. alle har tun udstødning på, samt pillet skive. de kører alle smadder godt, ca. 60-70 kmt. og med rigtigt godt optræk, cometerne går næsten på baghjul. skal vi også havde andre dyser i? hvis ja, så kan jeg ikke forstå det, da de kører så godt.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
2-stroke Skrev:Hej Scooterfolk
Der bliver snakket så meget her på forumet, om større dyse i nummer dit og dat. jeg har en PGO DR. Big, min kæreste, og min Søn har begge en PGO Comet. alle har tun udstødning på, samt pillet skive. de kører alle smadder godt, ca. 60-70 kmt. og med rigtigt godt optræk, cometerne går næsten på baghjul. skal vi også havde andre dyser i? hvis ja, så kan jeg ikke forstå det, da de kører så godt.
Har i haft dem fra nye a'??
Svar: 130
Tråde: 25
Tilmeldt: May 2006
Jps Skrev:Har i haft dem fra nye a'??
Nej, alle er købt brugt, biggen købt af ung mand, da den var 6 år gammel. cometerne købt af ældre mennesker, og de havde kørt henholdvis, 1200 og 1300 km, og har aldrig været pillet ved.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
2-stroke Skrev:Nej, alle er købt brugt, biggen købt af ung mand, da den var 6 år gammel. cometerne købt af ældre mennesker, og de havde kørt henholdvis, 1200 og 1300 km, og har aldrig været pillet ved.
Ja så har i bare været svineheldige , for jeg var nødt til at gå fra en dyse 72 til dyse 82 på BiG'en, før den kørte som den skulle. Normalt så sætter stemplet sig rimelig hurtigt, hvis man kører med for lille dyse. Det har jeg oplevet et par gange, på min gamle Yamaha 4gear's (som er skrottet nu) .
Svar: 130
Tråde: 25
Tilmeldt: May 2006
Jps Skrev:Ja så har i bare været svineheldige , for jeg var nødt til at gå fra en dyse 72 til dyse 82 på BiG'en, før den kørte som den skulle. Normalt så sætter stemplet sig rimelig hurtigt, hvis man kører med for lille dyse. Det har jeg oplevet et par gange, på min gamle Yamaha 4gear's (som er skrottet nu) .
jamen, hvad er det der sker, og hvorfor skal man sætte større dyse i. :roll:
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
2-stroke Skrev:jamen, hvad er det der sker, og hvorfor skal man sætte større dyse i. :roll:
Når man putter tun udstødning på, skal scooteren de fleste gange have mere benzin. Jo større dyse = Mere benzin.
Svar: 130
Tråde: 25
Tilmeldt: May 2006
Kristian12 Skrev:Når man putter tun udstødning på, skal scooteren de fleste gange have mere benzin. Jo større dyse = Mere benzin.
ja ja, men hvorfor skulle den brænde sammen? min logik siger mig: lille dyse mindre fart, stor dyse mere fart. altså får den mindre føde, så kører den bare langsomere. men hvorfor brænde sammen?
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
2-stroke Skrev:ja ja, men hvorfor skulle den brænde sammen? min logik siger mig: lille dyse mindre fart, stor dyse mere fart. altså får den mindre føde, så kører den bare langsomere. men hvorfor brænde sammen?
Når du putter en tunudstødning på, køre cylinderen hurtigere(ret mig hvis jeg tager fejl!) og derved, hvis den får alt for lidt benzin brænder den sammen da der ikke er nok olie og benzin... Så køre cylinderen metal mod metal og ingen smørelse. Hvis du så putter en større dyse får den mere at leve af og mere olie og benzin, og derved mere kraft og chancen for at den sætter sig er meget mindre.
Men den holder ikke helt at sige, større dyse mere fart, mindre dyse, mindre fart. Dysen skal være 100% perfekt tilpasset så den ikke får for meget eller for lidt. Hvis den er alt for lille går den ud ved bundgas, hvis den er for står drukner den og 4-takter(Hoster og sprutter) helt vildt.
Svar: 130
Tråde: 25
Tilmeldt: May 2006
Kristian12 Skrev:Når du putter en tunudstødning på, køre cylinderen hurtigere(ret mig hvis jeg tager fejl!) og derved, hvis den får alt for lidt benzin brænder den sammen da der ikke er nok olie og benzin... Så køre cylinderen metal mod metal og ingen smørelse. Hvis du så putter en større dyse får den mere at leve af og mere olie og benzin, og derved mere kraft og chancen for at den sætter sig er meget mindre.
Men den holder ikke helt at sige, større dyse mere fart, mindre dyse, mindre fart. Dysen skal være 100% perfekt tilpasset så den ikke får for meget eller for lidt. Hvis den er alt for lille går den ud ved bundgas, hvis den er for står drukner den og 4-takter(Hoster og sprutter) helt vildt.
okay, men jeg er stadig lidt forundret. kan du så sige mig, hvad str. dyse der skal i på en Pgo comet, som har tunudstødning og pillet skive?
Svar: 130
Tråde: 25
Tilmeldt: May 2006
Kristian12 Skrev:Når du putter en tunudstødning på, køre cylinderen hurtigere(ret mig hvis jeg tager fejl!) og derved, hvis den får alt for lidt benzin brænder den sammen da der ikke er nok olie og benzin... Så køre cylinderen metal mod metal og ingen smørelse. Hvis du så putter en større dyse får den mere at leve af og mere olie og benzin, og derved mere kraft og chancen for at den sætter sig er meget mindre.
Men den holder ikke helt at sige, større dyse mere fart, mindre dyse, mindre fart. Dysen skal være 100% perfekt tilpasset så den ikke får for meget eller for lidt. Hvis den er alt for lille går den ud ved bundgas, hvis den er for står drukner den og 4-takter(Hoster og sprutter) helt vildt.
og hvordan skulle motoren kunne køre stærkere, når den får for lidt benzin??
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
2-stroke Skrev:okay, men jeg er stadig lidt forundret. kan du så sige mig, hvad str. dyse der skal i på en Pgo comet, som har tunudstødning og pillet skive?
Det ved jeg ikke. Men hvis jeg var dig ville jeg købe et dyse sæt så du kunne prøve dig frem til hvilken ville være bedst. Men hvis det køre fint, hvorfor så ændre det?
LINK til dysesæt: http://speedline.dk/more.php?ItemId=2915
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
2-stroke Skrev:og hvordan skulle motoren kunne køre stærkere, når den får for lidt benzin??
Hvad mener du?
|