Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO T-Rex 50 forvandlet til PGO T-Rex 110.
#1
Som overskriften antyder, har jeg funderet over, om det kan lade sig gøre, at forvandle en 50cc til 110cc?

Hvis man ser bort fra risikoen for at blive stoppet, med bøde og konfiskation af dele til følge, hvad kunne de monstro løbe op i, og kan det umiddelbart lade sig gøre?

Jeg går ud fra at cylinder (siger sig selv) Smil skal skiftes, udstødning, kaburator måske, hvad med vario?

Er der nogen der ved, om der er flere ting der skal udskiftes?

ps. Kald mig bare for tosset, men en nyanskaffelse af en 110 + motorcykelkort løber sgu' op i en del, så en billigere løsning kunne være denne opgradering af en 50cc Griner
PGO T-Rex 50 - årgang 2002
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det kunne du jo godt. Men tror ikke det ville betale sig. Køb hellere en 110ccm eller 150ccm t-rex 4 takter og så afsted!
Svar
#3
Kristian12 Skrev:Det kunne du jo godt. Men tror ikke det ville betale sig. Køb hellere en 110ccm eller 150ccm t-rex 4 takter og så afsted!

Ja, men det var jo for at undgå et nyindkøb. + PGO T-Rex 50 haves, motorcykelkort haves ikke Smil
PGO T-Rex 50 - årgang 2002
Svar
#4
Jeg tror bøden løber op i nærheden af, hvad en 110'er koster fra ny, da du jo laver en knallert om til MC?? Bl.a manglende kørekort giver alene 5.000 kr til statskassen.
Svar
#5
Jps Skrev:Jeg tror bøden løber op i nærheden af, hvad en 110'er koster fra ny, da du jo laver en knallert om til MC?? Bl.a manglende kørekort giver alene 5.000 kr til statskassen.

Mon dog?

Det er vel ikke værre, end en "voldtunet" 30 km scooter.
Der får man vel ikke bøde for manglende kørekort.

Back to topic - Jeg havde jo faktisk nogle spørgsmål.

ps. Jeg skrev i spørgsmålet "
Hvis man ser bort fra risikoen for at blive stoppet, med bøde og konfiskation af dele til følge.
Så skal vi ikke lade det være en sag imellem øvrigheden og jeg Smil
PGO T-Rex 50 - årgang 2002
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jo det gør man da, du laver en 30 knallert om til en motercykel.. Så jo man gør. Men tror sagtens det kunne lade sig gøre, men tror ikke det betaler sig. Tror det ville være billigere og en T-rex 110 eller 150.
Svar
#7
Jeg prøvede engang(for ca. 4 år siden) at få en T:Rex 150cc motor(4takter) til at sidde i mit BiG stel, men det viste sig at være en umulig opgave da stellet skulle modifiseres, for at motoren kunne sidde der. Så det projekt blev opgivet. Det er nok lidt anderledes med 110'ern?
Svar
#8
Du kan få en T-Rex 50 med et godt 70cc kit til at løbe hurtigere og bedre end 110'eren.

110'eren har ganske vist 11 heste, men de er ikke ret sejlivede, og en topfart på 85 km/t på GPS var bestemt ikke noget der imponerede mig. Speedonålen lå omkring 110-120 men GPS'en løj ikke.

Har prøvet en T-Rex 50 med et Metrakit og en TP udstødning, og den løb vel over 95 km/t.


Forskellen er omdrejningstallet, hvormed du får kræfterne - på 110'eren ligger bedste forhold mellem HK/moment omkring de 7000 rpm, hvor de deciderede tun-kits skal op omkring 9-10000 for at yde godt.

Rexman
Svar
#9
Jps Skrev:Jeg prøvede engang(for ca. 4 år siden) at få en T:Rex 150cc motor(4takter) til at sidde i mit BiG stel, men det viste sig at være en umulig opgave da stellet skulle modifiseres, for at motoren kunne sidde der. Så det projekt blev opgivet. Det er nok lidt anderledes med 110'ern?

Jo, men nu er det jo ikke en BIG, men en T-Rex, og så vidt jeg kan se, er T-Rex 50, T-Rex 110, og for den sags skyld T-Rex 150 fuldstændig ens, lige pånær motorstørrelsen.
PGO T-Rex 50 - årgang 2002
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hvis du forvandler den til en 2-takter 110 - 150ccm vil den sluge benzin som en hel hval.. Hvis du forvandler den til en 4-taker 110 - 150ccm vil dens moterlyd betydeligt blive ændret også vil politiet også blive mere opmærksomme. En 30'er knallert der siger som en moter cykel Griner
Svar
#11
spids Skrev:Jo, men nu er det jo ikke en BIG, men en T-Rex, og så vidt jeg kan se, er T-Rex 50, T-Rex 110, og for den sags skyld T-Rex 150 fuldstændig ens, lige pånær motorstørrelsen.


Stellet på Dr. BiG og T:Rex 50cc er det samme(og måske også 110'ern??), og Dr. Big og T:Rex kører med samme motor. Det er kun droslingerne, der er forskel på. Smil
Svar
#12
Kristian12 Skrev:Hvis du forvandler den til en 2-takter 110 - 150ccm vil den sluge benzin som en hel hval.. Hvis du forvandler den til en 4-taker 110 - 150ccm vil dens moterlyd betydeligt blive ændret også vil politiet også blive mere opmærksomme. En 30'er knallert der siger som en moter cykel Griner

Tror ikke lige du kender noget til T-Rex.

En 110cc kører li'så langt på literen, som en 50cc - Den kører faktisk længere på literen end en neddroslet 50cc.
Da min 50cc havde ring på, kørte jeg 20-25 km/l, grundet de høje omdrejninger.
En 110cc kører mig bekendt 30-35 km eller mere.

En T-Rex 50 og 110, har mig bekendt samme stel, så at en 50cc skulle "sluge benzin som en hval" ved at få en 110cc motor på, har jeg svært ved at se Fortvivlethock:

Skal lige sige, at det er en 45km T-Rex vi taler om, ikke en 30km uden nummerplade, så det med opmærksomheden fra politiet, tror jeg ikke lige på bliver større.
PGO T-Rex 50 - årgang 2002
Svar


Forum spring: