19-06-2007, 16:36
Efter hvor mange km. skal man skifte sin gearolie?
Skift af gearolie
|
||
19-06-2007, 16:36
Efter hvor mange km. skal man skifte sin gearolie?
19-06-2007, 17:12
quint Skrev:Efter hvor mange km. skal man skifte sin gearolie? Med det interval der er angivet i dit service hæfte Alm. vis er det efter 1000Km og herefter for hver 3000Km. Og det anbefales at skifte fabriks olie efter 2-300Km
/Botnakken
12-07-2007, 20:22
Hvor tømmer man det så, er der en skrue eller sådan noget?
Har kørt rimelig langt med det gamle, så det er vist tid til at skifte :P Hvilket gearolie er det bedste, eller er det ligemeget hvad for noget man bruger?
12-07-2007, 21:07
Tror Botnak snakker om motorolie til sin 4T. .. :?
Din gearolie kan holde mange km fordi den er lukket inde, normalt skift v.- hver 12000, men det kan sagtens køre længere (20000km) uden at oilen taber bærevnen, som er det vigtigste ved den slags olier og gearkasser, bare man vælger et anderkendt mærke. Olien skal være en tyk sag, der hedder 80W-90, altså speciel gearolie, ikke noget med alm. tynd 4T motorolie, som er beregnet til varme, forbrænding osv. Hvilken scooter drejer det sig egentlig om ?
12-07-2007, 21:33
Energy Skrev:Tror Botnak snakker om motorolie til sin 4T. .. :? Det er en PGO Hot 50. Jeg skulle nok have lagt emnet under 2-takter forummet :oops: , men for sent :P Men ville bare lige høre, for jeg tvivler på kvaliteten af "standard" olien , som der er i fra fabrikken, så det kunne jo have været, at det blev meget hurtigere slidt, og at den derfor skulle skiftes. Men hvordan tømmer man så for olie, når den tid engang kommer?
12-07-2007, 21:47
quint Skrev:Det er en PGO Hot 50. Samme spørger jeg om!
12-07-2007, 21:49
quint Skrev:Det er en PGO Hot 50. Den olie de kommer i fra fabrikken kan sagtens være mineralsk for at tilkøre tandhjulene de første 1000km. så det er lidt vigtigt at det bliver skiftet omkring de 1000km. Tapskruen sidder under blokken lige foran bremsearmen, og påfyldning er den hvide plastskrue ved siden af støddæmperen. Jps har sikkert et billede af det, hvis du nu spørger pænt.. :P
12-07-2007, 21:52
Energy Skrev:Den olie de kommer i fra fabrikken kan sagtens være mineralsk for at tilkøre tandhjulene de første 1000km. så det er lidt vigtigt at det bliver skiftet omkring de 1000km. Hmm, jeg skal også have skiftet gear olie snart så Jps, vil du være sød at tage et billede?
12-07-2007, 21:57
Kristian12 Skrev:Hmm, jeg skal også have skiftet gear olie snart så Jps, vil du være sød at tage et billede? Det er ikke så svært at finde på PGO's motor. Den øverste prop(som regel hvid) er påfyldning, og under variatorhuset sidder proppen, hvor olien løber ud . Og der skal 110cc på .
12-07-2007, 22:01
Jps Skrev:Det er ikke så svært at finde på PGO's motor. Den øverste prop(som regel hvid) er påfyldning, og under variatorhuset sidder proppen, hvor olien løber ud . Og der skal 110cc på . Jeg kan godt se den hvide, men hvor er den under vario - Skal den bare skrues af så det gamle kan løbe ud også skruer man den på igen og efter dette påfylde det nye igen?
12-07-2007, 22:06
Kristian12 Skrev:Jeg kan godt se den hvide, men hvor er den under vario - Skal den bare skrues af så det gamle kan løbe ud også skruer man den på igen og efter dette påfylde det nye igen? Den sidder lidt på skrå under blokken bagerst, den eneste der sidder i det område med 12mm hovede, du kan ikke tage fejl. Ja, bare skru den ud og lad olien løbe helt ud, og i med det nye - ganz einfach.. :wink:
12-07-2007, 22:06
| ||
« Næst ældste | Næst nyeste »
|