Søg Garagen Hej Gæst! Register

Har købt ny scooter fra AMC(Geely)
#13
Citat:Hvis jeg skulle køre 64 km om dagen ville jeg helt klart vælge en 4 takt(jeg er 54, tidligere MC mekker) nok en Baotian og jeg ville holde mig langt væk fra forskellige "tilbud" mange firma "optræder" med.
Herudover er det en 4 takter, deres hjemmeside er noget rod og ikke alle links virker.
Som tidligere skrevet: hold dig væk fra den slags "tilbud" hvor du med garanti ingen garanti får.
Det er rimelig nemt at "importere" EU scootere via Tyskland men service og reklamation, reservedele m.m. ligger ikke i Tyskland men i Rusland Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Cykelløs Skrev:
Citat:Hvis jeg skulle køre 64 km om dagen ville jeg helt klart vælge en 4 takt(jeg er 54, tidligere MC mekker) nok en Baotian og jeg ville holde mig langt væk fra forskellige "tilbud" mange firma "optræder" med.
Herudover er det en 4 takter, deres hjemmeside er noget rod og ikke alle links virker.
Som tidligere skrevet: hold dig væk fra den slags "tilbud" hvor du med garanti ingen garanti får.
Det er rimelig nemt at "importere" EU scootere via Tyskland men service og reklamation, reservedele m.m. ligger ikke i Tyskland men i Rusland Grin

Ok. Selvfølgelig skal den kunne serviceres. Men jeg må også erkende, at jeg ikke kan gennemskue de her mange tilbud som den italian scooter, men det virker ekstremt billigt, dersom den vitterligt udgår fra italien
Svar
#15
Du kan være forvisset om at den er så meget italiensk som jeg er kineser.
For at sælge til den pris må den fremstilles i Kina. Jeg garanterer dig for at du bliver ked af det hvis du køber den
Svar
#16
Cykelløs Skrev:Du kan være forvisset om at den er så meget italiensk som jeg er kineser.
For at sælge til den pris må den fremstilles i Kina. Jeg garanterer dig for at du bliver ked af det hvis du køber den

Du har givetvis ret.

Lige nu vil jeg gå videre med følgende :

PGO comet
PGO bigmax
TMP Gazelle
TMP Baboon
Baotian Listo

Afgørende er dog helt klart, at der kan foretages service her i Horsens

Jeg vil gætte på, at meget kan afgøres ved prøvekørsel, men driftssikerhed og holdbarhed er man nødt til at få fra andre, der har erfaringer.
Svar
#17
cykelløs

Ved du hvilke scootere der har plads til en small fullfacehjelm i hjelmrummet?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Af dem du har nævnt? Alle(dog ved jeg ikke med Comet men spørg JPS, han ved det)
Svar
#19
Cykelløs Skrev:Af dem du har nævnt? Alle(dog ved jeg ikke med Comet men spørg JPS, han ved det)

Så vidt jeg husker kan der ikke være en full-face hjelm i Cometen Ked af det. Men i Big'en kan der med nød og næppe, ligge en.
Svar
#20
Jps Skrev:Så vidt jeg husker kan der ikke være en full-face hjelm i Cometen Ked af det. Men i Big'en kan der med nød og næppe, ligge en.

Nu vi er ved PGO. Hvad med hjelm i legero
Svar
#21
Hvilke mærker har de bedste serviceintervaler( dermed mener jeg: færrest mulige)?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Min mavefornemmelse siger , at belært af de mange gode råd, må jeg nok hoste op med lidt flere penge.
PGO eller Piaggio zip4t er nu gode bud, men TMP er også med.Og Baotian er stadig med.Og LIsto'en er dark horse, da den muligvis kan fås til 4995 kr. i Vordingborg.
Men jeg gider bare ikke lave et fejlkøb; man kan lige så gdt den rigtige fra start af
Svar
#23
Zarathustra Skrev:Hvilke mærker har de bedste serviceintervaler( dermed mener jeg: færrest mulige)?

De intervaller er meget ens. Det er op til dig og din pengepung, hvorlænge du vil ha' lavet service på din scooter.

Mit serviceinterval på BiG'en var ved 1000 km, 3.000 km 6.000 km osv. med 3.000 km mellem hvert service, som jeg stoppede ved 21.000 km og godt 11.000 kr, lige ned i lommen på mekanikeren Grin.
Svar
#24
Jps Skrev:De intervaller er meget ens. Det er op til dig og din pengepung, hvorlænge du vil ha' lavet service på din scooter.

Mit serviceinterval på BiG'en var ved 1000 km, 3.000 km 6.000 km osv. med 3.000 km mellem hvert service, som jeg stoppede ved 21.000 km og godt 11.000 kr, lige ned i lommen på mekanikeren Grin.

Jeg har læst din iøvrigt fine gennemgang af omkostninger over tid på din PGO.
Men sig mig engang ..er det overhovedet muligt at få en servicebog, der er ordentlig på PGO, så jeg efterhånden kan læse mig til hvilken service, der skal udføres hvornår(ligesom i min bil manual, der er meget nyttig til formålet)
Svar


Forum spring: