Svar: 130
Tråde: 25
Tilmeldt: May 2006
Kristian12 Skrev:Når du putter en tunudstødning på, køre cylinderen hurtigere(ret mig hvis jeg tager fejl!) og derved, hvis den får alt for lidt benzin brænder den sammen da der ikke er nok olie og benzin... Så køre cylinderen metal mod metal og ingen smørelse. Hvis du så putter en større dyse får den mere at leve af og mere olie og benzin, og derved mere kraft og chancen for at den sætter sig er meget mindre.
Men den holder ikke helt at sige, større dyse mere fart, mindre dyse, mindre fart. Dysen skal være 100% perfekt tilpasset så den ikke får for meget eller for lidt. Hvis den er alt for lille går den ud ved bundgas, hvis den er for står drukner den og 4-takter(Hoster og sprutter) helt vildt.
Ja det du skriver i ovenståene tekst, du skriver feks. at så kører cylinderen hurtigere, hvordan kan den det, når den ikke får så meget benzin?
Svar: 372
Tråde: 15
Tilmeldt: Mar 2005
Fordi 2-taktere er begrænset i det modtryk der findes i en standard udstødning. Når den ikke kan komme af med udstødningen, bremser det stemplets hastighed og den kører ikke så stærkt.
Når du monterer tun udst. kommer der et bedre flow og alene af den grund vil maskinen kunne køre hurtiger.
Hvis du altid kører fuld gas med den opsætning du har på nu, kan du risikere at du kører med en alt for mager blanding ifht. omdrejninger. Dermed mindre smøring og større risiko for at det "brænder" sammen.
Men tjek tændrørsfarven, det er den bedste måde at se på om din opsætning spiller bedst
Kenneth Skou
Fun is not a straight line
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Parkhave Skrev:Fordi 2-taktere er begrænset i det modtryk der findes i en standard udstødning. Når den ikke kan komme af med udstødningen, bremser det stemplets hastighed og den kører ikke så stærkt.
Når du monterer tun udst. kommer der et bedre flow og alene af den grund vil maskinen kunne køre hurtiger.
Hvis du altid kører fuld gas med den opsætning du har på nu, kan du risikere at du kører med en alt for mager blanding ifht. omdrejninger. Dermed mindre smøring og større risiko for at det "brænder" sammen.
Men tjek tændrørsfarven, det er den bedste måde at se på om din opsætning spiller bedst
Lige mine ord
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Og benzinen sørger for den interne køling - derfor ultravigtigt, at der er nok af det.
Svar: 130
Tråde: 25
Tilmeldt: May 2006
min pgo dr. big er lidt lysebrun i tændrøret, mens sønnens comet er lidt hvid i det, men hvor meget ca. går man op i dysestr.? og ellers tak, for den gode forklaring på emnet.
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
2-stroke Skrev:min pgo dr. big er lidt lysebrun i tændrøret, mens sønnens comet er lidt hvid i det, men hvor meget ca. går man op i dysestr.? og ellers tak, for den gode forklaring på emnet.
Køb et dysesæt og prøv dig frem. Find den
helt rigtige størrelse!
Svar: 372
Tråde: 15
Tilmeldt: Mar 2005
Fin lysebrun lyder rigtigt.
Hvid er for mager blanding
Kenneth Skou
Fun is not a straight line