Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny EU knallert. Hvilken?
#37
Jps Skrev:Har du i den forbindelse kigget på PGO T:Rex?? Der er samme model som BiG'en bare med andre droslinger Smil. Den er der ihvertfald plads på .Big Max'en, som du er inde på i et andet indlæg er også fin, men noget mindre end "Rex'en".

Nej.Det glemte jeg i forvirringen.
Jeg var jo mest optaget af, hvilken størrelse, der passede og dér må man sige at bigmax'en var skræddersyet. Men Piaggio typhoon gik også fint og jeg kunne endda med nød og næppe klare en gilera runner.Så jeg skal måske ikke være så bekymret på det punkt?

Hvad er de mest markante forskelle da mellem big'en og t-rex? (udover prisen)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Zarathustra Skrev:Nej.Det glemte jeg i forvirringen.
Jeg var jo mest optaget af, hvilken størrelse, der passede og dér må man sige at bigmax'en var skræddersyet. Men Piaggio typhoon gik også fint og jeg kunne endda med nød og næppe klare en gilera runner.Så jeg skal måske ikke være så bekymret på det punkt?

Hvad er de mest markante forskelle da mellem big'en og t-rex? (udover prisen)

Du skal bare gå efter den model du sidder bedst på, og evt. prøvekøre den hvis det er muligt. Så finder du nok en, der passer dig. Smil

Forskellen mellem Big og T.Rex ligger alene ved droslingerne(begrænsningerne). Der er mig bekendt, ikke andre ting, der adskiller dem. Og hvis der er, så er det kun kosmetiske ting tror jeg Smil.
Svar
#39
Jps Skrev:Du skal bare gå efter den model du sidder bedst på, og evt. prøvekøre den hvis det er muligt. Så finder du nok en, der passer dig. Smil

Forskellen mellem Big og T.Rex ligger alene ved droslingerne(begrænsningerne). Der er mig bekendt, ikke andre ting, der adskiller dem. Og hvis der er, så er det kun kosmetiske ting tror jeg Smil.

Jeg kan se, at T-rex er 1 cm højere i sædehæjden end gilera runner og så tror jeg desværre, at den bliver for høj. Et alternativ kunne så være G-max, der er 2 cm lavere end T-rex/dr.big.
Svar
#40
Zarathustra Skrev:Jeg kan se, at T-rex er 1 cm højere i sædehæjden end gilera runner og så tror jeg desværre, at den bliver for høj. Et alternativ kunne så være G-max, der er 2 cm lavere end T-rex/dr.big.

G-MAX'en sidder jeg dårligt på, da man har følelsen af at sidde meget foroverbøjet, hvor man på Big'en, sidder næsten ret op og ned. Smil
Svar
#41
Hejsa

Lige nu koster Baboon 45 km/t jo kun 6.000+lev. så det er et åbenlyst valg i mine øjne.
http://www.aprilia-scooters.dk/product.a...126&page=1
Min kone er meget glad for vores Zip, og hun er kun 160 cm høj.
En ny Zip 2T fås til 10k + lev. så det kunne vel osse være et alternativ, selvom jeg idag nok ville vælge en model med mindst 12" hjul.
Stolt ejer af Piaggio new Zip 2T, 2003
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
kragen Skrev:Jeg skrev jo, det var "kildent" :P og som du ganske rigtigt bemærker, så er lovteksten ikke klar i spyttet, når den f.eks. opererer med begreber som "tilstrækkelig afstand" og "passende afstand". Til trods for, at du ikke er et sekund i tvivl, så er sagen dog ganske klar, når det gælder selve lovligheden i at udføre forbikørsel højre/venstre om. Det er under visse betingelser lovligt.

En kø - også selvom den står stille - er også færdsel, der fremføres i op til flere rækker med en hastighed, der er bestemt af de forankørende - nemlig 0 km/t.

Når betjenten insisterer på at definere "passende" og "tilstrækkelig" til 1½ meter, må det stå helt for hans egen regning, da loven som sagt ikke definerer afstanden i meter og centimeter; men det er jo samtidig en erkendelse af, at også han er klar over, at forbikørsel kan være lovlig - ikke? Ellers ville han jo ikke komme med afstande, men bare sige, at det er totalt ulovligt.

Den med afstand til midterlinier, må ligeledes stå for egen regning. Loven opererer kun med afstand til køretøjer - ikke midterlinier. Hvis han også inddrager stiplede linier, så er han helt på glatis, da disse gerne må overskrides. Alene 1½ meter til andre køretøjer i en kø kan, ihvertilfælde i byerne, ofte være umulige at overholde for biler. Holder der f.eks. en lastbil i køen i højre spor, og du kommer med en alm. personbil eller lastvogn i venstre spor, så vil der ikke være plads til 1½ meter til andet køretøj - og da slet ikke, som betjenten påstår, til 1½ meter til midterlinier plus 1½ meter til vognbankant. I en kø med to rækker biler, ville det kræve 1½ meter til modgående vognbane + 1½ meter til midterlinien i egen vognbane + de tilsvarende tre meter for bilen til højre for en - i alt 6 meter "afstande" Fortvivlethock: Det er nok derfor, loven opererer med de vage udtryk!

For orden skyld, skal jeg lige bemærke, at omtalte love opererer med køretøjer. Der skelnes således i dette tilfælde ikke mellem knallerter, personbiler eller for den sags skyld sættevogne og busser. Så hvis betjenten insisterer på alle sine 1½ meter, kan han godt finde blokken og målebåndet frem, og stille op ved f.eks. broerne i København, når de går op. Han får hurtigt brug for en ny blok - og måske et nyt job, når sagerne kommer for retten.


Interesant læsning, så derfor fandt jeg dette:

http://www.dmcn.dk/faq/VisEmne.asp?ID=54

Hans konklusion er vist at det er op til hver politibetjent at vurdere.
Gid man dog kunne få det HELT nøjagtigt at vide om det er lovligt eller ikke Smil
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar


Forum spring: