Søg Garagen Hej Gæst! Register

BiG'en bliver snart smidt ud :)
#25
Parkhave Skrev:2 halvmåneformede lange aftrækker ben der kan gå udenpå akslen og ind i simmerringen( jeg kalder den altså en pakdåse) med en lille krave udaf.
Når du så spænder lidt udvider benene sig og kan tage fat i metal kanten på pakdåsen.
Som regel udstyret med en vægt på håndtaget så man kan "slå" trække i og få pakdåsen ud.
Sgu svær at forklare, kan ikke lige finde et billede.
Men det er stadig hurtigere med en ordentlig skruetrækker

Jamen, så kalder jeg den for pakdåse fremover. Smil

Jeg har noget der ligner det du beskriver(værktøjet), men det er til større ting, end en pakdåse.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Så har jeg været ude og rulle en lille tur, efter at have skiftet/tjekket diverse ting . Topfarten er faldet 6-8 km Ked af det, så det skal undersøges nærmere. Jeg tror den trænger til en rensning i topstykket og udstødningsporten(har ikke tjekket, det siden april sidste år). Og måske hiver jeg cylinderen a' for at tjekke stempelringene. De har(sammen med stemplet) kørt ca. 8.000 km nu, så er det måske på tide, at skifte dem?
Svar
#27
Jeg plejer også altid at pløje den pakdåse ud med en skruetrækker el. lign. , der kan presses ind mellem aksel og læberne på pakdåsen, så skal man bare tage fat, og til sidst plopper den ud.

Jps. du skal ikke rense topstykket hvis du vil have mere effekt, den evt. koks, der kan sidde i forbrændingskammeret virker jo bare som en højere kompression. Kun hvis du døjer med eftertænding er det en fordel at rense ud for koks.
Udstødningsporten derimod, skal være så ren som en barnerøv, så den kan du jo chekke.
Svar
#28
Energy Skrev:Jeg plejer også altid at pløje den pakdåse ud med en skruetrækker el. lign. , der kan presses ind mellem aksel og læberne på pakdåsen, så skal man bare tage fat, og til sidst plopper den ud.

Jps. du skal ikke rense topstykket hvis du vil have mere effekt, den evt. koks, der kan sidde i forbrændingskammeret virker jo bare som en højere kompression. Kun hvis du døjer med eftertænding er det en fordel at rense ud for koks.
Udstødningsporten derimod, skal være så ren som en barnerøv, så den kan du jo chekke.

Nu var det 1. gang jeg selv hev den pakdåse ud, så efter råd bl.a. inde fra PTL, så fik jeg jo den ud Smil. Det med topstykket ved jeg godt, men der plejer kun at sidde koks i den ene side?? Udstødningsporten burde jeg vel polere helt ren, men med hvad? Jeg plejer bare at bruge en skruetrækker Fortvivlethock: og smergellærred.
Svar
#29
JPS- skal du ikke snart have en anden overskrift på denne tråd.
Du kunne også skifte navn til APSI ( A Prøver Sat'me Igen ) for den gamle big bliver da aldrig smidt ud alligevel , ha, ha
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Parkhave Skrev:JPS- skal du ikke snart have en anden overskrift på denne tråd.
Du kunne også skifte navn til APSI ( A Prøver Sat'me Igen ) for den gamle big bliver da aldrig smidt ud alligevel , ha, ha

Fint overskiftsforslag, Parkhave. Men det er jo næsten kun jyder, der forstår det? :twisted:

Jow den gør sgu Smil. Nej jeg beholder den så længe det er muligt for den, at hænge sammen. Smil
Svar
#31
Så må shell - and - erne jo bare gå et par år mere i skole så de kan lære hovedsproget.
Ah, jeg elsker jyde-sjælland fights!
Især fordi jeg er begge dele LOL
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#32
Der er jo også flest jyder i dette land, desværre. :P :wink:
Så derfor burde det have været nationalsproget? Smil. Jeg er selv halv københavner/ Nakskovit. Griner
Svar


Forum spring: