Søg Garagen Hej Gæst! Register

TMP scooters
#1
Jeg har kigget på en Baboon 45 til knægten på http://www.sgnc.dk/.
Ingen tvivl om at de er billige men men men...hvem laver dem?
Det ser ikke ud til at reservedelene skulle være et problem og de er også til at betale.

Normalt ville jeg anbefale Aprilia men priserne er meget høje på nye scooters.
Knægtens PGO BM har kørt 25.000 km med nr. 2 stempel. Udstødning, ruller, rem, klodser er skiftet ud x1 (dog er ruller skiftet ud x3 hvilket jeg mener er pænt) men nu kommer der ingen strøm til tændrøret og jeg er bange for at spolen er gået. Den kan jeg selvfølgelig også skifte ud men jeg "fornemmer" at det er på tide at knægten køber sig en ny scooter.

Er der nu der ved hvor de bliver fremstillet og er der nogen der ved noget om kvaliteten?
Rent umiddelbart vil jeg fraråde ham at købe en "billig" knallert da han har 64 km frem og tilbage til arbejdet men lad det komme an på en prøve Griner [/quote]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Mener at Adly Baboon kommer fra enten Korea, eller Taiwan??
Svar
#3
Som Jps siger, kommer den derovre fra. Personligt synes jeg den er godt skruet sammen, og den har en vidunderlig "smooth" motorgang.
Tror man får noget for pengene i den model.
Svar
#4
Energy Skrev:Som Jps siger, kommer den derovre fra. Personligt synes jeg den er godt skruet sammen, og den har en vidunderlig "smooth" motorgang.
Tror man får noget for pengene i den model.

Har ikke prøvet den model, men set den hos min scooterven, da han havde butik. Den er er ihvertfald bedre end de 1. Adly'er der kom på markedet, hvad holdbarhed og design angår.
Svar
#5
Nu står der ikke Adly på dem men TMP (samme fabrik?).
Hvad tror I de svarer til når man kigger på de Adly dele Thansen har?
(Jeg tænker her på ens dele, kompatibilitet o.s.v.).
Jeg skriver sådan fordi scootergården ikke altid er hurtig til at sende de dele man bestiller og det er en længere tur at bevæge sig til Stensved end Næstved hvor jeg befinder mig som regel mere end x2/uge
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Cykelløs Skrev:Nu står der ikke Adly på dem men TMP (samme fabrik?).
Hvad tror I de svarer til når man kigger på de Adly dele Thansen har?
(Jeg tænker her på ens dele, kompatibilitet o.s.v.).
Jeg skriver sådan fordi scootergården ikke altid er hurtig til at sende de dele man bestiller og det er en længere tur at bevæge sig til Stensved end Næstved hvor jeg befinder mig som regel mere end x2/uge

Det er mig bekendt samme scooter, og derfor samme fabrik? Smil
Men jeg ikke om delene kan bruges på begge maskiner. Ked af det
Svar
#7
Har nu haft mulighed for at studere sådan en Baboon (og en Gazelle) på nærmere hold.
Det meste af "indmaden" er en PGOs (samme motor, karbo m.m.).
Der hvor der er sparet er skjoldene. Det er noget billig plastik der nemt vil gå i stykker hvis man vælter. Det er den samme importør som tager Aprilia ind herhjemme og der er garanti for reservedele(scootergården har stort set alt). Fælgene er af stål og hjelmrummet under sædet er lige lovligt lille. Gazelle er en pæn stor scooter der egner sig til lidt højere folk hvor Baboon er ok til folk op til 1,75(jeg sad nogenlunde under kørslen). Gazelle har omdrejningstæller, det har Baboon ikke.
Alt i alt er det en god scooter til prisen (6 k + lev. ca. 1400,-) hvis man gerne vil have en 2-takt.
Der er en skive i varioen som begrænsning.
Svar


Forum spring: