Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO Tornado, Vil ikke starte ?
#1
Hej

Jeg skulle bruge min scooter idag, men den vil ikke starte, det ser ud som den får benzin da tændrøret bliver vådt, men den lyder slet ikke som den skal til at springe igang, så det er nok tændingen der er druknet oven på alt det regn.

Men hvordan pokker kommer man ind til tænding, og hvordan for man den tørret?

Jeg kan desværre ikke ligge tændrøret på stel for at se om den slår gnist, men det lyder ikke sådan.

Nogen forslag?

Mvh
Ronni
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
dark0n3 Skrev:Hej

Jeg skulle bruge min scooter idag, men den vil ikke starte, det ser ud som den får benzin da tændrøret bliver vådt, men den lyder slet ikke som den skal til at springe igang, så det er nok tændingen der er druknet oven på alt det regn.

Men hvordan pokker kommer man ind til tænding, og hvordan for man den tørret?

Jeg kan desværre ikke ligge tændrøret på stel for at se om den slår gnist, men det lyder ikke sådan.

Nogen forslag?

Mvh
Ronni

Brug en hårtørrer til at tørre tændingen med, hvis du har mulighed for det. Du skal pille plastikkappen af som sidder i højre side, for at komme til der. Og tøm karburatoren, da den nok har dannet kondensvand i det fugtige vejr. Prøv evt også et andet tændrør.
Svar
#3
Jps Skrev:Brug en hårtørrer til at tørre tændingen med, hvis du har mulighed for det. Du skal pille plastikkappen af som sidder i højre side, for at komme til der. Og tøm karburatoren, da den nok har dannet kondensvand i det fugtige vejr. Prøv evt også et andet tændrør.

Min scooter ville heller ikke starte i går, men i dag starter den som den plejer?

Kan det virkelig være pga det fugtige vejr?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#4
MartinAndersen142 Skrev:Min scooter ville heller ikke starte i går, men i dag starter den som den plejer?

Kan det virkelig være pga det fugtige vejr?

Ja, det fugtige vejr kan godt være medvirkende til, at en knallert ikke vil starte. Men lidt varme plejer at kunne kurerer det. Smil
Svar
#5
Jeg må lige have kigget på det i morgen, gider ikke iaften, alt for mange myg Ked af det

Jeg håber bare det er tændingen der har fået vand, og ikke ledningsnettet eller noget andet dyrt.

Skrammel scooter, den har jeg godt nok ikke været alt for heldig med.

Mvh
Ronni
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Problem løst, der var vand i tændingen, 15 min med en hårtørrer så kom der stille og roligt liv i den igen, må dog hellere lige rense kaburator i morgen Smil

Jeg siger tak for svaret.

Mvh
Ronni
Svar
#7
dark0n3 Skrev:Problem løst, der var vand i tændingen, 15 min med en hårtørrer så kom der stille og roligt liv i den igen, må dog hellere lige rense kaburator i morgen Smil

Jeg siger tak for svaret.

Mvh
Ronni

Det var godt at rådet hjalp dig. Smil
Svar


Forum spring: