Søg Garagen Hej Gæst! Register

Alt om Kymco Agility
#25
(24-10-2012, 16:41)rune75 Skrev: Nede ved statoren er det ikke en kreds til lys og en til batteri. Det er bare en kreds som laver strøm til både lys og batteri. Det er regulatoren der deler inn i to kredser. En DC (likestrøm) kreds til batteri og en AC (vekselstrøm) kreds til lys.

Det kommer meget an på hvilken scooter du kigger på.
På nogen, er de adskilt i selve statoren, og har altså hver sin spole kreds til at lave strøm til henholdsvis batteri og til lysnettet. På andre er statoren samlet til en enhed, altså er alle spolerne samlet og der bliver delt ud senere.

Jeg har snakket med en af T-hansen mekanikerne i Middelfart (hvor de forbereder alle scootere til Danmark) og der havde de modtaget nogle scootere som ikke kunne levere nok strøm til lysnettet og derfor lavede de en bro mellem batteri kredsløbet og lysnet kredsløbet for at få lysene til at fungere ordenligt. Mener det var nede ved statoren de havde lavet denne bro på alle scootere i den sending.

Det princip vil jeg kunne udnytte, dog til det modsatte, altså sørge for ekstra strøm til mine batterier som så kan lade hurtigere op.

Jeg ved ikke præcis hvordan statoren er lavet på Kymco Agility, da jeg ikke har den endnu, om det så bliver delt ud nede ved statoren eller oppe ved spændingsregulatoren, det er på sin vis lidt ligegyldigt, da man kan lave en bro begge steder.

Det eneste man skal sørge for er at det bliver der hvor det er samme type strøm, altså AC eller DC og man vil dermed kunne få ekstra effekt til sit batteri/batterier.

Ligeledes vil du, hvis du vil have en masse ekstra lys på scooteren kan du gøre dette, f.eks. tågelys eller ligende, og dermed opnå at der er nok effekt til alting på det kredsløb som du slutter tingene til Smil


Men hele spørgsmålet er om standard spændingsregulatoren kun smider 48 watt ud i timen eller om den smider mere ud. Det vil jeg ikke kunne sige personligt før jeg har scooteren foran mig og jeg kan måle det. Hvis den kun smider 48 watt ud, så kan det nemlig betale sige at købe Naraku's spændingsregulator, som giver en effekt på cirka 100 watt..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Det eneste sted det er samme type strøm er itilfelle føre regulatoren, det laves ikke DC strøm i statoren. Det vil ikke hjelpe på batterilade strømmen at koble en bro føre regulatoren. Det er regulatoren der avgjør hvor mye strøm batteriet skal lades med.



Lykke til.
Svar
#27
Ja heraf mit første spørgsmål omkring hvad den originalespændingsregulator giver af effekt. Men jeg må gå ud fra at det bare er 48 watt og jeg dermed skal have købt den fra naraku som giver 100 watt, så jeg kan lade mit batteri op hurtigere Smil
Svar
#28
Når det gjelder Naraku's spændingsregulator så vil ikke den kunne øke effekten på noen måte da spenningsregulatoren bare stabiliserer vekselspenningen og gjør om vekselspenning til likespenning. Det er statoren du må bytte ut om du vil at scooteren skal produsere flere watt/mere strøm.
Svar
#29
Du modsiger altså dig selv. Du siger det ikke kan øge effekten hvis man laver en bro, men samtidig at en ny naraku spændingsregulator ikke kan give ekstra effekt heller.
Hvis man laver en bro, så vil der være ekstra watt i overskud til spændingsregulatoren hvis man altså køre med diode lygter. Om så standard spændingsregulatoren kan udnytte den ekstra effekt og hvis den ikkekkan, så burdennaraku kunne..

En større stator vil ikke hjælpe..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(24-10-2012, 17:44)dev0 Skrev: Du modsiger altså dig selv. Du siger det ikke kan øge effekten hvis man laver en bro, men samtidig at en ny naraku spændingsregulator ikke kan give ekstra effekt heller.
Hvis man laver en bro, så vil der være ekstra watt i overskud til spændingsregulatoren hvis man altså køre med diode lygter. Om så standard spændingsregulatoren kan udnytte den ekstra effekt og hvis den ikkekkan, så burdennaraku kunne..

En større stator vil ikke hjælpe..

Du vil ikke kunne hente ut mere effekt enn stator vil kunne levere, bro eller ikke bro. Stator er generatoren/dynamoen altså stedet energien produseres. Der er ingen bevegelige deler i regulatoren der kan produsere energi. Mengden DC strøm bestemmes av regulatoren så en bro vil ikke gi deg mere DC strøm.
Svar
#31
Ja ja, det ved jeg da, men mange statore er altså opdelt i to kredsløb og man vil kunne hente ekstra effekt fra lys nettet. Ved ikke om din er lavet sådan, men mange er. Og det ved jeg er fakta. Og det er her en bro vil hjælpe. Det vil ikke hjælpe på dem som ikke har en opdelt stator.
Svar


Forum spring: