Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skift af gearolie
#1
Efter hvor mange km. skal man skifte sin gearolie?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
quint Skrev:Efter hvor mange km. skal man skifte sin gearolie?

Med det interval der er angivet i dit service hæfte Smil

Alm. vis er det efter 1000Km og herefter for hver 3000Km. Og det anbefales at skifte fabriks olie efter 2-300Km
/Botnakken
Svar
#3
Hvor tømmer man det så, er der en skrue eller sådan noget?

Har kørt rimelig langt med det gamle, så det er vist tid til at skifte :P

Hvilket gearolie er det bedste, eller er det ligemeget hvad for noget man bruger?
Svar
#4
Tror Botnak snakker om motorolie til sin 4T. .. :?

Din gearolie kan holde mange km fordi den er lukket inde, normalt skift v.- hver 12000, men det kan sagtens køre længere (20000km) uden at oilen taber bærevnen, som er det vigtigste ved den slags olier og gearkasser, bare man vælger et anderkendt mærke.
Olien skal være en tyk sag, der hedder 80W-90, altså speciel gearolie, ikke noget med alm. tynd 4T motorolie, som er beregnet til varme, forbrænding osv.

Hvilken scooter drejer det sig egentlig om ?
Svar
#5
Energy Skrev:Tror Botnak snakker om motorolie til sin 4T. .. :?

Din gearolie kan holde mange km fordi den er lukket inde, normalt skift v.- hver 12000, men det kan sagtens køre længere (20000km) uden at oilen taber bærevnen, som er det vigtigste ved den slags olier og gearkasser, bare man vælger et anderkendt mærke.

Hvilken scooter drejer det sig egentlig om ?

Det er en PGO Hot 50.

Jeg skulle nok have lagt emnet under 2-takter forummet :oops: , men for sent :P

Men ville bare lige høre, for jeg tvivler på kvaliteten af "standard" olien , som der er i fra fabrikken, så det kunne jo have været, at det blev meget hurtigere slidt, og at den derfor skulle skiftes.

Men hvordan tømmer man så for olie, når den tid engang kommer?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
quint Skrev:Det er en PGO Hot 50.

Jeg skulle nok have lagt emnet under 2-takter forummet :oops: , men for sent :P

Men ville bare lige høre, for jeg tvivler på kvaliteten af "standard" olien , som der er i fra fabrikken, så det kunne jo have været, at det blev meget hurtigere slidt, og at den derfor skulle skiftes.

Men hvordan tømmer man så for olie, når den tid engang kommer?

Samme spørger jeg om!
Svar
#7
quint Skrev:Det er en PGO Hot 50.

Jeg skulle nok have lagt emnet under 2-takter forummet :oops: , men for sent :P

Men ville bare lige høre, for jeg tvivler på kvaliteten af "standard" olien , som der er i fra fabrikken, så det kunne jo have været, at det blev meget hurtigere slidt, og at den derfor skulle skiftes.

Men hvordan tømmer man så for olie, når den tid engang kommer?

Den olie de kommer i fra fabrikken kan sagtens være mineralsk for at tilkøre tandhjulene de første 1000km. så det er lidt vigtigt at det bliver skiftet omkring de 1000km.

Tapskruen sidder under blokken lige foran bremsearmen, og påfyldning er den hvide plastskrue ved siden af støddæmperen.

Jps har sikkert et billede af det, hvis du nu spørger pænt.. :P
Svar
#8
Energy Skrev:Den olie de kommer i fra fabrikken kan sagtens være mineralsk for at tilkøre tandhjulene de første 1000km. så det er lidt vigtigt at det bliver skiftet omkring de 1000km.

Tapskruen sidder under blokken lige foran bremsearmen, og påfyldning er den hvide plastskrue ved siden af støddæmperen.

Jps har sikkert et billede af det, hvis du nu spørger pænt.. :P

Hmm, jeg skal også have skiftet gear olie snart så Grin Jps, vil du være sød at tage et billede? Smil
Svar
#9
Kristian12 Skrev:Hmm, jeg skal også have skiftet gear olie snart så Grin Jps, vil du være sød at tage et billede? Smil

Det er ikke så svært at finde på PGO's motor. Den øverste prop(som regel hvid) er påfyldning, og under variatorhuset sidder proppen, hvor olien løber ud Grin. Og der skal 110cc på Blink med øjet.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jps Skrev:Det er ikke så svært at finde på PGO's motor. Den øverste prop(som regel hvid) er påfyldning, og under variatorhuset sidder proppen, hvor olien løber ud Grin. Og der skal 110cc på Blink med øjet.

Jeg kan godt se den hvide, men hvor er den under vario Spørgsmålstegn - Skal den bare skrues af så det gamle kan løbe ud også skruer man den på igen og efter dette påfylde det nye igen?
Svar
#11
Kristian12 Skrev:Jeg kan godt se den hvide, men hvor er den under vario Spørgsmålstegn - Skal den bare skrues af så det gamle kan løbe ud også skruer man den på igen og efter dette påfylde det nye igen?

Den sidder lidt på skrå under blokken bagerst, den eneste der sidder i det område med 12mm hovede, du kan ikke tage fejl.
Ja, bare skru den ud og lad olien løbe helt ud, og i med det nye - ganz einfach.. :wink:
Svar
#12
Her Smil:

Prop/bolt.
Svar


Forum spring: