Svar: 4
Tråde: 1
Tilmeldt: Jul 2007
Hej
Jeg har en 1½ år gl Cpi Oliver 45. Den har stået stille siden Oktober 06.
Jeg fik den igang med kickstarteren og efter 5 km gik motoren ud. Kickstart igen og videre. Efter 500 meter går motoren ud igen. Sådan var det resten af turen på 15 km. :twisted: Det virker som om den bare stopper med at køre. Ingen hakkeri eller ryk.
Hvad er der galt? Og er det normalt? :roll:
mvh
Lyricman
Lyricman
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
lyricman Skrev:Hej
Jeg har en 1½ år gl Cpi Oliver 45. Den har stået stille siden Oktober 06.
Jeg fik den igang med kickstarteren og efter 5 km gik motoren ud. Kickstart igen og videre. Efter 500 meter går motoren ud igen. Sådan var det resten af turen på 15 km. :twisted: Det virker som om den bare stopper med at køre. Ingen hakkeri eller ryk.
Hvad er der galt? Og er det normalt? :roll:
mvh
Lyricman
Har du tømt tanken for det gamle benzin, og hældt nyt på?? Hvis ikke du har det, så er det sandsynligvis der problemet ligger. For benzin taber effekten stille og roligt, så det ikke duer til noget til sidst. Derfor går din scooter istå.
Svar: 4
Tråde: 1
Tilmeldt: Jul 2007
Nej - jeg har ikke haft tømt tanken inden jeg kørte. Men der blev fyldt på lige umiddelbart før første tur. Så det er en blanding af gammelt og nyt.
Så lige umiddelbart udelukker jeg den som værende fejlen. (til gengæld har jeg lært noget om benzin
)
Lyricman
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
lyricman Skrev:Nej - jeg har ikke haft tømt tanken inden jeg kørte. Men der blev fyldt på lige umiddelbart før første tur. Så det er en blanding af gammelt og nyt.
Så lige umiddelbart udelukker jeg den som værende fejlen. (til gengæld har jeg lært noget om benzin )
Tror stadig det er problemet
. Men det finder du ud af, når du har kørt den gamle benzin ud af systemet.
Svar: 4
Tråde: 1
Tilmeldt: Jul 2007
Ja det kommer vel ud tid efter anden!!!
Nu har jeg læst flere tråde med den probelmatik. Et sted er det svømmeren (
) der var problemet. Men jeg ikke skiftet noget (endnu). Den har ikke været i mekaniker-hænder siden foråret sidste år. Har så også kun kørt 2000 på den indtil videre.
Er der ellers andre ting der kan fremkalde disse pludselige stop?
Lyricman
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Har lige snakket med min kollega, han har samme problem med sin Puch
hvert forår, når han hiver den ud af vinterhiet. På hans knallert, er det fugt i brændstofsystemet. Efter en omgang rensning af benzinfilter og karburator, giver han den et skvæt karburatorsprit i benzinen, og problemet er løst.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 4
Tråde: 1
Tilmeldt: Jul 2007
Jeg tror det er problemet - altså fugt. Den har nemlig også haft en måneds tid udenfor! Og nu er det jo ikke ligefrem tørt vejr vi har for tiden!!
Jeg prøver med en rensning og lidt karburatorsprit i tanken (går ud fra det er okay bare at hælde en skvat i tanken - eller??)
Ellers kigger jeg ind til Jer igen 8)
lyricman
Lyricman
Svar: 227
Tråde: 8
Tilmeldt: Dec 2006
Dræn lige bundkarret i karb'en med tømmeskruen - der ligger sikkert en masse vand og driller.
2 dl karb sprit til 5L benzin er optimalt. (divider selv hvis mindre mængde).
Hvis du har en tændrørshætte med metalkappe kan det også godt betale sig at kyle den ned af Møns Klint og så skifte til en kvalitetshætte uden kappe (bakelit tror jeg det hedder).
Tændrørshætter koster ikke mange kroner
Rexman