Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
pexman Skrev:¨
Hvis man kun skifte til støre dyse,kan giantcoen ikke tage fuld gas, derfor længere nål.
Så for den også optræk som en 2 takt scooter.
Før skift var mit optræk, som en gammel damecykel ,nu kommer jeg over vejen før billerne, nå vi holder for rødt...vroom
Det er stadig sort snak for mit hovede. Men hvis den kører godt, så kører den vel godt nok - uanset hvad dælen der er hekset sammen.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
pexman Skrev:Ja 4 takt er nok nyt i julland ikk, ska du ikk snat københavnstrup 8)
He ! Jeg repper de Kina 4T'er næsten hver dag, vi har faktisk lidt et samarbejde med Scootercity, så jeg kender dem skam godt nok. Derfor stiller jeg mig også undrende over for din forklaring med nålen.
Svar: 77
Tråde: 12
Tilmeldt: Nov 2005
Jeg tror at det man skal have fat i er en "listo" nål.
Den har 5 "riller" så man kan flytte "splittet" længere ned.
På en Giantco er der kun 3 "riller"
Og som jeg husker det, er det de øverste 3 riller, så man kan ikke sætte "splittet" lige så langt ned som på min gamle listo.
Er der nogle der ved hvorhenne man får fat i en listo nål?
Bjarne
Det er bedre at komme galt afsted.
End slet ikke komme afsted!
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
pexman Skrev:Det er den længere nål, fra en 2 takt membran kaburator, der åbener mulighed for at flytte nålen til en feder bladning, efter dyse skift.
Derved kanon optræk :omg:
Hvis den orig nål går fri af hoveddysen ved fuld gas, og motoren stadig kører for magert, så skifter man hoveddyse, fordi nålen kun har noget at sige op til 3/4 gas. Jeg går ud fra, at du accelererer med fuld gas ?
I dit tilfælde tror jeg du har fået fat i en nål der er en bitte smule smallere el. mere konisk end den orig, så den tillader overall mere benzin op af hoveddysen. At nålen så er længere, går jeg ud fra kun er i hele længden og ikke længden under gasspjældet.