Søg Garagen Hej Gæst! Register

Rengør gulv for olie?
#1
Hej

Jeg har være lidt uheldig efter min knallert er begyndt at lække olie.
Et pænt område af mit kældergulv(1m2) er dækket af tyk olie fra min olietank.
Hvordan rengøre jeg dette? Det skal siges det er et betongulv, olien har lagt sig på.

Håber nogle venlige sjæle kan hjælpe mig.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Maximum Skrev:Hej

Jeg har være lidt uheldig efter min knallert er begyndt at lække olie.
Et pænt område af mit kældergulv(1m2) er dækket af tyk olie fra min olietank.
Hvordan rengøre jeg dette? Det skal siges det er et betongulv, olien har lagt sig på.

Håber nogle venlige sjæle kan hjælpe mig.

Kattegrus skulle være godt til den slags uheld. Og når det er suget op, er der jo en plet. Den kan minimeres med en gang cementpulver(har selv prøvet det på fliser).
Svar
#3
Når du har fået det værste væk med savssmuld eller sand, så "massér" pletten med petroleum og sug op igen med savsmuld eller sand. Til sidst drysser du lidt cementpulver på, som Jps foreslår, og bruger evt. sprayflaske til at spraye noget vand på. Vi har nogle meget "utætte" gamle køretøjer i motorgården, og ovenstående metode anvendes dagligt med succes. På de gulve, der ikke er cementfarvet, bruger vi noget tørfarve i cemetpulveret - det er vist oprindeligt beregnet til at indfarve puds til vægge med.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Maximum Skrev:Hej

Jeg har være lidt uheldig efter min knallert er begyndt at lække olie.
Et pænt område af mit kældergulv(1m2) er dækket af tyk olie fra min olietank.
Hvordan rengøre jeg dette? Det skal siges det er et betongulv, olien har lagt sig på.

Håber nogle venlige sjæle kan hjælpe mig.


Du kan også bruge ren benzin på, cementen og suge benzinen op med en klud eller twist. Fræksst:
Svar


Forum spring: