Søg Garagen Hej Gæst! Register

Slut med Listo scooter!
#1
Så er der ikke flere nye Listo at få fra Lindberg motor.
De sidste røg for 15 min. siden.

Vi får jo se om der er andre importører der har lyst til at tage den hjem eller de vil fortsætte med diverse andre aftapninger af samme model.

Personligt håber jeg da på at 125ccm reglen fra de andre eu-lande vil blive gennemført herhjemme.

Og nu skal jeg nok lade være med at skrive det flere steder LOL
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Sålænge de har et reservedelslager - eller kan skaffe stumper hjem - ja så er jeg tilfreds.

Jeg har fundet ud af at mine vakuumproblemer/taber gassen under kørsel skyldes, at der ikke er nogen gummiring på nålen - der er kun splitten. Så vakuum'et siver ud ved nålen ligeså langsomt under kørsel, hvis jeg holder gassen samme sted (f.eks på landevej).

Der er ingen problemer ved bykørsel, da man sjældent holder gassen i samme position konstant - og trykket dermed ændrer sig alligevel.

Min mekaniker har bestilt en ring v. Lindberg, den skulle forhåbntlig komme med posten i denne uge. De havde den ikke hjemme - så den skulle bestilles...

Er der forresten nogen der ved, om den rustfrie udstødning, som man ser Texas scooterne køre med, passer på Listoen... den ser lidt mere nice ud, og kunne være fedt om den var godkendt.

http://www.texas.dk/texas/product/info.jsp?LinkID=335

http://www.texas.dk/texas/product/info.jsp?LinkID=512




/Nighthawk
Svar
#3
Det med udstødningen kan da komme an på en prøve.
Du bestiller bare en ved mig og så skriver du herinde om den passer!!
Det er jo så bare ærgerligt hvis ikke den gør LOL

Nej , jeg ved faktisk ikke om den passer, men maskinerne er jo temmelig ens, så hvorfor ikke.
Mener forresten at det har været diskuteret for meget længe siden??
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#4
Det er da sørgligt at Listo´n skal ende sit liv her i danmark på denne måde. Trode da ellers de havde en ny udgave parat når lageret var tømt. Ved godt jeg ikke selv køre Listo mere. Men holder sq alligevel af den lille scooter. Den bragte mig rundt, og den svigtede ikke efter at børnesygdommene blev rettet.
Svar
#5
Nu kan der være mange årsager til at importøren har sagt stop.

F.eks. kan der være blevet for mange om budet nu.

City Scooter, Texas, Reinhardt, T.Hansen og flere andre er på vej med flere små, billige 4-taktere, så ...

Jeg har netop mailet med en nordmand, der er tidligere bruger af den scooter type, T.Hansen (muligvis) er på vej med. OK maskine, lader det til. (Samme skavanker mht. koldstart og plads til hjelm som alle de andre.)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
walker1 Skrev:Nu kan der være mange årsager til at importøren har sagt stop.

F.eks. kan der være blevet for mange om budet nu.

City Scooter, Texas, Reinhardt, T.Hansen og flere andre er på vej med flere små, billige 4-taktere, så ...

Helt enig. Det er bestemt rart med mange forhandlere af 4-takt scootere, hvis de dog bare var en anelse forskellige, og ikke kun pga. af klistermærker!

Glæder mig til de nye modeller kommer, både som 45 og 30.
Svar
#7
På den anden side er det også lidt træls at der er kommet så mange mærker nu. Der var nu noget specielt over at være "den eneste" på en Listo.

Jeg har efterhånden ikke tal på, hvor mange gange jeg er faldet i snak med folk på gaden der liiige skulle høre omkring min scooter der ifølge dem "lød helt forkert" eller ligefrem "lød herrefed" - og de kunne ikke lige genkende maskinen Fortvivlethades:

Når så snakken - især med den lidt ældre generation - faldt på motortypen, har jeg fået uendelig mange anekdoter om deres gamle Honda DAX og andre af de gamle 4-taktere. Fortvivletcooter:

Fælles for alle samtaler var at de endte med positive tilkendegivelser omkring min scooter. Kun en enkelt gang var der en teen-knægt der bare ikke kunne komme over at maskinen ikke var tunet - han forstod simpelthen ikke at man godt kunne køre med originaldele, og stadigt være tilfreds.. Fortvivletlap:

Næh, da det "kun" var Listoen, og nogle enkelte importerede udgaver, ja så var det noget "specielt".

Men på den anden side er jeg da glad for at vi får flere 4-taktere på vejen, så Honda, Yamaha, PGO, Suzuki og de andre "mærker" kan føle konkurrencen ånde dem i nakken - og dermed sætte priserne ned.

Jeg så faktisk Listoen første gang som en "Euroscooter" til 16.000 svenske kroner på nettet :crazy: så da Lindberg annoncerede den til 7500 danske, ja så var hittet ved at være hjemme.

/nighthawk
Svar
#8
Jeg synes kun det er godt at 4takteren er blevet så meget kendt i dk. tænk i starten hvor næsten ingen kendte den? jo flere mærker jo bedre og jo billigere bliver det for os!
Svar
#9
Tror også godt at vi kan regne med at se mere etablerede mærker hoppe med på vognen. Egentlig undrer det mig at det ikke er sket før. Kreidler har jo skippet 2-takterne, lad os se om de kommer på banen igen senere, bedøm selv Kreidler.
TruckStar
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
T Skrev:Tror også godt at vi kan regne med at se mere etablerede mærker hoppe med på vognen. Egentlig undrer det mig at det ikke er sket før. Kreidler har jo skippet 2-takterne, lad os se om de kommer på banen igen senere, bedøm selv Kreidler.

Kreidler Easy scooteren, var da også noget værre hø (Taiwan lort :P )
Den havde intet med Kreidler at gøre, da fabrikken bare havde(har) købt rettigheden, til at bruge navnet i en vis årrække?.
Svar
#11
Ja jo det er der måske noget om, men det kan da være at de vender frygteligt tilbage Smil
TruckStar
Svar
#12
T Skrev:Ja jo det er der måske noget om, men det kan da være at de vender frygteligt tilbage Smil

Så lad os håbe de kommer med en original Kreidler knallert(RMC) som 4takter Smil.
Svar


Forum spring: