Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Jeg skulle bare lige et smut ned til den nærmeste butik(5 km fra bopælen) og hente lidt forsyninger.
Da jeg havde kørt ca 3 km, så kom den her dejlige lyd som en varmesætning normalt giver. Og jeg tænker straks, satans osse der røg cylinder/stempel. Normalt kan man starte op igen efter cylinderen har hvilet et par minutter, men da jeg ville starte(har kun kickstart) så røg kickstarteren helt i bund, dvs. den greb ikke fat i gribehjulet så den kunne startes.
Så jeg måtte gå de 3 km hjem . Og da jeg kom hjem og fik pillet varioskjoldet af, sad møtrikken der holder blæserhjulet løs, og jeg havde lige sat en ny på. Jeg tjekkede med det samme strålerne på krumtapspinden, de var heldigvis intakte.
Så nu overvejer jeg at bruge låselim, hvis det altså du'r til noget?
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Dumt at bruge låse lim! har du ikke en luftnøgle/stempelstopper?
havde også det som problem, før jeg fik købt stempelstopper!
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
sukedk2001 Skrev:Dumt at bruge låse lim! har du ikke en luftnøgle/stempelstopper?
havde også det som problem, før jeg fik købt stempelstopper!
hvis du har tænkt dig at bruge låselim, har jeg da self noget du kan få
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
sukedk2001
Jeg har trykluft, men variodelen har jeg altid spændt med en gaffelnøgle og en skruetrækker , og det har aldrig tidligere voldt problemer. Men nu prøver jeg først at sætte den gamle møtrik på igen, og så for en gangs skyld, bruge trykluft til at spænde den med.
Låselimen kan jeg købe hos Thansen .
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
brug stempelstopper den er mere effektiv
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
sukedk2001 Skrev:brug stempelstopper den er mere effektiv
Jeg skal ikke have ødelagt stemplet, med den "stopper" .
Jeg har kørt turen en gang til, og denne gang kom jeg både ud og hjem . Jeg kørte godtnok i luntetrav(30-35 km/t), så jeg kunne stoppe hurtigt, hvis den lavede det nummer en gang til.
Svar: 130
Tråde: 25
Tilmeldt: May 2006
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Tja, du kan også fodre den med lidt olie i tanken. så sker det slet ikke!
Den gang jeg havde dr. big, gav jeg den lidt extra i tanken. Og jeg kørte da rådent på den ca. 7000km før krumbasse lejerne røg....
Har indtil nu brugt stempel-stopper, uden der er sket noget!
Man skal bare dreje, så stemplet rammer når man tager fat!!
Har endag kommet til at el-starteren, uden den har smadret stemplet!
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
sukedk2001 Skrev:Har indtil nu brugt stempel-stopper, uden der er sket noget!
Man skal bare dreje, så stemplet rammer når man tager fat!!
Har endag kommet til at el-starteren, uden den har smadret stemplet!
Har jeg også altid gjort, også enda det der med el-starteren :oops:
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Kristian12 Skrev:Har jeg også altid gjort, også enda det der med el-starteren :oops:
Ja, ved nu ikke hvorfor jeg glemmer den, engang i mellen tror jeg har for travlt, med at teste. :twisted:
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
sukedk2001 Skrev:Ja, ved nu ikke hvorfor jeg glemmer den, engang i mellen tror jeg har for travlt, med at teste. :twisted:
Ja samme her haha, trykkede dog kun en kort gang på elstart da jeg bemærke at jeg glemte tændrøret haha
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Det nummer har jeg også prøvet en enkelt gang på Nrg'en, heldigvis havde jeg variotool og 15mm fastnøgle med, så det kunne ordnes i vejkanten.
Årsagen var for slap tilspænding, så nu spænder jeg altid med momentnøgle til de ca. 35kg. - som stort set alle vario'er skal spændes med.
|